Gå til innhold

Det heter ikke... (nå med sensasjonelle avsløringer i "kaliper-saken")

Ranger emnet

Reodor F

Anbefalte innlegg

• 2 weeks later...
REODOR!! HJELP!

Leste i no bil-bøker fra '87.. Der stod det ikke kaliper (som jeg mener er rett å skrive/kalle det..), kalypter, calypter eller fandens oldemor..

Det sto bremseÅK.. Chew on that one..

Noen som bruker sistnevnte ordet no særlig nå til dags?!

Bremseåk er noe som brukes mye innen orginaldelene's verden vet jeg iallefall :) Ford bruker det for og skille mellom den glidende delen og den massive delen.

1988 Golf II aka. Helene

Tollak: "Føler at håret mitt har begynt og bli langt nå"

Øge: "Kunne vært lengre..."

Tollak: "Å?"

Øge: "Hvis du hadde spart lengre, hadde håret ditt blitt lengre"

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi har jo for ikke lenge siden slått fast at det heter kaliper, så jeg ber hver og en av dere å slå hardt ned på avvik fra den smale sti og eneste sanne lære.

Villstyring, du får i oppdrag å spore opp forfatteren av denne boka. Deretter skal du oppsøke vedkommende og trakassere han (jeg antar at det er en han...) med ordet KALIPER helt til han går med på å utgi en oppdatert versjon av boka hvor ordet kaliper får en fremtredende plass :)

You need only two tools: WD-40 and duct tape. If it doesn't move and it should, use WD-40. If it moves and shouldn't, use the tape!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi har jo for ikke lenge siden slått fast at det heter kaliper, så jeg ber hver og en av dere å slå hardt ned på avvik fra den smale sti og eneste sanne lære.

Villstyring, du får i oppdrag å spore opp forfatteren av denne boka. Deretter skal du oppsøke vedkommende og trakassere han (jeg antar at det er en han...) med ordet KALIPER helt til han går med på å utgi en oppdatert versjon av boka hvor ordet kaliper får en fremtredende plass :)

Hehe, enig med deg om at det heter kaliper ja.

Fant ikke no forfatter.. bare ansvarlig redaktør og faglig konsulent.. Hva slags trakassering kan jeg gi? Sex-trakassering? :op:

~Wild Racing~

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hehe, enig med deg om at det heter kaliper ja.

Fant ikke no forfatter.. bare ansvarlig redaktør og faglig konsulent.. Hva slags trakassering kan jeg gi? Sex-trakassering? :op:

Sextrakassering er jeg redd bare fører til at forfatter/redaktør glemmer alt som har med bilens bremsesystem å gjøre. Og så ender vi opp med at han i eventuelle senere utgivelser vil kunne komme til å kalle det callypster... Og det vil du vel ikke ;)

You need only two tools: WD-40 and duct tape. If it doesn't move and it should, use WD-40. If it moves and shouldn't, use the tape!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lite orddeling her ja :)

Noe annet som gir meg mark er når folk skriver "forkjell" ,"kjønner" e.l istedet for "forskjell" eller "skjønner"...er det latskap eller er de bare dumme? Nekter å tro at alle de som gjør dette har dysleksi

Et relativt gammelt innlegg å sitere, men det får så være. Jeg har alltid stusset veldig på ordet "kjønner" - er det slik å forstå at de snakker om kjønn i flertall med en veldig merkelig presentasjon av saken/ordet?

Mvh Espen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 4 months later...

Trekk pusten før du leser denne... :D

hei jeg har en ligier ambra mopedbil jeg har aldri greid å få den til å kjøre fortere enn ca 50kmt jeg har hørt at den kan kjøre i 85kmt og at de er noe i reimen som gjør at den ikke går fortere hvis det er noen som har peiling på hvordan man kan få den oppi 80kmt hadde det ha vært supert!
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er ikke noe galt i å ikke bruke et og annet punktum eller komma i en setning eller stor forbokstav eller er det bare jeg som syns dette (?) =P

jegtroregentligbaredeterdinmeningpersonligerjegikkefanavhverkenmellomromellertegnsettingellerstorbokstavfordensaksskyld

Bilforumet.no
Super Moderator
NYE FIRMABILREGLER NÅ! www.facebook.com/firmabil

2017 Opel Ampera-E og 2012 Toyota Auris Hybrid

Lenke til kommentar
Del på andre sider