Gå til innhold

Kjøpe bil privat, hvordan betale?

Ranger emnet

VeGGiz

Anbefalte innlegg

Som emnetittelen sier, hvordan gjør dere med betaling ved privatkjøp. Hos forhandler og, foressten, men regner da med at man har en dialog med banken, som overfører når salget er i boks..?

du skaffer deg en bankremiss som da kun selger kan heve.

jenvey throttlebodies 40mm selges!

adaptere for g60bremser til golf mk1 selges!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis jeg skal reise et stykke for å handle bil, så tar jeg med ca 90% av kjøpesummen på bankremisse og resten kontant.

Hvorfor?

-Hvis jeg reiser halve landet for å handle bil, regner selger med at handelen er i boks, også hvis han har "glemt" å fortelle noe som trekker ned prisen. Dermed kan jeg prute på prisen når jeg kommer dit, dersom selger har unnlatt å fortelle F.EKS at "bremseskivene er gåen" eller "sprekk i ene lykta"...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Spør selger om han har tilgang på nett. Så overfører du på nettbank når handelen er i boks hos selger. Da kan han jo se svart på hvitt at pengene er på vei til han.. Det har eg gjort ett par av gangene eg har handlet. Ellers så er jo 75% remiss og resten kontant en god løsning, men da må man jo en tur i banken først da. Handler som regel på impuls eg vettu...

2009 VW Touran 1,9 TDi DSG Highline exclusive varebil

1973 Vilvo 142 langtids kortidsprosjekt

1997 BMW 316i (skal på eu og selges)

1988 BMW 324TDa (stått en stund og står litt lengre)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Betaler som regel kontant når jeg kjøper en bil under 100.000. Alt over dette, går som regel på remiss..

Hvis du hadde kjøpt en bil til litt mer enn 100.000, hadde den kanskje vært såpass solid at du ikke hadde behøvd å kjøpe ny bil til under 100.000 hele tiden ;)

Jeg har ikke nødvendigvis alltid helt rett, men jeg tar i alle fall aldri helt feil.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Spør selger om han har tilgang på nett. Så overfører du på nettbank når handelen er i boks hos selger. Da kan han jo se svart på hvitt at pengene er på vei til han.. Det har eg gjort ett par av gangene eg har handlet. Ellers så er jo 75% remiss og resten kontant en god løsning, men da må man jo en tur i banken først da. Handler som regel på impuls eg vettu...

Problemet med nettbank er at betalingen kan stoppes.

Jeg fikk ikke betale over nettbank når jeg kjøpte bilen min, måtte komme med en bankremiss eller få pengene ført inn på konto i banken.

/M

Octavia vRS

http://www.rsklubben.se

Lenke til kommentar
Del på andre sider