Gå til innhold

Vaske innertak pga røyk?

Ranger emnet


Fjøslukt

Anbefalte innlegg

Hei,

 

har et grått innertak på en Skoda 2004 modell, som er blitt misfarget av røyk.

 

Har sprayet på kjemikalier for å fjerne røykelukten, og det fungerte.. Problemet er at taket er blitt misfarget.

 

Har prøvd Jif skurekrem, svamp og skuring, men uten hell.

 

Er det noen andre tips til å få det fint igjen?

Skoda Superb 1.9 TDI

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg brukte Turtle tekstirens, gul flaske som jeg fant i kjellern til paps...

 

Sprayer det i taket og gnidde hardt med klut. Gjenta det noen ganger. Husk å skift klut noen ganger. Fungerte kjempebra! Taket var helt gult/grått pga. røyk, men fikk bort 95% av den stygge fargen og lukten ble borte.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...
Hei Fjøslukt :-)

 

Er det plast eller tekstil taket dit ?

 

Har haft god held med en kraftig tekstil rens. Kan kjøpes på de fleste møbel butikker.

 

Hvis det er plast er det mest effektive jeg har prøvet en Nanosvamp.( Lyder lidt rart men den er helt rå.)

 

Mvh

 

Nanolotus

 

Trekker kritikken tilbake, da jeg har fått en oversettelse av det som sto på nettsiden deres...

mvh

Daniel Nilsen \ Danieln

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lol. Må du komme å reklamere for det der fjaseproduktet ditt igjen nå? Det produktet man må "teste på en plass der ingen kan se, fordi svampen kan ødelegge lakken"?

 

Som også er skrevet tidligere så er svampen en all arount svamp som er så effektiv at den fjerner fx. maling på en malt veg derfor denne advarsel. Den ødelegger selvfølgelig ikke lakken på biler. Men de overflater den er best på er: Skinn, plast interiør, glass og felg/alu/krom.

 

Så Ikke så sur nu jeg prøver bare at hjelpe mannen, den er som sagt det beste jeg har prøvet på fx. plast overflater.

 

Mvh

 

Nanolotus

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår