LeeCoo Skrevet Juli 31, 2008 Rapporter Share Skrevet Juli 31, 2008 Heisann Kjøpte noen sub elementer og bygde en kasse, bare litt for moro skyld. Har bygget til 2stk Pioneer TS-W257D2 (Klikkbar) element. Bestilte også en forsterker som jeg er ganske sikker på er ALT for dårlig, men det er bare noe jeg vil ha til å begynne med, kjøper ny litt senere. Men, forsterkeren er en Kenwood KAC-6203 (klikkbar) Hvor mange ohm skal hvert element stilles på ? Tenkte å parallellkoble de til en terminal, og så brokoble i forsterkeren. Kan noen forklare meg hele dealen med ohm osv ? Hvordan ville dere gjort det? Siter Ford F250 7.3 Turbo Diesel Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
todleif Skrevet August 1, 2008 Rapporter Share Skrevet August 1, 2008 Du har altso kjøpt 2stk basselementer. Dei har 2 spoler kvar på 2ohm. Spolene kan du seriekoble (motstanden dobles) eller parallellkoble (motstanden halveres) Altso kan du koble 1stk sub i 1ohm eller 4ohm. Forsterkeren takler 4ohm brukobla (er 2ohm stabil) Det betyr at du må seriekoble spolene på subbene. Kvar subb er da på 4ohm. So kan du seriekoble eller parallellkoble subbene. Men sia forsterkeren er stabil ned til 4ohm brukobla, må du nok seriekoble subbene. Du vil da få ein last (totale motstanden til høgtaleren som er tilkobla) på 8ohm. Siter Bilforumet.noModerator: Bilpleie - Bilstereo -2003 Volvo S60 2.4D-1981 Porsche 911 Turbo Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
LeeCoo Skrevet August 1, 2008 Forfatter Rapporter Share Skrevet August 1, 2008 Ok, jeg kobler det slik da :) takk for hjelpen :) Siter Ford F250 7.3 Turbo Diesel Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg