Gå til innhold

Til de av dere som liker e28

Ranger emnet


Bjerken

Anbefalte innlegg

Heisann! Det er justerbart kw V2 på den, så jeg er ikke helt sikker på hvor mange mm den er senket. Kanskje rundt 70mm et sted.

Skal prøve å få lagt ut litt info på e28 tråden. Spørs når det blir da=) Er litt treg på data...

 

til e34? hvor kjøpte du det og til hvilken pris? er ute etter og få min minst like lav:P hvordan er den og kjøre når den blir så lav?

RV-Tuning

|BMW e28 545i prosjekt|

|BMW e28 518i brukshulk|

|BMW e23 745i delebil|

|2x Opel Kadett C|

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 52
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

til e34? hvor kjøpte du det og til hvilken pris? er ute etter og få min minst like lav:P hvordan er den og kjøre når den blir så lav?

 

Til e34 ja.

Det er langt ifra bolt on med e34 understellsdeler på e28 desverre. Man må bygge om festene til demperen i bakstillinga og eventuelt heise fjørtårna noe. Demperne er for lange bak. Man må også bygge om topplagrene bak litt.

Foran må man bore opp hullene man fester fjørbeinet i til 12mm istedefor 10mm. Topplagrene passer heller ikke fra e28 lengre. Hvertfall ikke sammen med KW v2. Der brukte jeg universal topplagre fra K-sport som vi boret opp på nytt.

 

Prisen havnet på rundt 13 pluss de gamle fjørbeina i retur. Pluss topplagre da, og en del jobb.. =)

Jeg kjøpte det av Daniel Clemmensen. Han har et firma som heter Bavarius.

 

Bilen er like bra og kjøre som den er med H&R/Bilstein komboen, men selvsagt mye stivere. Fungerer dårlig til hverdags. Norske veier er for dårlige til at det blir bra feste med såpass stivt understell. Mye camber gjør jo også at den blir litt nervøs.

Jeg skal lage en distansekloss mellom fjørbein og fjørbeinsfeste foran for å gi bilen mer riktig e vinkler i forstillinga igjen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...
  • 2 weeks later...
  • 3 weeks later...
  • 2 weeks later...

Nå har faen meg mest sannsynlig registeret hoppet over ei tann eller to da. Så i værste fall snakker vi vel om 24 ødelagte ventiler. Vi får se. Motor skal leveres til Helge Vik for kyndig gjennomgang. Fikk ikke kjørt så mye som jeg håpet i sommer, men litt ble det jo da.

 

Prøve å legge ut et par bilder fra kjøringa etterhvert.

 

PS! Det varmer med gode ord når sånt som detta skjer. Mest lyst til å vrake hele møkkabilen innimellom!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 4 weeks later...

Hei igjen.

 

Nå er motor overhalt i toppen igjen, med nye ventiler, tettinger, freste ventilseter/ventiler, planet topp, vakumtestet, maskinert veiva med en ekstra kile så nå håper jeg den er i 100% stand til våren. Det ble jævlig dyrt og ikke planlagt, men men. sånn er det med M-motorer.

 

Toppen på den blå er også overhalt med ny kam med Hartge specs, freste ventilseter/ventiler, nye ventilløftere, nye ventiltettinger, alle pakninger, vakumtestet topp, planslipt, osv. Så nå bør den også være i orden. Den fungerer hvertfall meget bra og jeg er super fornøyd.

 

Venter på vår igjen nå.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår