Juristen Skrevet August 3, 2008 Rapporter Share Skrevet August 3, 2008 Denne tråden dedikeres Reodor F, en mann med en noe usedvanlig interesse for mygg. Ordet er fritt (men det må gjelde mygg). Siter Jeg har ikke nødvendigvis alltid helt rett, men jeg tar i alle fall aldri helt feil. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Reodor F Skrevet August 3, 2008 Rapporter Share Skrevet August 3, 2008 Var på OBS en tur på fredag. Handla litt småtteri før jeg og yngstedattera dro på fisketur. Der hadde de en fiskehatt med innebygget myggnett. Burde jeg kjøpe en slik? Den kan komme godt med når jeg skal sove under åpen himmel om ikke lenge. Siter __________________ You need only two tools: WD-40 and duct tape. If it doesn't move and it should, use WD-40. If it moves and shouldn't, use the tape! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Reodor F Skrevet August 3, 2008 Rapporter Share Skrevet August 3, 2008 La oss også diskutere myggforholdene i Timmy-land. Er den jevne afghaner oppspist av mygg? Siter __________________ You need only two tools: WD-40 and duct tape. If it doesn't move and it should, use WD-40. If it moves and shouldn't, use the tape! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Juristen Skrevet August 3, 2008 Forfatter Rapporter Share Skrevet August 3, 2008 Var på OBS en tur på fredag. Handla litt småtteri før jeg og yngstedattera dro på fisketur. Der hadde de en fiskehatt med innebygget myggnett. Burde jeg kjøpe en slik? Den kan komme godt med når jeg skal sove under åpen himmel om ikke lenge. Det høres ut som en høyst adekvat løsning på et potensielt jævlig slitsomt problem. For øvrig kan jeg anbefale Forsvarets myggnett, som jeg vil anta at du har rimelig enkel og grei tilgang på, da disse er store nok til at du kan pakke inn både deg selv og soveposen din. Litt klaustrofobisk kan det kanskje bli, med myggnettet spent over seg, men det løser du nok fint på ekte oppfinnervis. Siter Jeg har ikke nødvendigvis alltid helt rett, men jeg tar i alle fall aldri helt feil. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Reodor F Skrevet August 3, 2008 Rapporter Share Skrevet August 3, 2008 Det høres ut som en høyst adekvat løsning på et potensielt jævlig slitsomt problem. For øvrig kan jeg anbefale Forsvarets myggnett, som jeg vil anta at du har rimelig enkel og grei tilgang på, da disse er store nok til at du kan pakke inn både deg selv og soveposen din. Litt klaustrofobisk kan det kanskje bli, med myggnettet spent over seg, men det løser du nok fint på ekte oppfinnervis. Det hotteste er visst myggnett innsatt med permetrin forstår jeg. Hvilket minner meg om et artig behov fra våre uniformerte Afghanistan-farere. De ville gjerne ha shorts innsatt med permetrin. Noe sier meg at vitsen blir borte da... Siter __________________ You need only two tools: WD-40 and duct tape. If it doesn't move and it should, use WD-40. If it moves and shouldn't, use the tape! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Auda Skrevet August 3, 2008 Rapporter Share Skrevet August 3, 2008 Liker mygg lukten av parfyme? Siter URS4(Outlaw) A6 2.7T(Murdered) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Reodor F Skrevet August 3, 2008 Rapporter Share Skrevet August 3, 2008 Liker mygg lukten av parfyme? For ikke å snakke om; blir kåte og fulle folk oftere stukket av mygg? Siter __________________ You need only two tools: WD-40 and duct tape. If it doesn't move and it should, use WD-40. If it moves and shouldn't, use the tape! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
VilleW Skrevet August 3, 2008 Rapporter Share Skrevet August 3, 2008 Hva er myggens biologiske funksjon på denne planeten, bortsett fra og lede til kontiunerlig sporadiske sinneutbrudd fra en liten, plump vest\øst-lending som meg selv? Siter 1988 Golf II aka. Helene Tollak: "Føler at håret mitt har begynt og bli langt nå" Øge: "Kunne vært lengre..." Tollak: "Å?" Øge: "Hvis du hadde spart lengre, hadde håret ditt blitt lengre" Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
LLH Skrevet August 3, 2008 Rapporter Share Skrevet August 3, 2008 suge blod for og kunne legge egg(?) da har myggen gjort det den skal og bikker, Men om man slår den etter den stikker, men før den suger og stikker av, eventuelt i flukt øyeblikket.. så sparer man verden for en skvett mygg.. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Juristen Skrevet August 4, 2008 Forfatter Rapporter Share Skrevet August 4, 2008 Det hotteste er visst myggnett innsatt med permetrin forstår jeg. Hvilket minner meg om et artig behov fra våre uniformerte Afghanistan-farere. De ville gjerne ha shorts innsatt med permetrin. Noe sier meg at vitsen blir borte da... Hehe... Man skal høre mye før ørene faller av, men slike historier er nok med på å føre til at ørene løsner mye tidligere enn nødvendig. Makan til dustemikler :) Siter Jeg har ikke nødvendigvis alltid helt rett, men jeg tar i alle fall aldri helt feil. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Juristen Skrevet August 4, 2008 Forfatter Rapporter Share Skrevet August 4, 2008 La oss også diskutere myggforholdene i Timmy-land. Er den jevne afghaner oppspist av mygg? Nei, det tror jeg ikke. Det "hotte" i jallaland er sandfluer, men dem bekjemper man ganske enkelt ved å ikle seg lange arm- og benklær, fortrinnsvis permetrinimpregnerte sådane, etter mørkets frembrudd. Siter Jeg har ikke nødvendigvis alltid helt rett, men jeg tar i alle fall aldri helt feil. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
esbandos Skrevet August 4, 2008 Rapporter Share Skrevet August 4, 2008 Hvorfor ikke bare spise en sur og saftig sitron før man skal på utflukt til myggens område? Myggen stikker deg ikke når du har spist sitron. Har prøvd og erfart dette selv. :) Siter 1993 Audi 100 Avant 2.8Q 1995 Audi A6 Avant 2.5TDI (familiebilen) 1975 Volvo 242L Prosjektet 1980 Volvo 244DL Harryvogna 1980 Ford Taunus 2.0L 2-dørs Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
goførti Skrevet August 4, 2008 Rapporter Share Skrevet August 4, 2008 Hvis du gomler i deg en banan eller fem før du drar ut i myggland, er man garantert å bli helt oppspist! Dette har jeg og flere kompiser testet, vet ikke hva som gjør det, men mistenker sterk at det har noe med blodsukkeret og gjøre. Ellers Reodor, hvordan er myggen "søraførr"? Her er myggen liten, og jævlig innpåsliten. Men beveger man seg litt inn nabolandet, er myggen mer som helikoptre som kommer inn for landing som man får tid til å kværke før den har fått landet! Så pittelitt offtopic: MEN finnes noe som er enda mer jævlig enn mygg, og som vi har plenty av her omkring hvertfall. Nemlig: KNOTT! Den er jævlig den! Siter 93 Volvo 245 Turbo 86 Volvo 240 98 Kawasaki ZX6-R 09 Polaris Assault RMK 800 87 Suzuki lt250r Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
LLH Skrevet August 4, 2008 Rapporter Share Skrevet August 4, 2008 Løten myggen er ikke spesielt stor. men den er abselutt tilstede. Men Flisa myggen, og myggen videre utover Odalen er stor. Hvitløk skal også funke bra mot mygg. Noen som har prøvd disse myggfellene? leste et stykke for en stund siden om en maskin som hadde fanget 250.000 mygg i løpet av en sesong.. Og de er effektive på et 5 mål stort område.. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Aceofspades Skrevet August 4, 2008 Rapporter Share Skrevet August 4, 2008 I gamle dager var visstnok myggen så stor at de slo den ihjel med møkkagreip og brukte den som fjøskrakk.. Dette fortalte min far,som er født og oppvokst i finnmark. ER myggen virkelig så stor der oppe,eller var det bare i gamle dager?? Mistenker dog at denne infoen er noget mytefull + full av fanteri, og er nok på linje med fortellinger om nissens eksistens! Kan forresten gå god for myggens appetitt på fulle og kåte folk. Hvertfall er dette gjengs, dødrukken dypt inni de svenske skoger. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg