Gå til innhold

Til de av dere som liker e28

Ranger emnet

Bjerken

Anbefalte innlegg

Er ikke så mange e28r på markedet nei, er nesten på desperat jakt etter en e28, for å ha som førstebil/bruksbil/prosjektbil, men har kansjke en 524TD for hånden. =D

Må vell få inn en fra sverige som delebil.

- Mercedes 190E Svære hjul edition

Tror du bør bekymre deg mer i din Corolla ett-eller-annet turbo, da den kan oppnå mye større hastigheter ved en eventuell krasj.
Lenke til kommentar
Del på andre sider

• Svar 52
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Er ikke så mange e28r på markedet nei, er nesten på desperat jakt etter en e28, for å ha som førstebil/bruksbil/prosjektbil, men har kansjke en 524TD for hånden. =D

Må vell få inn en fra sverige som delebil.

524td er den eneste e28`n jeg ikke har prøvd. Hadde vært morsomt å prøvd en slik en. Var jo verdens kjappeste serieproduserte dieselbil da den kom! Med litt justeringer skulle det ikke forundre meg om den kan bli litt morsom.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei desverre veit jeg ikke om noen. Ikke annet enn den som ligger på nettet til 50 tusen utolet og uten interiør.

Ja, den har jeg også sett. Men etter mitt syn aalt for dyrt for en bil som er utollet, og attpå til er uten interiør. 20 tusen mindre, så kanskje ja.

-Subaru Impreza WRX "STi" 01'

-Subaru Impreza WRX 01'

http://www.dlgracing.com

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, den har jeg også sett. Men etter mitt syn aalt for dyrt for en bil som er utollet, og attpå til er uten interiør. 20 tusen mindre, så kanskje ja.

Jeg veit ikke hva tollen er på en slik bil jeg, men den havner vel fort på 110-120 000 tipper jeg. Ikke så altfor ille hvis den er i skikkelig bra stand. Men det som er kjedelig er jo at den mangler interiør! Det er vanskelig som fy og oppdrive. Pluss at det er jo greit at det matcher med dørsider osv.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

524td er den eneste e28`n jeg ikke har prøvd. Hadde vært morsomt å prøvd en slik en. Var jo verdens kjappeste serieproduserte dieselbil da den kom! Med litt justeringer skulle det ikke forundre meg om den kan bli litt morsom.

veit ikke om du har sett gamle 524td'n til Kim Richard Torjusrød fra Notodden? den var justert litt og fikk til og med litt skriv i gatebilbladet;) du ser den på slutten av denne filmen:

den var frisk for å si det sånn. Det var grom bil, sto på noe mjuke feite 17" dekk og med automat kunne han leike seg veldig bra, så sier litt om hvor bra dem går.

nuverende bilpark:

*Mercedes s124 x 2, 94/95 e300D-24v/250td

*Mercedes 300tdt x 3, alle tre er w123*

*BMW 745ia e23 3.2 turbo - 1983*

*BMW 3.0csl motornord banebil - 1969*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 1 month later...

Savner gode gamle 528i'n min, har ikke fått kjørt e28 på flere år nå..

Men glemmer aldri hvordan det var!

Kjempedeilige biler å kjøre, stødig, velbalansert, rask, langbeinte gir, grom låt, kompakt overallt. (Husker fortsatt den kompakte lyden når man smeller dørene- "klakk" etterfulgt av den mystiske "ding" fra innmaten i døra.. :op:) Savner alle disse lydene jeg kjenner så godt, savner checklampene i taket, savner bunndraget, toppfarten, påliteligheten sommer som vinter, bensinforbruket (0,64 på langtur, marsfart 120)

Savner BMW'n min mest av alle bilene jeg har eid!! :( *mimre*

bmw41.jpg

bmw11.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider