Gå til innhold

Spørsmål om coil.

Ranger emnet

esbandos

Anbefalte innlegg

Har en bil som ikke får gnist.. Når tenninga er på måler jeg 12.75V inn på kontakt 15. På kontakt 1 som går til fordeleren måler jeg bare 0.73V.. Skal ikke begge kontaktene gi like verdier iom at stiften skal ha strøm tilført?

Har bytta coil 45 ganger minst.. 44 av dem VET jeg funker.. :p

1993 Audi 100 Avant 2.8Q

1995 Audi A6 Avant 2.5TDI (familiebilen)

1975 Volvo 242L Prosjektet

1980 Volvo 244DL Harryvogna

1980 Ford Taunus 2.0L 2-dørs

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei

Når stifta står åpen så skal det være lik spenning på begge sidene av coilen(15 og 1) samt på ledningen til stifta, når stifta er lukket så skal det være jord på 1 og tenningstrøm på 15.

Motstanden mellom ledningen på stifta og 1 på coilen bør og være lik 0 ohm.

Evt. feilkilder kan være foreksempel stift, kondensator, ledningsnett, kammen i fordeleren(den som åpner/lukker stifta).

Bilforumet.no
Æres Super Moderator 
`84 Ford Granada 2.3 L Turnier
`92 Ford Scorpio 2.9 GL

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fant feilen.. :p

Var den nye stiften jeg hadde kjøpt som ikke åpnet selv om jeg justerte rett åpning flere ganger.. Den lukka seg selv igjen, da denne stiften var NESTEN lik den orginale volvostiften.. Den delen som ikke var lik, gjorde at stiften lukka seg etter noen omganger på kammen/akslingen i fordeleren. :)

1993 Audi 100 Avant 2.8Q

1995 Audi A6 Avant 2.5TDI (familiebilen)

1975 Volvo 242L Prosjektet

1980 Volvo 244DL Harryvogna

1980 Ford Taunus 2.0L 2-dørs

Lenke til kommentar
Del på andre sider