olehenri Skrevet August 15, 2008 Rapporter Share Skrevet August 15, 2008 Kult å se at amerikanerene faktisk kan lage noe som funker i svinger også :P Så dette skal dem ha, men GT-R er fortsatt 3000 ganger så rå i mine øyne :D Siter -- 99`200sx S14A Racing Edition-- 93 200sx S13 - Solgt Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
FE3T Skrevet August 15, 2008 Rapporter Share Skrevet August 15, 2008 De står ikke her.... http://en.wikipedia.org/wiki/Nordschleife_fastest_lap_times Men derimot står det at tallene for Corwetten er fra fabrikanten og det har vel aldri tidligere hendt at en bilfabrikk har pyntet litt på specs har det vel? :chicken: Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
351RS Skrevet August 15, 2008 Forfatter Rapporter Share Skrevet August 15, 2008 Ja dette gjaldt jo SELVSAGT standardbiler. Dette var heller ikke med en racefører, men derimot en av Chevrolet's egne testførere, å han mente at selv for han var det mer å hente. Du ser jo klokka på videoen, så tiden er jo rett. Siter No subsitute for cubic inches ! Prosjekttråd :Granada 351RS Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Bamsemoms Skrevet August 16, 2008 Rapporter Share Skrevet August 16, 2008 Tar ikke lang tid før v-spec utgaven og Lexus LF-A kommer i salg. Da blir det japan som tråkker US møkka ned i dritten ;) Siter [V]2012 Skoda Octavia RS+, Race Blue Metalic [x]2008 Toyota Auris 2,0 D4D TTE Edition, Night Sky Black [x]1998 Nissan Skyline R34 GT-T, Sølv perle [x]1993 Honda Civic HB Vti, Milano Rød Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
ThunderCable Skrevet August 16, 2008 Rapporter Share Skrevet August 16, 2008 Faen, må gi tyskerene ett kakk i ræva, det skal ligge en Porsche på topp! (Ligger det ikke en brittisk Radical på topp?) Siter 2stk 08' Ecco size 41. X 95' BMW 328i - solgt x 93' Mitsubishi Galant 1.8GLi - skrota x 83' Volvo 245 2.3 GLE - solgt Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Aceofspades Skrevet August 16, 2008 Rapporter Share Skrevet August 16, 2008 Smule poengløst å diskutere bilens produksjonsland eller merke,spesielt idag og egentlig i det hele tatt!! En fet/rask bil er en fet/rask bil!! Og akkurat nå er Corvette ZR-1 den raskeste serieproduserte bilen rundt ringen! Litt sandkasse over sånne diskusjoner eller... ;D (det var en fleip) Alle har sef. sine favoritter,men blir feil og rakke ned på andre fordi i mine øyne! Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Bamsemoms Skrevet August 16, 2008 Rapporter Share Skrevet August 16, 2008 Men Radical har da laget noen biler som går på gata. Går en registrert i Norge faktisk. Hva er grunnen til at den ikke ligger på lista over serieproduserte biler? Er det pga dem ikke har lagd mange nok? Siter [V]2012 Skoda Octavia RS+, Race Blue Metalic [x]2008 Toyota Auris 2,0 D4D TTE Edition, Night Sky Black [x]1998 Nissan Skyline R34 GT-T, Sølv perle [x]1993 Honda Civic HB Vti, Milano Rød Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Erik Braseth Skrevet August 16, 2008 Rapporter Share Skrevet August 16, 2008 Den ligger sikkert ikke på lista over serieproduserte biler nettopp fordi den ikke er serieprodusert... Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
FE3T Skrevet August 16, 2008 Rapporter Share Skrevet August 16, 2008 Du ser jo klokka på videoen, så tiden er jo rett.Joda, men jeg kjenner ikke banen så godt at jeg uten videre kan avgjøre om den er startet og stoppet på rett sted. Noe annet jeg synes er litt merkelig med disse målingene er at klokka blir startet med bilen i fart??? (Corwetten har jo langt over 100km/t når klokka starter) Burde ikke disse testene gjøres med en stillestående start for å utelukke at en eventuelle hastighetsforskjeller ved det tidspunktet klokka blir startet gir unødvendige variasjoner i slutt tiden? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
CaliberSXT Skrevet August 16, 2008 Rapporter Share Skrevet August 16, 2008 Tar ikke lang tid før v-spec utgaven og Lexus LF-A kommer i salg. Da blir det japan som tråkker US møkka ned i dritten ;) Lexus tråkke Corvette ned i dritten? Neppe.... Den gjør vel som Toyotaer flest ruster opp før den når banen. hahaha:ratatatat Siter GRAB LIFE BY THE HORNS! Drive a Dodge. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Øyvind Ryeng Skrevet August 16, 2008 Rapporter Share Skrevet August 16, 2008 GT-R'en har 480 hester og bruker 429 sekunder rundt banen. ZR-1'en har 620 hester og bruker 426 sekunder rundt banen. GT-R'en bruker 1,118 hester per sekund rundetid. ZR-1'en bruker 1,455 hester per sekund rundetid. 1,455 delt på 1,118 = 1,30143 Konklusjon: GT-R'en er en 1,3 ganger bedre bil. Siter Oyvindryeng.net Freedomain Radio Mises-instituttet Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Erik Braseth Skrevet August 17, 2008 Rapporter Share Skrevet August 17, 2008 Noe annet jeg synes er litt merkelig med disse målingene er at klokka blir startet med bilen i fart??? (Corwetten har jo langt over 100km/t når klokka starter)Burde ikke disse testene gjøres med en stillestående start for å utelukke at en eventuelle hastighetsforskjeller ved det tidspunktet klokka blir startet gir unødvendige variasjoner i slutt tiden? Jeg ser ingen grunner til å ikke ha flying start. Forholdene blir jo like da også, den beste bilen klarer å holde større hastighet gjennom svingene rett før start/mål, noe som gir uttelling på sluttiden. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Ratata Skrevet August 17, 2008 Rapporter Share Skrevet August 17, 2008 GT-R'en har 480 hester og bruker 429 sekunder rundt banen.ZR-1'en har 620 hester og bruker 426 sekunder rundt banen. GT-R'en bruker 1,118 hester per sekund rundetid. ZR-1'en bruker 1,455 hester per sekund rundetid. 1,455 delt på 1,118 = 1,30143 Konklusjon: GT-R'en er en 1,3 ganger bedre bil. Og hva med vektforhold? Siter ~Ratata~ 4 doors - no waiting http://www.drive4fun.net No Turbo Shit, Just Real Power! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Øyvind Ryeng Skrevet August 19, 2008 Rapporter Share Skrevet August 19, 2008 Faktiske vekter iflg. Google: GT-R: 1740 Kg ZR-1: 1508 Kg Premiss: Mere er mere. Konklusjon: GT-R'en gir, bokstavelig talt, mere bil for pengene, og er ufattelig nok bare tre sekunder tregere rundt ringen enn det Amerikanske flaggskipet som er 232 kilo lettere og har 140 hester mere. Om ZR-1'en kjørte ringen med et anker på slep og fire punkterte dekk er på nåværende tidspunkt usikkert, men dette er tallenes tale inntil videre. Merknader: Jeg er helt upartisk i denne tråden og ser alt fra et nøytralt ståsted, helt uten noen form for forutinntatthet. Jeg har ingenting å vinne på å fordreie eventuelle konklusjoner. Definisjoner: Upartisk = Partisk Nøytral = Unøytral Forutintatthet = Åpent sinn Ingenting = Alt Siter Oyvindryeng.net Freedomain Radio Mises-instituttet Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Bamsemoms Skrevet August 20, 2008 Rapporter Share Skrevet August 20, 2008 GT-R'en har 480 hester og bruker 429 sekunder rundt banen.ZR-1'en har 620 hester og bruker 426 sekunder rundt banen. GT-R'en bruker 1,118 hester per sekund rundetid. ZR-1'en bruker 1,455 hester per sekund rundetid. 1,455 delt på 1,118 = 1,30143 Konklusjon: GT-R'en er en 1,3 ganger bedre bil. Det har også kommet ut at GTR`en må ha mer en 480hk. Dem som har testet bilen har kommet fram at det realistiske tallet må være over 520hk. Men igjen.. Diskusjonen kan fortsette og fortsette. Folk flest vet at Nissan har utgitt victory spec utgaver tidligere av grunn modellene. Både V-spec 1 og 2 :) Siter [V]2012 Skoda Octavia RS+, Race Blue Metalic [x]2008 Toyota Auris 2,0 D4D TTE Edition, Night Sky Black [x]1998 Nissan Skyline R34 GT-T, Sølv perle [x]1993 Honda Civic HB Vti, Milano Rød Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.