Gå til innhold

Det heter ikke... (nå med sensasjonelle avsløringer i "kaliper-saken")

Ranger emnet

Reodor F

Anbefalte innlegg

Det heter ikke...

...visst, det heter hvis (eller viss, dersom man vil være litt radikal (ja, det er faktisk tillatt å skrive viss istedenfor hvis)).

For all det, ordet visst er velegnet til sitt bruk, for eksempel i sammenhengen "sikkert og visst", men ikke når man egentlig skulle ha sagt hvis/viss.

Jeg har ikke nødvendigvis alltid helt rett, men jeg tar i alle fall aldri helt feil.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Begge deler er tillatt, men jeg foretrekker jus, i og med at jeg ikke forstår hvorfor man liksom skal tilføye en ekstra s.

Nei, jeg synes det ser litt rart ut med to av dem jeg også. Jeg skal anskaffe juridiske rådgivningstjenester og oppdragsgiver benyttet konsekvent begrepet juss. Skal gi dem det glatte lag i morgen den dag :D

You need only two tools: WD-40 and duct tape. If it doesn't move and it should, use WD-40. If it moves and shouldn't, use the tape!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei, jeg synes det ser litt rart ut med to av dem jeg også. Jeg skal anskaffe juridiske rådgivningstjenester og oppdragsgiver benyttet konsekvent begrepet juss. Skal gi dem det glatte lag i morgen den dag :D

...hvis du mener at det er formålstjenlig, er det ingen som hindrer deg i det. :D Imidlertid bør du kanskje tenke over om det ikke er du som kommer til å sitte igjen med Svarte-Per og skjegget fullt av postkasser når de viser til at begge deler er tillatt...

Jeg har ikke nødvendigvis alltid helt rett, men jeg tar i alle fall aldri helt feil.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

...hvis du mener at det er formålstjenlig, er det ingen som hindrer deg i det. :D Imidlertid bør du kanskje tenke over om det ikke er du som kommer til å sitte igjen med Svarte-Per og skjegget fullt av postkasser når de viser til at begge deler er tillatt...

Å gi dem det glatte lag i dette tilfellet vil si å endre juss til jus uten å gjøre noe særlig nummer ut av det. Dessuten kunne jeg jo bare svart at det ene er enda mer tillatt enn det andre :D

You need only two tools: WD-40 and duct tape. If it doesn't move and it should, use WD-40. If it moves and shouldn't, use the tape!

Lenke til kommentar
Del på andre sider