vegardrs Skrevet August 1, 2008 Rapporter Share Skrevet August 1, 2008 hei har lenge tenkt på å bygge Subaru justy med motorsykkelmotor. men er det mulig å få det godkjennt hos biltilsynet? om ikke så blir det banebil, men hadde vert morsomt å hatt den på vei. ting som revers og at bilen går fra å være AWD/FWD til RWD ser jeg på som det verste. hvis jeg må ha revers så kunne jeg bare montert en ekstra girkasse på akselen med revers. det vil også være greit med alle girene, de kan brukes som utveksinger. så bruker jeg bare motorsykkelgirkassen når jeg girer. vet ikke om jeg fikk forklart dette ordentlig, hadde vert fint om noen kom med innspill. prøvde å finne søknadskjema og info på vegvesenet.no men fant bare om motorsykkel. Mvh. Vegard Roll Sverdrup Siter Biler nå: Volvo 740 turbo og MB C180 Anlegg: DD 9515, DD 2510, DD M3, Hifonics Brutus 2000 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
nnnneh Skrevet August 1, 2008 Rapporter Share Skrevet August 1, 2008 det er krav om revers ja. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
'67 144 Skrevet August 1, 2008 Rapporter Share Skrevet August 1, 2008 Ikke værre enn å forfatte en god søknad om alle planene dine, å vente på svar.. :-) Har du tenkt ut hvordan du skal lage til bakaksel på den da? Regner med att det ikke er mulig å få godkjent det uten diffrensial værtfall. Hehe DAF 66 hadde reimdrift, om jeg ikke husker helt feil. Du kan jo sjekke opp hvordan de løste den saken kanskje? Siter http://www.kirkeby-racing.net http://www.freewebs.com/kirkeby-racing Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
vegardrs Skrevet August 2, 2008 Forfatter Rapporter Share Skrevet August 2, 2008 vet ikke helt hvilken aksel jeg skal bruke, men kommer hvertfalt til å bruke orginal diff først. skal forresten ha motoren foran. planen er å gjøre det rellativt likt situne. http://www.situne.no mye bra bilder her! synd ikke han har en tråd. dette er jo ett profft prosjekt, jeg kommer nok til å gjøre det billigst mulig. ja, reversen må nok til, hadde håpt å fått til det med en ekstra bilgirkasse. gammel volvokasse kanskje, er jo ikke så store. Siter Biler nå: Volvo 740 turbo og MB C180 Anlegg: DD 9515, DD 2510, DD M3, Hifonics Brutus 2000 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Mad_Maxx Skrevet August 2, 2008 Rapporter Share Skrevet August 2, 2008 Quaife lager vel girkassekit til motorsykkelmotor har jeg hørt? Med revers og alt ;) Siter Dream as if you'll live forever; live as if you'll die tomorrow. James Dean Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Viking067 Skrevet August 2, 2008 Rapporter Share Skrevet August 2, 2008 Du vil altså bruke original girkasse og girkassen til mc-motoren isammen? Det er totalt unødvendigt og bare ekstra vekt. Se om du finner et slikt kit , det trenger ikke være Westfield sitt men noe billigere finnes nok.Hvis ikke må du finne det opp selv :) Siter Bilforumet.noSuper Moderator -Out of order- Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Mad_Maxx Skrevet August 2, 2008 Rapporter Share Skrevet August 2, 2008 Det jeg mente var at Quaife lager adaptere og girkasser som passer på div mc motorer ;) Siter Dream as if you'll live forever; live as if you'll die tomorrow. James Dean Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
vegardrs Skrevet August 2, 2008 Forfatter Rapporter Share Skrevet August 2, 2008 ja noe sånt hadde jo vert det beste, har ikke hørt om det før. takk for forslag Siter Biler nå: Volvo 740 turbo og MB C180 Anlegg: DD 9515, DD 2510, DD M3, Hifonics Brutus 2000 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Go-carter Skrevet August 2, 2008 Rapporter Share Skrevet August 2, 2008 Jeg har reversgirkasse for bruk med MC-motor :) Siter 928 FL-612 7/CBR1100XX Serie 3 City 2+2 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Einar Skrevet August 2, 2008 Rapporter Share Skrevet August 2, 2008 bygd noe med ett planetgir og putta det i ett hus med oljebad, bakkant av ei automatkasse f. eksempel. DAF brukte en vanlig differensial og hadde reimdrift fra denne til drivakslene mener jeg, og ei ega kasse til revers. Om man skal ha kjededrift(som burde utgå automatisk når motor skal være foran og drift bak så monterer man ett drev der kronhjulet er og har kjedet direkte innpå der, dog litt trøbbel med smøring. Montere MC-motor på sia foran og mellomaksel(eller reverskasse)inn på drevakselen. Giroverføringa lager man en Slaks vinkeloverføring på og har sekvensiell giring på spaken inni Siter Bilforumet.noÆres Super Moderator `84 Ford Granada 2.3 L Turnier`92 Ford Scorpio 2.9 GL Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
vegardrs Skrevet August 2, 2008 Forfatter Rapporter Share Skrevet August 2, 2008 Jeg har reversgirkasse for bruk med MC-motor :) hvor kjøpte du det, og hva må man ut med for noe sånt? så westfield og quaife hadde. men det koster jo litt. http://www.westfield-sportscars.co.uk/shop/product.asp?P_ID=269&strPageHistory=search&strKeywords=reverse&numPageStartPosition=1&strSearchCriteria=any&PT_ID=all Siter Biler nå: Volvo 740 turbo og MB C180 Anlegg: DD 9515, DD 2510, DD M3, Hifonics Brutus 2000 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
vegardrs Skrevet August 3, 2008 Forfatter Rapporter Share Skrevet August 3, 2008 er den en mail-adresse til Biltilsynet jeg kan høre med? Siter Biler nå: Volvo 740 turbo og MB C180 Anlegg: DD 9515, DD 2510, DD M3, Hifonics Brutus 2000 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Juristen Skrevet August 3, 2008 Rapporter Share Skrevet August 3, 2008 er den en mail-adresse til Biltilsynet jeg kan høre med? HYL! Det heter ikke Biltilsynet, det heter Statens vegvesen. De byttet navn i 1995. Du, som holder til i Kristiansand-området, kan ta kontakt med dem på firmapost-sor@vegvesen.no eller tlf 81548000. Siter Jeg har ikke nødvendigvis alltid helt rett, men jeg tar i alle fall aldri helt feil. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
vegardrs Skrevet August 4, 2008 Forfatter Rapporter Share Skrevet August 4, 2008 hehe takk. så lengesiden ja. tar tid før gammle navn forsvinner. selv om jeg var 6 år i 1995:) Siter Biler nå: Volvo 740 turbo og MB C180 Anlegg: DD 9515, DD 2510, DD M3, Hifonics Brutus 2000 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.