Gå til innhold

Det heter ikke... (nå med sensasjonelle avsløringer i "kaliper-saken")

Ranger emnet

Reodor F

Anbefalte innlegg

Og/å-feil kommer vel ikke av nynorsk?

Usikker på den selv, men det skurrer iallfall hos meg..

Eirik

Hos meg og, men jeg var også usikker, så jeg lot være å si noe... :)

"Å" kan bare brukes foran infinitiver.

Hvis verbet som kommer etter, har en annen form enn infinitiv,

skal man ikke bruke å, da skal man bruke "og".

» [ ] Audi A6 2.6 V6, 1995

» [x] VW Golf 3, 1994 (Prosjekt) SOLGT!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Morsom tråd.

Det er en ting som har irritert meg over lengre tid, og det er at folk fra søndre/vestre deler av Vestfold og Telemark ikke klarer å si "gjennom", de sier konsekvent "mellom".

Jeg kastet en stein mellom vinduet. Jeg falt mellom isen.

Jeg har undersøkt om dette er et utslag av dialekt, men det er absolutt ingenting som skulle tilsi at det har noe med dialekt å gjøre, det er bare feil, feil feil!!!

For ordensskyld; har ingenting imot folk fra den kanten, bortsett fra at de har denne plagsomme taleleifen...

Propeller i innsuget er juks.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

suge diesel innsprutning ja... hehe, morsomt :) lurer på om det er det volkswagen mener?

og falt mellom isen?seriøst? det er jo nesten verre enn "hvem bil" "hva lakk" osv :D

Bilforumet.no
Super Moderator
NYE FIRMABILREGLER NÅ! www.facebook.com/firmabil

2017 Opel Ampera-E og 2012 Toyota Auris Hybrid

Lenke til kommentar
Del på andre sider

"Blåere", ja...

Og "Dvs" som start på en setning, og til og med uten punktum bak forkortelsen, ser jævlig rotete ut.

Dersom du hadde avtjent mer enn ett sekund av førstegangstjenesten hadde du visst at man kun skal benytte punktum i slutten av en setning. Slike regler kan jeg som forsvarsansatt påberope meg :D

Å starte en setning med en forkortelse skal jeg innrømme at er uheldig.

Jeg skal imidlertid bruke resten av kvelden på å revidere dine innlegg...

You need only two tools: WD-40 and duct tape. If it doesn't move and it should, use WD-40. If it moves and shouldn't, use the tape!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her var det et par feil:

JA! Slike folk burde blitt tatt med bak fjøsen! Faen meg det dummeste argumentetjeg har hørt, snakk om å være egoister. Så JÆVLIG opptatt av å være kul, så får det bli det samme med andres trafikksikkerhet.

Verste er når man har noen med spredere bak seg i mørket, og prøver å hinte med tåkelysene bak... Så blinker de tilbake med langlysa! ÅÅÅÅ!

Og her:

Er det så satans vanskelig å;

- Drite i å ettermontere xenon?

- Gi faen i spredere når det er mørkt?

- Se til helvette å skifte til parklys når man står i ro?

Leste nettop at det tar 11 sek i snitt for en bilist å få mørkesynet tilbake etter å bli blendet, i 90 km/t tilsvarer det nesten 300 meter. Og slik det er her nå er det mørkt som fy, uten snø og med overskya himmel!

Er jo så forbanna på alle fjortisene med de satans sprederne og de jævla xenon-nærlysa nå at det holder på å klikke for meg! Aaaaaah!

Kalr?:

Seter levert til møbeltapetserer... :D Ikke kalr før godt ut i januar.

Innen da skal jeg ha revet av taktrekket og lagt rustkiller i tak og på gulv. Så også at det kommer fukt opp i skruhullene til understellet på forsetene, så jeg må lage til noen gummipakninger der.

Nye lager til GSI-bakstellet kommer på 5000,-! Fristende å bestille nytt taktrekk for 1800,- når jeg først er i gang, må se det an - må uansett ha dørsider aller først.

Hva er BT? Noe som skiftet navn på midten av 90-tallet?:

Ring ditt lokale BT og spør. I Harstad fikk jeg beskjed om at jeg fikk godkjent bur i bruksbil så fremst A-stolpen ikke var i veien for sikt (og ikke noe tverrligger foran bakseter, regner jeg med).

Og så videre, og så videre...

You need only two tools: WD-40 and duct tape. If it doesn't move and it should, use WD-40. If it moves and shouldn't, use the tape!

Lenke til kommentar
Del på andre sider