Glennarn Skrevet Juli 31, 2008 Rapporter Share Skrevet Juli 31, 2008 Hei! Frontfangeren på bilen min har sprukket mange steder, og ska fikse den opp igjen. Den er av glassfiber. Hva er best å bruke for att dette ska bli ordentlig. Har prøvd sparkel, men funka dårlig.. Oxo er dt en del midt på frontfangeren som har døtti av, ska sette på den oxo.. Noen som har bra tips ? Siter (x) Ford Sierra 2.8 V6 (x) Vw golf 3 1.9 TDK (x) Mazda 323 1.6 (x) Vw golf 2 1.6 (x) Seat cordoba 1.6 (x) Vw vento 2.0 (x) Vw golf 3 1.9D (x) Vw golf 2 GTI ( ) Audi 80 2.0 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
wizzy Skrevet Juli 31, 2008 Rapporter Share Skrevet Juli 31, 2008 loddebolt og tålmodighet :) fres vekk lakk der du skal reparere og smelt sammen delene med loddebolt på for og bakside.. Siter Billakkerer og oppretter. For mange doninger til å ramse de opp her.. :) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Sulliken Skrevet August 1, 2008 Rapporter Share Skrevet August 1, 2008 Når jeg var i din situasjon kjøpte jeg ny fanger. Jeg gjorde det fordi jeg ikke gadd å reparere og skulle noen andre gjort det ville det blitt dyrere med reparasjon, for ikke snakke om at resultatet kanskje ikke hadde blitt like bra. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
technobreath Skrevet August 1, 2008 Rapporter Share Skrevet August 1, 2008 Lodde sammen glassfiber? går det an da? Pusse matt baksiden og legge i ekstra matte over sprekken. Sparkle i hullet på fremsiden og pusse og grunne å lakke ville nå jeg gjordt... Siter Peugeot 406 2000 Stasjonsvogn - Nåværende privatbil Ford Transit Connect med Securitas Styling - Nåværende arbeidsbil Toyota Carina 2 1986 - Solgt Volkswagen Golf 1 1982 - Vraket Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Glennarn Skrevet August 3, 2008 Forfatter Rapporter Share Skrevet August 3, 2008 Lodde glassfiber hørtes litt rart ut spørre mg : s Kjøpe ny gidd je ittje.. Har prøvd å sparkle, men sprakk opp igjen. Glassfiber dah, funker ittje dt bra ? Siter (x) Ford Sierra 2.8 V6 (x) Vw golf 3 1.9 TDK (x) Mazda 323 1.6 (x) Vw golf 2 1.6 (x) Seat cordoba 1.6 (x) Vw vento 2.0 (x) Vw golf 3 1.9D (x) Vw golf 2 GTI ( ) Audi 80 2.0 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Blast_off Skrevet August 3, 2008 Rapporter Share Skrevet August 3, 2008 Hei. Det er ikke mulig å lodde glassfiber nei. Tror nok wizzy tenkte på støtfangere som er laget av plast. Du gjør som technobreath sier. Matt ned med ett grovt sandpapir på baksiden av fangeren (området rundt sprekken). Så legger du på noen lag med glassfiberstrie og polyester (3-4 lag slik at det blir stivt). Deretter kan du bruke glassbibersparker for å tette igjen sprekken fra framsiden. Så er det på med finsparkel for å få det jevnt og fint. Husk også å bruke filler før du lakkerer delene, denne fyller alle porer og gjør at du ikke vil se områdene hvor det er sparklet. Lykke til! Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Glennarn Skrevet August 3, 2008 Forfatter Rapporter Share Skrevet August 3, 2008 Tusen takk for svar : ) Men hva mener du me " Husk også å bruke filler før du lakkerer delene, denne fyller alle porer og gjør at du ikke vil se områdene hvor det er sparklet." ? Siter (x) Ford Sierra 2.8 V6 (x) Vw golf 3 1.9 TDK (x) Mazda 323 1.6 (x) Vw golf 2 1.6 (x) Seat cordoba 1.6 (x) Vw vento 2.0 (x) Vw golf 3 1.9D (x) Vw golf 2 GTI ( ) Audi 80 2.0 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
BossCat Skrevet August 3, 2008 Rapporter Share Skrevet August 3, 2008 Tusen takk for svar : ) Men hva mener du me " Husk også å bruke filler før du lakkerer delene, denne fyller alle porer og gjør at du ikke vil se områdene hvor det er sparklet." ? Det betyr at du må sprøyte på en slipefyller, tørke den, slipe den og rengjøre før du legger på lakken Siter Bilforumet.noModerator: Lakk og Karosseri Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg