Gå til innhold

teknisk info om chevy 350 (383) gen 1

Ranger emnet


Anbefalte innlegg

  • Svar 82
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Strokerkittet iseg selv gir vel ikke så mye økning, men folk oppgraderer med ny kam , innsug og forgasser når de først er igang, så da øker effekten..

 

men begynner du med en SUR 140hk 350, å ender opp med 420 gamp, ja da er jo økningen 200% :D

 

Så nytter ikke sitte å fundere på 10% her og 10% der

Min hjemmeside...

http://www.lefsa.no

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Strokerkittet iseg selv gir vel ikke så mye økning, men folk oppgraderer med ny kam , innsug og forgasser når de først er igang, så da øker effekten..

 

men begynner du med en SUR 140hk 350, å ender opp med 420 gamp, ja da er jo økningen 200% :D

 

Så nytter ikke sitte å fundere på 10% her og 10% der

 

tenkte i forhold til vanlig 350 veiv med dem samme trim delene da. og 10% her og 10% der er jo 20% og på 400hk så er det 80hk mer er litt det ja

volvo no turboshit real power only

http://www.bilforumet.no/200-serien/205733-244-volvo-v8-makeover-p-bilen-motor.html

sveier rust og ordner småting send pm hvis du trenger det östfold:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Stroker kit gir potensiale til mer hk, alså til bruk av større topper, større kam osv I seg selv uten å bytte noe annet gir det nok ikke så mye, men man får jo økt dreiemoment av den lengre slaglengden.

 

Viss du alikevel skal bytte stempler og staker og kansje veiva evt slipe veiva, så kan du like gjerne gå for et stroker kit.

 

Men husk at sakene må passe sammen, du må da også kjøpe topper, kam, innsug, forgasser til en 383 og ikke en 350 :)

- Pontiac Firebird Formula 400 1973

- 2008 Mitsubishi Outlander Innstyle+ 22"

http://www.bilforumet.no/outlander/230641-mine-outlander-mods-22-a.html#post2559049

- 2000 Peugeot 406 stv (konebil)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...
Stroker kit gir potensiale til mer hk, alså til bruk av større topper, større kam osv I seg selv uten å bytte noe annet gir det nok ikke så mye, men man får jo økt dreiemoment av den lengre slaglengden.

 

Viss du alikevel skal bytte stempler og staker og kansje veiva evt slipe veiva, så kan du like gjerne gå for et stroker kit.

 

Men husk at sakene må passe sammen, du må da også kjøpe topper, kam, innsug, forgasser til en 383 og ikke en 350 :)

 

det er den samme blokka da sök på deler til 383 så står det 350:volvsmile

volvo no turboshit real power only

http://www.bilforumet.no/200-serien/205733-244-volvo-v8-makeover-p-bilen-motor.html

sveier rust og ordner småting send pm hvis du trenger det östfold:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

det er den samme blokka da sök på deler til 383 så står det 350:volvsmile

 

Det var vel ikke delenr umek tenkte på....

 

Var vel heller at det må handles deler for å stå istil med 383 cid og den antatte økte HK effekten...

 

Større gasser, rett innsug, rette topper, ikke minst rett kam...

Min hjemmeside...

http://www.lefsa.no

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det var vel ikke delenr umek tenkte på....

 

Var vel heller at det må handles deler for å stå istil med 383 cid og den antatte økte HK effekten...

 

Større gasser, rett innsug, rette topper, ikke minst rett kam...

 

kam er jo alt mellom himmel og jord hehe er 1302 forskjellige som passer av alle compcams har hehe er noen det.

 

har edel bråk nå 236/244 löft hmm husker ikke helt 488/495

toppene max löft 500

 

lurer veldig på hva jeg skal gjöre kan kjöpe en 350 i fra sarpsborg motorverksted med twr stempel til 15000kr shortblokk eller kjöpe shortblokk fra usa 383 flatop piston til ca 17000kr hjem:thumb

volvo no turboshit real power only

http://www.bilforumet.no/200-serien/205733-244-volvo-v8-makeover-p-bilen-motor.html

sveier rust og ordner småting send pm hvis du trenger det östfold:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lettere å sparke inn døra i Sarpsborg enn å ta motoren som håndbagasje på flyet om det skulle være noe gale...

 

Å om det er 350 eller 383 har jo ikke noe å si, da du sier du bare skal ha den i Volvo´n, å putre rundt på gata...:D

 

Noen hester fra eller til... skulle jo ikke ha noe racer bil du...:D

Min hjemmeside...

http://www.lefsa.no

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lettere å sparke inn døra i Sarpsborg enn å ta motoren som håndbagasje på flyet om det skulle være noe gale...

 

Å om det er 350 eller 383 har jo ikke noe å si, da du sier du bare skal ha den i Volvo´n, å putre rundt på gata...:D

 

Noen hester fra eller til... skulle jo ikke ha noe racer bil du...:D

 

 

ja er mye lettere og så kan jeg jo hente den med engang jeg får penger hehe kan jo ha ferdig motoren på et par dager da hehe

 

skal ta en tur ned til han i dag og se på blokka tenkte jeg og höre med han hva som lönner seg tenke på penger i forhold til bensin forbruk og hk:thumb

volvo no turboshit real power only

http://www.bilforumet.no/200-serien/205733-244-volvo-v8-makeover-p-bilen-motor.html

sveier rust og ordner småting send pm hvis du trenger det östfold:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bensinforbruk???????

 

DA har du vel tatt feil...

Skal du spare bensin må du dumpe oppi en 305 med innsprut...:D

 

nei men det er jo mere nm i 383 så da blir det jo mindre bensin ved pen kjöring

så har han solgt den 350 blokka

volvo no turboshit real power only

http://www.bilforumet.no/200-serien/205733-244-volvo-v8-makeover-p-bilen-motor.html

sveier rust og ordner småting send pm hvis du trenger det östfold:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

nei men det er jo mere nm i 383 så da blir det jo mindre bensin ved pen kjöring

så har han solgt den 350 blokka

Hvbis du er ute etter å spare bensin, kommer du ikke utenom en 700 kasse, lavere 1 gir høyere 4 gir enn 350 kasse.

http://img216.imageshack.us/img216/9190/thattackmk0.gif

Pay no mind to those who talk behind your back, it simply means you are 2 steps ahead.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvbis du er ute etter å spare bensin, kommer du ikke utenom en 700 kasse, lavere 1 gir høyere 4 gir enn 350 kasse.

 

 

men er dem like i störrelse lengnde og höyde?? pluss samme til mellomakselen??

volvo no turboshit real power only

http://www.bilforumet.no/200-serien/205733-244-volvo-v8-makeover-p-bilen-motor.html

sveier rust og ordner småting send pm hvis du trenger det östfold:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår