Gå til innhold

Trøkk i audi

Ranger emnet

roy2000

Anbefalte innlegg

Hei.

Har omsider montert en Pioneer TS-WX20LPA rørsub i koffertrommet.

Ble egentlig ganske ok lyd, men har ikke "trykket" i kabinen, og regner med det er fordi at bilen er bra lydisolert.

Da kommer spørsmålet; er det nok å montere 2 små bassreflexrør i hatthyllen bak for å få bedre trøkk i cupeen?

Eller blir det feil når jeg skal montere bakhøytalere?

Er litt irriterende at man hører at subben drar tungt for at det skal komme lyd inn i cupeen.

Mvh:cab :cab

A4 1,8TQ {Sølve}

-{Audi_Roy}-

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ikke så mye annet å gjøre en å få åpnet opp litt mot bagasjerommet. disse subbene er vel best egnet til åpne coupeer, ikke så mye kraft gjennom stålvegg/hattehylle i sedan :)

så med andre ord, så vil det bli bedre hvis jeg monterer i 2 rør gjennom hatthylle? Blir ikke mye puste/pese lyder?

Mvh

A4 1,8TQ {Sølve}

-{Audi_Roy}-

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nja, det blir nok ikke sååå mye blåselyd ut av det, husk at bassen også går ut i hele bagasjerommet og ikke bare gjennom de rørene eventuelt, så luftfarten(!?! :D) i rørene blir ikke på langt nær så høy som i en portet kasse o.l.

Men hvorfor sette inn rør i det hele tatt, det er jo åpninger inn til bagasjerommet som er poenget her, og da vil jo "lange" rør ikke nødvendigvis åpne opp noe mer... fjern ihvertfall eventuelle originalhøyttalere i hattehylla først og se om dét hjelper.

Og som golfnos sier, problemet er heller feil subwoofer til din type bil, enn manglende rør o.l...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hm, litt delte sammensnurra meninger her, og det er bra:)

Men har ikke montert bakhøytalere enda, og det var ikke montert, så har bare frontsett og subb :( .

Har planer å bygge videre, men tar alt på sikt:)

Men, alså det vil hjelpe litt å montere 2 rør gjennom hatthyllen og ned i bag.rommet?

monterte subben helt intill baksete, så har litt "risting og trykk", men ikke som forventet..

Håpet jeg skulle slippe få spesialkasse og elementer til mange høvdinger for å ha passelig lyd, men også unngå ødlegge hatthylla til ingen nytte, hvis dere skjønner.. Skule prøve åpne for skiposen, men det var det ikke,så er potte tett:( .

Slik som jeg ser det da, så har jeg 3 alternativ:

1 La det være som det er

2 lage bassreflekshull (kanskje ikke noe forbedret resultat)

3 Bygge monsterstereo til mange K :P

Ingen videre tips?

Mvh

A4 1,8TQ {Sølve}

-{Audi_Roy}-

Lenke til kommentar
Del på andre sider

har samme problemet i min 96' A4. Bassen blir utrolig tung og upresis. Har portet hatthylla, men det gjorde ikke store forskjellen. Jeg driver nå på med å bygge subben "Inn" mot seteryggen. Dvs. at jeg skal atskille bagasjerommet og den innovervendte subben. Fikk tips hos min lokale bilstereospesialist at dette var noe han anbefalte for sedaneiere innenfor både audi og BMW. Denne kassa skulle være så og si tett, og forhindre ekkoet og støyen du får med at bassen blir fanget i det tette bagasjerommet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

har samme problemet i min 96' A4. Bassen blir utrolig tung og upresis. Har portet hatthylla, men det gjorde ikke store forskjellen. Jeg driver nå på med å bygge subben "Inn" mot seteryggen. Dvs. at jeg skal atskille bagasjerommet og den innovervendte subben. Fikk tips hos min lokale bilstereospesialist at dette var noe han anbefalte for sedaneiere innenfor både audi og BMW. Denne kassa skulle være så og si tett, og forhindre ekkoet og støyen du får med at bassen blir fanget i det tette bagasjerommet.

Hei.

Ja, har faktisk tenkt tanken. Var innom en pioneer forhandler, og de mente det skulle bli bedre, så har kjøpt 2 rør, så skal prøve meg frem hva det blir...

Takker for alle tipsene:)

God Sommer til gjengen her inne:)

mvh

A4 1,8TQ {Sølve}

-{Audi_Roy}-

Lenke til kommentar
Del på andre sider