Gå til innhold

teknisk info om chevy 350 (383) gen 1

Ranger emnet


Anbefalte innlegg

  • Svar 82
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

  • 2 weeks later...
bilde fra litt høyere takk...

 

men ser ut som et stempel med negativ dome.../kul...

 

den er flat den buer ikke nedover er bare den kanten du ser ned så flat

volvo no turboshit real power only

http://www.bilforumet.no/200-serien/205733-244-volvo-v8-makeover-p-bilen-motor.html

sveier rust og ordner småting send pm hvis du trenger det östfold:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er en liten grop/skål/dish og 4 utfresinger til ventiler

 

regner med at det er dish lav comp.

 

olja er helt grå men finner ikke noen lekkasjer?? kan det väre toppene som har sprekt?? leste at dem jeg har er dårlige tynne vegger sprekker lett (882 topper)

volvo no turboshit real power only

http://www.bilforumet.no/200-serien/205733-244-volvo-v8-makeover-p-bilen-motor.html

sveier rust og ordner småting send pm hvis du trenger det östfold:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I've compiled the following information on SBC Cylinder heads to help compare them. For the flow remember bigger is not always best. Some of the heads with large flows and big runners are not going to be good street heads, since they will have slow flow through the runners at street rpm. Also if you have a cam with less than .500 inches of lift then the flows at .500 of an inch and above mean nothing to you. A lot of people recommend looking at the flows around .400 for a street motor as that is the lift you will see for a good part of the cam duration.

 

dette vil si at viss ikke kammen har mer enn 500 i löft så er det ikke vitsi og gå etter topper med mye flow over 0.500???

volvo no turboshit real power only

http://www.bilforumet.no/200-serien/205733-244-volvo-v8-makeover-p-bilen-motor.html

sveier rust og ordner småting send pm hvis du trenger det östfold:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I've compiled the following information on SBC Cylinder heads to help compare them. For the flow remember bigger is not always best. Some of the heads with large flows and big runners are not going to be good street heads, since they will have slow flow through the runners at street rpm. Also if you have a cam with less than .500 inches of lift then the flows at .500 of an inch and above mean nothing to you. A lot of people recommend looking at the flows around .400 for a street motor as that is the lift you will see for a good part of the cam duration.

 

dette vil si at viss ikke kammen har mer enn 500 i löft så er det ikke vitsi og gå etter topper med mye flow over 0.500???

 

Ja. For toppene han skriver om får du ikke utnyttet potensialet i dem med en kam som har mindre enn .500" i løft. Du bør først vurdere hvilket turtall motoren din skal operere (mest) i, og basere komponentvalget på det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår