Gå til innhold

Førstegangsprosjekt.! Volvo 240 Turbo!!

Ranger emnet

Næssen

Anbefalte innlegg

Viste min med senkesett jeg, fikk ikke noen feil på det :D

Veit, mange som har gått igjennom med det, derfor jeg prøvde.hehe. men neida:P

Kansje like greit å ta en forstillingskontroll osv, og senden til bt så jeg får det inn i vognkorte osv, så er det bare rett hjemm til vinkelslipern:Phahah, neida syns bilen blei så godt å kjøre nå, så veit ikke om jeg orker å kappe:P

Volvo amazon 70 modell. (Langtidsprosjekt)

Volvo 240 Turbo.

Volvo 240 86 modell. (Delebil)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• Svar 576
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Har gått lit tid på en Mazda 323f 1,8 Nå de siste dagene, pollert, montert annlegg, montert nye felger, bare et prosjekt jeg og fattern har, som vi skal selge igjen, bare for å tjene litt cash...

Foto235.jpg

Foto236.jpg

Foto237.jpg

ellers så har jeg verdt på biltema:P endelig fått kjøpt alumutterne.hehe

Foto234.jpg

Foto233.jpg

Foto238.jpg

Volvo 240 Turbo.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lykke til med salg av 323'n:)

Ble faktisk ganske pent med de biltema pedalene:)

Takk takk:) Ja helt enig, tokk bare av de stygge biltema klistremerkene på dem, så blei dem ikke så værst egenltig.hehe:)

Volvo 240 Turbo.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kan jeg vel gjøre, men blir nokk en stund til, siden kjører på stålfelger nå, og blir ikke satt på eiker felga før jeg har vært oss biltilsynet med senkesettet, også må jeg på etterkontroll også.hehe, Blir det rudskogen på deg 19 juli eller?

Volvo 240 Turbo.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kan jeg vel gjøre, men blir nokk en stund til, siden kjører på stålfelger nå, og blir ikke satt på eiker felga før jeg har vært oss biltilsynet med senkesettet, også må jeg på etterkontroll også.hehe, Blir det rudskogen på deg 19 juli eller?

Den er grei;) ja blir nok rudskogen på meg ja:) får polere bilen så kan jeg stille den ut;)

Volvo 240GLE 88mod http://www.bilforumet.no/200-serien/225015-moslets-240gle-88mod.html

Volvo 240 turbo samme tråd

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den er grei;) ja blir nok rudskogen på meg ja:) får polere bilen så kan jeg stille den ut;)

Ja, det må du gjøre:)

Hadde planer om å stille ut min og,hehe, men siden det blei så sein eu kontroll, også noen mangler, så gidder jeg ikke å stresse med å få skilter bare for det, så blir at vi drar med mazdan, og er tilskuere.hehe

Volvo 240 Turbo.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Får fortelle hva jeg har drivi på med de 2 siste dagene da:)

Blei vekkt klokka 8.30 av fattern, som spurte: bli med å se på amazon eller? hmm tenkte jeg wtf, JA FOR FAEN!

Da åkte vi til Tønsberg, med den slitne audi driten... Og i tønsberg møtte vi en hyggelig fyr, som hadde eid denne amazonen leeenge, han har brukt den som bruksbil hver dag i mange år, så gått ganske langt ja, men like vel vi skulle ha amazon.hehe

Etter 5 min gåing, skimter man noe rødt no under en pressening. og ja da, jeg blei forelska, vis man ser bort ifra hølet i gulvet, og den grisestygge hengerfeste, likte jeg den!

Så sa fattern dette blir litt for mye jobb for oss tror jeg, og mente at 12.000 var for mye for den bilen...

Jeg blei lei meg, men plutselig sa fattern: vis vi fårn for halvparten er det greit! Og fyren nølte ikke en gang, og vi fikk en for 6.000...

Da var det bare å skaffe henger, så vi kunne hente den dagen etter. det fiksa vi på limac(?) i holmestrand, dro hjemm, der henta vi muttern og søstern, så reiste vi rett til Oslo og gikk en runde på oprahn, så førte det videre til Sandvika, der vi kjøpte en volvo 240 84 modell, som hadde gått 83.000 en eier. kjøpten tvert! MEN MYE RUST!hehee

Dag 2:

Blei vekkt av fattern igjen, og jeg spratt opp av senga, og tokk med meg kameraet, og vi ¨var på vei for å hente amazonen:D

Allt gikk smertefritt, så var det bare å åke hjemm. resten av dagen brukte jeg på og vaske kjerra, rydde den for deler, og støvsugd.hehe

Derretter reiv jeg av det stygge hengerfestet, tokk ut litt seter og diverse, planlagt hva vi skal gjøre med gulvet og resten, blir at vi låner sveiseapparat og legger nytt gulv...

Rensa dørsider osv, blei som nytt. motoren er en b20 som er borra opp med nye stempler, pakninger og diverse for ikke lenge siden, men motoren blir malt opp på nytt, og reiner med grenrør, kamm, og dobble gassere kommer etterhvert:) men som sagt detta er et langtids prosjekt, som jeg og fattern skal kose oss med, og dele på som cruisebil, når den tiden kommer.hehe

Også noen bilder da....

Volvo240strken015.jpg

Volvo240strken014.jpg

Volvo240strken012.jpg

Volvo240strken013.jpg

Volvo240strken016.jpg

Volvo240strken017.jpg

Volvo240strken018.jpg

Volvo240strken010.jpg

Volvo240strken009.jpg

Volvo240strken008.jpg

Volvo240strken006.jpg

Volvo240strken004.jpg

Volvo240strken002.jpg

Volvo240strken001.jpg

Volvo240strken019.jpg

amazon017.jpg

amazon016.jpg

amazon014.jpg

amazon008.jpg

amazon009.jpg

amazon010.jpg

amazon007.jpg

amazon013.jpg

Diverse deler som fulgte med:)

amazon012.jpg

amazon015.jpg

amazon040.jpg

amazon039.jpg

amazon045.jpg

amazon044.jpg

amazon043.jpg

amazon042.jpg

amazon038.jpg

amazon041.jpg

uff!

amazon048.jpg

God Natt:)

Volvo 240 Turbo.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

den var kjempetøff! Elsker amazon, og har vært ute i garasjen i hele dag, og begynnt forsiktig på litt rust rundt omkring som ikke trenger å sveises, får ikke sveisemaskin enda.hehe

Kommer nokk tråd om den snart her på forumet.

nå må jeg komme meg i seng, volvo treff i dag:D skal kjøre den hvite 240'n ditt:)

amazon049.jpg

amazon066.jpg

amazon065.jpg

amazon064.jpg

amazon071.jpg

Noen gammle bøker som fulgte med amazonen, kule bøker, står alt man lurer på om amazon her.hehe

amazon073.jpg

amazon074.jpg

Volvo 240 Turbo.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Før du drar på treff skrur du på originalfelgene igjen og kjører Volvo Original, ikke noe Eiker-dritt. Dessuten ble den jo ballehøy.

Litt forskjell i kjørelengder fra den hvite til den blå. Morro det :)

'77 Toyota Cressida RX30 - '82 Toyota Corolla KE70 - '82 Toyota Corolla KE70 - '86 Volkswagen Golf Mk2 auto

'93 Volkswagen Golf Mk3 - '93 Daihatsu Charade G100 - '96 Volkswagen Golf Mk3 - '00 Toyota FunCargo

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 3 weeks later...

Mazdan har blitt solgt for 22.000kr. kjøpte den for 5.500kr.

Hvit volvon er solgt usett til en i stavanger for 33.000kr, kjøpten for 6.000kr:) lett tjente penger:)

Siden fattern syntes refleksplata blei så bra på bilen hans, så fikk han lov til å kjøpe den av meg selv om, jeg hadde vært på utkikk etter den i over et år:P

Men solgten for 2.500kr til han så var greit.haha

Volvo 240 Turbo.

Lenke til kommentar
Del på andre sider