Frank_84 Skrevet November 26, 2003 Rapporter Share Skrevet November 26, 2003 e d mye styr å få c24ne motoren nedi ascona b? og hva er prisen på en slik motor? Siter -Opel Manta B GT/E 16v Prosjekt -Opel Omega 3000 24v -91 (Solgt) -Opel Omega 3000 12v -88 (Vraket) -Opel Ascona B -76 (Solgt) -Opel Manta B GSi -86 (Vraket) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
classic Skrevet November 27, 2003 Rapporter Share Skrevet November 27, 2003 nei, det er ikke mye styr! min menig er at topp-pris på en sånn motor bør ligge rundt 4000 for en orginal motor med motronic sprut fra omega a/frontrra. helst under. er det en 2.4 bunn med 2.2i sprut/topp, e.l., bør prisen ligge lavere. ellers kommer det jo helt ann på hva som er gjort med motorn. du trenger å sette over bunnpanne, motorfester, peilepinnerør og sil i fra den motorn du har i bilen i fra før! (om det er 1.6 eller større cih motor du har) så er det litt delte meninger om det går ann å lukke panseret med 2.4 insuget. som regel går det ikke med mindre du fjerner litt av støttebjelkene i panseret, eller har glasfiberpanser eller dieselpanser. så da kan du i stedet ta et 2.2 insug, modifisere et 3.0 insug for 4cyl, senke motorn på den siden (bygge om motorfeste), bygge scoop i panseret, bytte til dobble gassere, eller kjøre uten (panser) :D insug i fra 2.0 passer ikke. om du skal bruke det fremre eksosrøret du har nå, må du bruke den samme eksos manifolden du har nå. (igjen forutsatt at du har 1.6 cih eller større) MEN; du er nødt til å borre og gjenge opp hull til lambda sonden. (blir vel for tynt gods om du ikke få sveisa på noe, eller setter den i manifolden, men da få den ikke sniffa fra alle sylindre) orginalt på 2.4 så "sniffer" denne fra alle 4 syl, så det ideelle blir da å sette den på frontrøret rett etter der det går fra 2 til 1 på frontrøret. om du har grenrør blir det det samme her. girkassen du har skal passe rett på. (nok en gang så lenge du har cih, 1.6 eller større fra før) hadde anbefalt å bytte til 5-trinns, om du ikke allerede har det. så må du såklart legge opp nye bensinledninger og ny pumpe om du har hatt forgassermotor i fra før. (8mm tur/retur) pumpe bør følge med motor. må da også ha ny tank fra ascona/manta b med insprut motor, eller sette på en 12mm nippel på den tanken du har. så er det selvfølgelig litt ledinger og knot som bør legges opp, litt slanger som må byttes, men dette er overkommelig. høres kanskje mye ut, men SÅ vanskelig er det ikke. har du 1.3 må du nesten bytte radiator og bremser og noen stag for å få det godkjent. har du 1.6 cih eller større så holder bremsene dine for å få det godkjent, selv om jeg ville anbefale rekord 2.2i bremser framme. 2.4i har 125hk, og det er det samme bilens orginale bremser er godkjente til. (ikke 1.3) 2.2i bremser er godkjente til 150hk. pass på å få med alt av ledninger, hjerner, lambda, og knot når du handler motor. kjedelig å "jakte" på deler etterpå. Siter '01 Alfa 147 2.0TS SS '76 Ascona 16v Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
viper Skrevet November 30, 2003 Rapporter Share Skrevet November 30, 2003 Dette var jo mildt sagt et utfyllende svar! ;) :D Siter 89' Mercedes-Benz 190E 2.5-16 - 89' Mercedes-Benz 190D 2.5 (konebil) Mitt fotoalbum http://www.mb190klubb.com Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Frank_84 Skrevet April 20, 2005 Forfatter Rapporter Share Skrevet April 20, 2005 Det jeg nå lurer på er hva mener dere om å bygge om motoren jeg har nå..20CiH med 2.4veiv,råder og stempel?Jeg vet jo at dette lar seg gjøre,men er det noen som har prøvd dette?Funker det bra liksom?Er det noe merkbar og positiv eller negativ endring i effektkurven?Så også foressten et innlegg på OMC forumet om noen i Danmark som kappa av di 2 bakerste syl på C30SE toppen og putta på C24NE motoren.. Da ble motorene solgt som 2.4 16v med innsug,ledningsnett og grenrør.. Det var tøfft det.. Siter -Opel Manta B GT/E 16v Prosjekt -Opel Omega 3000 24v -91 (Solgt) -Opel Omega 3000 12v -88 (Vraket) -Opel Ascona B -76 (Solgt) -Opel Manta B GSi -86 (Vraket) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
pitbull82 Skrevet Oktober 16, 2007 Rapporter Share Skrevet Oktober 16, 2007 noen her som har peiling på å koble sånt da?? har en 2.0e som de ikke er gnist på Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
pitbull82 Skrevet Oktober 16, 2007 Rapporter Share Skrevet Oktober 16, 2007 har du god peil på sånt eller?? höres sånn ut :win positift ment altså Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
classic Skrevet Oktober 16, 2007 Rapporter Share Skrevet Oktober 16, 2007 Fant ikke en eldre tråd a? :D Er rimelig enkelt på 2.0E bare fire ledninger som skal kobles til. svart skal til + svart m/rød stripe skal til inslag på startern blå til bensinpumpe grønn til - på coil Siter '01 Alfa 147 2.0TS SS '76 Ascona 16v Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
pitbull82 Skrevet Oktober 16, 2007 Rapporter Share Skrevet Oktober 16, 2007 de er 2.2i skjema . ledningene er ikke like på 2.0e uten om grönn til coil Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Ascona-B-Power Skrevet Oktober 16, 2007 Rapporter Share Skrevet Oktober 16, 2007 skal jo gå fint å ikke kutte i panseret hvis man har de der motor gummi putene fra 2.2 har jeg hørt... Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.