Gå til innhold

Det heter ikke... (nå med sensasjonelle avsløringer i "kaliper-saken")

Ranger emnet

Reodor F

Anbefalte innlegg

Vil det si at du har vært mot meg i alle andre sammenhenger? Da synes jeg sannelig du bør vise det litt tydeligere. Ikke rart det blir fred her i verden... :D

Jeg må også få lov til å tilføye at jeg legger meg flat for ordbøker dersom de skulle dukke opp med noe. Jeg har forresten funnet noe i en ordbok, nærmere bestemt i Willy A Kirkebys engelsk-norske ordbok utgitt på universitetsforlaget for 13 år siden:

Caliper US: Se calliper

Calliper: benskinne, tømmerklave, målepasser

Uten at vi kom helt i mål av dette...

Nei, det vil si at jeg forsøkte meg på litt ironi. :) Av svaret ditt trekker jeg følgende tre mulige slutninger: 1) Du er litt treig i toppen (helt usannsynlig), 2) Ironien kom ikke klart nok frem (mulig, men lite sannsynlig), 3) Du svarte ironisk (mest sannsynlig).

Jeg har ikke nødvendigvis alltid helt rett, men jeg tar i alle fall aldri helt feil.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Juristen, jeg trenger litt hjelp. Hva er forskjellen på f.eks "påbygging" og "påbygning"?

Når ble jeg erklært for orakel å være? :)

I motsetning til bevilling/bevilgning, som er to forskjellige ting, er påbygging/påbygning egentlig to sideordnede ord for det samme - akkurat som rettskriving/rettskrivning.

Jeg har ikke nødvendigvis alltid helt rett, men jeg tar i alle fall aldri helt feil.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Når ble jeg erklært for orakel å være? :)

I motsetning til bevilling/bevilgning, som er to forskjellige ting, er påbygging/påbygning egentlig to sideordnede ord for det samme - akkurat som rettskriving/rettskrivning.

Jeg vil si det er nynorsk/bokmål. Jeg tror man har lov til å skrive begge deler i begge målformene, men det kan man med så mange ord nå for tiden (til min irritasjon).

Jeg vil si at "påbygging" og "rettskriving" er bedre egnet, og mer korrekt i nynorsk, enn det "påbygning" og "rettskrivning" er.

mvh bruker og beundrer av nynorsk

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei, det vil si at jeg forsøkte meg på litt ironi. :) Av svaret ditt trekker jeg følgende tre mulige slutninger: 1) Du er litt treig i toppen (helt usannsynlig), 2) Ironien kom ikke klart nok frem (mulig, men lite sannsynlig), 3) Du svarte ironisk (mest sannsynlig).

Vi går for nummer tre :)

PS

Jeg synes forresten det funker alldeles utmerket å avslutte en setning med en smily (faen, nå ble jeg i tvil om det heter smily eller smilie...) uten annen tegnsetting :)

DS

You need only two tools: WD-40 and duct tape. If it doesn't move and it should, use WD-40. If it moves and shouldn't, use the tape!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi går for nummer tre :)

PS

Jeg synes forresten det funker alldeles utmerket å avslutte en setning med en smily (faen, nå ble jeg i tvil om det heter smily eller smilie...) uten annen tegnsetting :)

DS

Kanskje det heter "smiley"? Bare for å være vanskelig (legg merke til at jeg avslutter setningnen med smiley/smily/smilie, uten punktum) :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kanskje det heter "smiley"? Bare for å være vanskelig (legg merke til at jeg avslutter setningnen med smiley/smily/smilie, uten punktum) :)

Ja, smiley er det selvsagt... Hvor var jeg da jeg skrev smily mon tro? På jobben selvsagt, og da er vel all hjernekapasitet i bruk for tunge militær- og anskaffelsesfaglige tankerekker. Dessuten sa dattera mi at det er riktig med smiley, så da fikk vi den saken ut av verden også. Døtre og jurister er jammen gode å ha :D

You need only two tools: WD-40 and duct tape. If it doesn't move and it should, use WD-40. If it moves and shouldn't, use the tape!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Også moderatorer kan feile...

Dette er en post fra mars 07:

"Jo, men hvorfor skal jeg egentligt svare på denne tråden når trådstarter kunne enkelt og greit fått svar på spørsmålet sitt med å sende en pm til den moderatoren som stengte tråden?

Angående selve tråden så har jeg ikke lest den noe særligt, men regner med at den moderatoren som stengte tråden gjorde det han mente var rett og det legger ikke jeg meg oppi.

Som nevnt, dette kunne vært løst pent og pynteligt, uten en slik sytetråd, hvis det hadde blitt sendt en pm med henvisning til tråden og spørsmål om hva&hvorfor den ble stengt."

Her var det mange t-er i bruk gitt! Kanskje moderatoren var distrahert og tenkte på Tone, Tonje, tørrfisk, trutmunn eller kanskje tissefant? :p

- Thorstein Klingenberg

- Porsche 911

Lenke til kommentar
Del på andre sider