Gå til innhold

teknisk info om chevy 350 (383) gen 1

Ranger emnet


Anbefalte innlegg

Max effekt i 240/260 med ventilerte bremser foran er 220hk DIN og 28 kpm dreiemoment

 

vet men i en orginal 350 er det mer nm enn tilatt men er godkjent med 350cid.

volvo no turboshit real power only

http://www.bilforumet.no/200-serien/205733-244-volvo-v8-makeover-p-bilen-motor.html

sveier rust og ordner småting send pm hvis du trenger det östfold:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 82
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

hei...v8 me litt power e ganske arti de;) men e trongt fram i motor romme:P me tanke på hedarsa å slik..har sjøl en 350 me musemigg topper å wheildland innsug eller ka de heite å 750 holley..ka kam å ka stempel hekkje ej aning..den bremsa 250hk på hjula..th 400kasse...ska kjøpe powerglide kasse no..2 trins..fe 30-40hk berre me å jer de..dissa gamle th400 stjele masse:P keep up the good work;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

finn erik...

 

Har NOEN fortalt deg hva det innebærer å bytte til Power glide???

 

Skal du ha deg crusingslea?

 

De er da bare 2 gir som du skrev...utv på første firet er 1,79 eller 1,95 og neste gir er 1:1

 

DET vil si at du starter på "andre gir"

 

Da en th 350 har 2,51-ca 1,80- 1:1

 

400 har 2,48-ca 1,80- 1:1

 

Så om du tror du får 25 hk mere som for såvidt er riktig, så kommer bilen til å akse like bra som en tidlig 60tals USA bil med minstemotoren...:D

 

Slure vil den aldri orke...:thumb

Min hjemmeside...

http://www.lefsa.no

Lenke til kommentar
Del på andre sider

volvofolket burde bruke th 350 kassen...

 

Da den tar minst hk, har 2,51 utv på 1 gir og er slitenkel å reparere selv...og modifisere, tåler kjapt en 500 hk BB med hjemme prepp...

 

åsså er de billige...:thumb

 

jepp det er sant hört at dem er billigere og letter og ordne selv. kjöpe rep sett i fra summit:volvsmile

volvo no turboshit real power only

http://www.bilforumet.no/200-serien/205733-244-volvo-v8-makeover-p-bilen-motor.html

sveier rust og ordner småting send pm hvis du trenger det östfold:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hei lurer litt på dette med og bruke small base circle camshaft

når dette står er det da dårlig med plass mellom rådene og kammen????

 

kan man bruke vanlig circle cam?? eller for du da ikke klaring nok?????

 

Chevy 4-bolt main engine, flat top pistons, and driver's side dipstick. A small base circle camshaft is recommended with this short block. This engine requires the use of an external balance design damper. A balance plate is included with this engine, if it’s retained then an internal balance design flexplate or flywheel is required. To use an external balance design flexplate or flywheel the balance plate must be removed before installation. Click the “Suggested Parts” tab for more information regarding recommended dampers, flexplates, and flywheels.

 

:thanks

volvo no turboshit real power only

http://www.bilforumet.no/200-serien/205733-244-volvo-v8-makeover-p-bilen-motor.html

sveier rust og ordner småting send pm hvis du trenger det östfold:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår