Gå til innhold

Det heter ikke... (nå med sensasjonelle avsløringer i "kaliper-saken")

Ranger emnet


Reodor F

Anbefalte innlegg

Nei, hvis noen mener at kalipper skal skrives med én "p", så vil jeg gjerne vite hvorfor.

 

Man uttaler jo kalipper "kalipper", så hvorfor lage en kunstig skrivemåte. Ja, jeg snakker om norsk nå, ikke engelsk.

 

jeg skjønner ikke hvorfor det skrives kalipper når man folk sier kalipter. Men samma for meg, jeg gir i grunn f...

nuverende bilpark:

*Mercedes s124 x 2, 94/95 e300D-24v/250td

*Mercedes 300tdt x 3, alle tre er w123*

*BMW 745ia e23 3.2 turbo - 1983*

*BMW 3.0csl motornord banebil - 1969*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

det UTTALES kalipter,altså folk sier det;) skrives ikke.

Nei, det UTTALES ikke kalipter, for det er ingenting som heter kalipter!!!!

Jeg grøsser på ryggen når jeg hører selv bilmekanikere snakke om kalipter. De burde iallfall vite at det ikke heter det. Alt annet virker jo inkompetent!

 

jeg skjønner ikke hvorfor det skrives kalipper når man folk sier kalipter. Men samma for meg, jeg gir i grunn f...

Igjen, "folk" sier ikke kalipter. Jeg har aldri sagt kalipter, og kjenner svært få, om ingen, som sier kalipter. Men derimot har jeg hørt noen som sier det... og det virker like bak mål hver gang.

'86 BMW E30 M3 (S50B30 prosjekt)

'90 VW Golf mk2

'82 VW Golf mk1

'83 VW Golf mk1

'86 VW Golf GTI 16V

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei, det UTTALES ikke kalipter, for det er ingenting som heter kalipter!!!!

Jeg grøsser på ryggen når jeg hører selv bilmekanikere snakke om kalipter. De burde iallfall vite at det ikke heter det. Alt annet virker jo inkompetent!

 

 

Igjen, "folk" sier ikke kalipter. Jeg har aldri sagt kalipter, og kjenner svært få, om ingen, som sier kalipter. Men derimot har jeg hørt noen som sier det... og det virker like bak mål hver gang.

 

Jeg sier kaliper. Uttaler det kali:per (For de som vet hvordan uttale pleier å stå i engelske ordbøker, altså å dra på i`en)

 

Å uttale dette ordet som "kalipper" er bare hedmarks -og opplandsdialekt!

 

Kalipter/kalippter/kallipter osv har jeg aldri hørt...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei, det UTTALES ikke kalipter, for det er ingenting som heter kalipter!!!!

Jeg grøsser på ryggen når jeg hører selv bilmekanikere snakke om kalipter. De burde iallfall vite at det ikke heter det. Alt annet virker jo inkompetent!

 

 

Igjen, "folk" sier ikke kalipter. Jeg har aldri sagt kalipter, og kjenner svært få, om ingen, som sier kalipter. Men derimot har jeg hørt noen som sier det... og det virker like bak mål hver gang.

 

heller inkompetent enn sossete da.;)

nuverende bilpark:

*Mercedes s124 x 2, 94/95 e300D-24v/250td

*Mercedes 300tdt x 3, alle tre er w123*

*BMW 745ia e23 3.2 turbo - 1983*

*BMW 3.0csl motornord banebil - 1969*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

nei tror det heter calipasje eller calipator...

 

Vi har allerede diskutert dette over flere sider i denne tråden, så nå må vi gjøre plass til alle de andre gullkornene som er her på forumet.

Bilforumet.no
Super Moderator
NYE FIRMABILREGLER NÅ! www.facebook.com/firmabil

2017 Opel Ampera-E og 2012 Toyota Auris Hybrid

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

heller inkompetent enn sossete da.;)

Jepp, det er jo helt klart at i dagens samfunn er man sossete hvis man viser at man kan skrive, eller uttale ting korrekt. Heretter skal jeg pålegge meg selv dysleksi og alt annet av finurlige saker for å ikke virke sossette mer. Beklager...

'86 BMW E30 M3 (S50B30 prosjekt)

'90 VW Golf mk2

'82 VW Golf mk1

'83 VW Golf mk1

'86 VW Golf GTI 16V

Lenke til kommentar
Del på andre sider

okaj.. men de er ikkje orginal front. er riger. ja tok den på men dar er grillen i fangaren so ikkje passe heilt og me lyktene..

ka du jor for og få dei te og passe da??

Må vel slenge inn et bidrag jeg også. Er jo utallige innlegg å velge mellom, men ble tilfeldigvis dette.

- Audi A4 1.8TQ '03

x Volvo S60 '11

x Volvo C30 '11 R-Design

x VW Passat '06

x Opel Vectra B '96 - x VW Golf '87

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår