Gå til innhold

teknisk info om chevy 350 (383) gen 1

Ranger emnet


Anbefalte innlegg

hei lurer på hvor man finner el noen som har peiling på åssen man finner ut om forskjellige kamaksler grader i forhold til topper og comp hk osv. tenkte at man ikke har for mye grader (löft) så at ventiler går i mot stemplene:chevy :cool:

volvo no turboshit real power only

http://www.bilforumet.no/200-serien/205733-244-volvo-v8-makeover-p-bilen-motor.html

sveier rust og ordner småting send pm hvis du trenger det östfold:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 82
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Flytt cursor over der det står Tech Pages på toolbar helt øverst på siden, se under Online cam help, og trykk på Cam help form, fyll ut nødvendige data der, så får du vite hviken cam dei mener passer best til ditt oppsett.

 

Eller sjekk sidene til Camshaft Innovations, Isky, Crower, Cranecams osv for å se om dei har et program du forstår lettere

Bilforumet.no
Moderator: Lakk og Karosseri

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Flytt cursor over der det står Tech Pages på toolbar helt øverst på siden, se under Online cam help, og trykk på Cam help form, fyll ut nødvendige data der, så får du vite hviken cam dei mener passer best til ditt oppsett.

 

Eller sjekk sidene til Camshaft Innovations, Isky, Crower, Cranecams osv for å se om dei har et program du forstår lettere

 

har skjönt litt av programmet men det jeg ikke vet er jo for eks alt spec med toppene og insuget..

volvo no turboshit real power only

http://www.bilforumet.no/200-serien/205733-244-volvo-v8-makeover-p-bilen-motor.html

sveier rust og ordner småting send pm hvis du trenger det östfold:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

greia er vel rett og slett den at det er kun en håndfull personer i hele skandinavia som VET noe om rett kam til rett motor...så at ikke du forstår, er jo på lik linje med de fleste av oss andre...

 

Enkleste måten å finne rett kam på....er å følge ett allerede ferdig bygge...å du må VITE endel om HVA du skal bruke bilen til, Utveksling, diameter på dekk, girkasse, Man/aut, Stallspeed på Converter, motorens karrakter, topper, komp, ++++

 

så detta er ingenting du bare fort å gale "leser" deg til...

desverre...

Min hjemmeside...

http://www.lefsa.no

Lenke til kommentar
Del på andre sider

greia er vel rett og slett den at det er kun en håndfull personer i hele skandinavia som VET noe om rett kam til rett motor...så at ikke du forstår, er jo på lik linje med de fleste av oss andre...

 

Enkleste måten å finne rett kam på....er å følge ett allerede ferdig bygge...å du må VITE endel om HVA du skal bruke bilen til, Utveksling, diameter på dekk, girkasse, Man/aut, Stallspeed på Converter, motorens karrakter, topper, komp, ++++

 

så detta er ingenting du bare fort å gale "leser" deg til...

desverre...

 

jeg tenkte mye hester skal i volvo med lav utveksling så mest hester. det jeg lurer mest på er hvor mye grader enn kam kan ha i forhold til ca 12.0 i comp og ikke presse ventilene ned i stemplene

volvo no turboshit real power only

http://www.bilforumet.no/200-serien/205733-244-volvo-v8-makeover-p-bilen-motor.html

sveier rust og ordner småting send pm hvis du trenger det östfold:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

tenkte på dette oppsette

 

Crate Engine, Short Block, Chevy 383 Small Block, Scat Crank, .200 in. Dome Top Pistons,

Cam and Lifters, Mechanical Roller Tappet, Advertised Duration 286/292, Lift .576/.582,

 

Chevy, Small Block,Kit Rocker Arms, Stud Mount, Full Roller, Aluminum, 1.5 Ratio,Fits 7/16 in. Stud Chevy, Small Block, Set of 16

 

Cylinder Head, Victor Jr, Aluminum, Assembled, 64cc Chamber, 215cc Intake Runner, Chevy, 302/327/350/400, Each

 

edel ram air innsug og edle 750 cmf gasser.

onfiredevi

volvo no turboshit real power only

http://www.bilforumet.no/200-serien/205733-244-volvo-v8-makeover-p-bilen-motor.html

sveier rust og ordner småting send pm hvis du trenger det östfold:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

leste dette på jegs.com

 

These maximum power and affordable cylinder heads have the potential to produce 530-580 horsepower right out of the box. Cylinder Head, Victor Jr, Aluminum, Assembled, 64cc Chamber, 215cc Intake RunnerWith a 12cc domed piston in a 350 engine, the compression ratio is approximately 12.5:1. In addition, these heads accept standard 23° valvetrain hardware.

volvo no turboshit real power only

http://www.bilforumet.no/200-serien/205733-244-volvo-v8-makeover-p-bilen-motor.html

sveier rust og ordner småting send pm hvis du trenger det östfold:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Viss du går for 18graders topper forex, kan du ha mer løft fær du får klarings problener med ventiler og stempler. Kan jo også kjøpe stempler med "valve relifs" i.

 

Men kjøper du topper med andre grader må du også ha nytt innsug, evt frese det gammle så det passer.

- Pontiac Firebird Formula 400 1973

- 2008 Mitsubishi Outlander Innstyle+ 22"

http://www.bilforumet.no/outlander/230641-mine-outlander-mods-22-a.html#post2559049

- 2000 Peugeot 406 stv (konebil)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Viss du går for 18graders topper forex, kan du ha mer løft fær du får klarings problener med ventiler og stempler. Kan jo også kjøpe stempler med "valve relifs" i.

 

Men kjøper du topper med andre grader må du også ha nytt innsug, evt frese det gammle så det passer.

 

er 23grader den vanlige?? hva mener man med 15-18-23grader???

hvor er det på toppene?? skråen på innsuget eller hellingen på dem

volvo no turboshit real power only

http://www.bilforumet.no/200-serien/205733-244-volvo-v8-makeover-p-bilen-motor.html

sveier rust og ordner småting send pm hvis du trenger det östfold:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

http://www.ryanscarpage.50megs.com/combos1.html

Her er en haug med kombinasjoner bygget på CSB, med noen enkle kommentarer til. Lærer kanskje ikke så mye av det, men får et inntrykk av hva som gjelder.

 

Synd at det ikke ligger ute effekt-/dreiemomentskurver så man kunne sett karakteristikken på motoern

Jo mer man lærer, jo mer skjønner man at man ikke kan.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Synd at det ikke ligger ute effekt-/dreiemomentskurver så man kunne sett karakteristikken på motoern

 

synd det er bare noen få topper man bruker på motorene det skulle värt et enkelt program som man kunne sette inn topper block kam löftere innsug gasser stötstenger og man hadde sett om det gikk sammen uten og få ras og at det ble for mye rotasjon i forhold el for lite for kammen og comp og nm imstupid

volvo no turboshit real power only

http://www.bilforumet.no/200-serien/205733-244-volvo-v8-makeover-p-bilen-motor.html

sveier rust og ordner småting send pm hvis du trenger det östfold:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvorfor kjøpe en shortblock?

Er dyrere å handle alle løse delene som mangler enn å kjøpe en ferdig motor...

 

Hvorfor sikte på 12,5 i komp? du MÅ kjøre med bensintilsetning da jo...om ikke er det store muligheter for tenningsbank = Ødelagt motor...

 

Å hvorfor en sur 383 når du kan få 400 + cid motorer??

 

Jo større jo bedre vet du...

 

DYRT blir det uansett...

 

Å sånn Edle bråkk forgasser har vel ingenting på en trimmet motor å gjøre... der er det vel nesten bare Demon som går om dagen...

 

:D

Min hjemmeside...

http://www.lefsa.no

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår