zckumling Skrevet November 26, 2003 Rapporter Share Skrevet November 26, 2003 Det er en lignende tråd på Golf III forumet. Noen som vet hvordan man stopper km telleren .. da jeg tror den teller litt for fort. Siter [ ]1990 Scirocco GT2 1.8 [ ]1983 Golf GTI - Prosjekt [x] 1984 Golf II 1.6 - Vraket Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Skillz2k Skrevet November 27, 2003 Rapporter Share Skrevet November 27, 2003 dra ut speedometer kabelen. da pleier den å stoppe. Det er det enkleste. Men da viser den ikke farten. Har du litt mere tid så er det bare til å nappe ut det tannhjulet som driver km telleren, men da må du åpne speedoen Siter I like big butz and I can not lie! Low and slow, Plowing snow Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
steinar Skrevet November 27, 2003 Rapporter Share Skrevet November 27, 2003 Originally posted by Skillz2k dra ut speedometer kabelen. da pleier den å stoppe. Det er det enkleste. Men da viser den ikke farten. Hvor er denne kabelen - og hvor får jeg den enklest ut? :D Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Skillz2k Skrevet November 27, 2003 Rapporter Share Skrevet November 27, 2003 skru ut Speeoet. Står på tre skruer. Bak der er det 1 svart plugg. 1 hvit plugg og en rund hvit plugg.. ta ut denne hvite runde pluggen. da slutter den å telle kilometer og du har ikke aner ikke farten heller. Siter I like big butz and I can not lie! Low and slow, Plowing snow Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
steinar Skrevet November 27, 2003 Rapporter Share Skrevet November 27, 2003 kjipt at spedoen ikke funker :) Noen som har erfaring med å vrake biler når spedokabelen er ute? Forsikringa kan jo kanskje bli grettne? Hva tror dere? Jeg er litt skeptisk til at det er en stor operasjon å ta ut denne kabelen, det beste hadde jo vært at etter en liten bulk kunne man kjappt fikse det tilbake som det har vært :D Litt teit å stå i veikanten og ta ut hele dæshen :D Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Jonte Skrevet November 27, 2003 Rapporter Share Skrevet November 27, 2003 Hva med å holde seg på rett side av loven da? Øke kjørelengde? Selge bilen med korrekt Km. Stand? Siter - 02 Porsche Carrera 4 - 98 Porsche Boxster (selges) http://www.jonte.no Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Elanzer Skrevet November 27, 2003 Rapporter Share Skrevet November 27, 2003 tingen her Jonte er jo at den teller for fort, kjøp større dekk ? koster mer men da vill den jo telle rektigt igjen da :D Siter x 86 Mazda RX7 Turbo II - 88 Mazda 626 2.0i 16v (prosjekt) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
GolfG60Syncro Skrevet November 27, 2003 Rapporter Share Skrevet November 27, 2003 Du napper kabelen ut av girkassa. Ikke begynn å fikle med instrumentet. Dessuten går det jo an å få jussa speedo. Teller den for fort så viser speedo for mye og. Dette pga uoriginale hjul, girkasse, instr eller div... Det plastgiret som sitter i enden av kabelen nedi kassa skal matche kasse mot instrument. Dette med original dekk dim. De girene finnes i forskjellige farger, etter hva kasse, dekkdim og hva instrument bilen er originalt satt opp med. Det lønner seg å få speedo'n justert, det lønner seg IKKE å kjøre uten speedo og km teller. Det er jalla. Siter VOLVO - Schnellste Traktor der welt... Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
GolfG60Syncro Skrevet November 27, 2003 Rapporter Share Skrevet November 27, 2003 Originally posted by Skillz2k skru ut Speeoet. Står på tre skruer. Bak der er det 1 svart plugg. 1 hvit plugg og en rund hvit plugg.. ta ut denne hvite runde pluggen. da slutter den å telle kilometer og du har ikke aner ikke farten heller. Unødvendig å ta ut instr for å nappe ut den. Den kan du dra ut foran torpedoveggen og stikke inn igjen på samme måte. Bytte speedokabel er gjort på 4 minutt. Siter VOLVO - Schnellste Traktor der welt... Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
TurboPolo Skrevet November 27, 2003 Rapporter Share Skrevet November 27, 2003 Originally posted by GolfG60Syncro Du napper kabelen ut av girkassa. Ikke begynn å fikle med instrumentet. Dessuten går det jo an å få jussa speedo. Teller den for fort så viser speedo for mye og. Dette pga uoriginale hjul, girkasse, instr eller div... Det plastgiret som sitter i enden av kabelen nedi kassa skal matche kasse mot instrument. Dette med original dekk dim. De girene finnes i forskjellige farger, etter hva kasse, dekkdim og hva instrument bilen er originalt satt opp med. Det lønner seg å få speedo'n justert, det lønner seg IKKE å kjøre uten speedo og km teller. Det er jalla. Var snakk om en 84 1,6l... går sikkert snart på dynga.. de 3 siste bilene mine har jeg kjørt med 175/50-13 dekk.. kilometerene har rulla fortere enn drunk , men det gjør meg ingenting. kjørte 12000km på telleren i sommer, men var vel egentlig noesånt som 9000km?? (gadd ikke regne på det) Napp ut wiren du!! enkelt og greit!! Siter `04 Skoda Fabia RS Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
pahf Skrevet November 27, 2003 Rapporter Share Skrevet November 27, 2003 Originally posted by TurboPolo Var snakk om en 84 1,6l... går sikkert snart på dynga.. de 3 siste bilene mine har jeg kjørt med 175/50-13 dekk.. kilometerene har rulla fortere enn drunk , men det gjør meg ingenting. kjørte 12000km på telleren i sommer, men var vel egentlig noesånt som 9000km?? (gadd ikke regne på det) Napp ut wiren du!! enkelt og greit!! min og ruller for fort, men gir egentlig litt faen. :) Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
AXi0N Skrevet November 27, 2003 Rapporter Share Skrevet November 27, 2003 Min speedo vibrerer den.. huff.. nåla hopper.. og får en dum lyd.. må få fiksa det Siter -02 BMW e46 318i Cabriolet m-tech II Bilde -94 Ford Mondeo stv 2.0i zetec [solgt] Bilde -90 Ford Sierra DOHC Sparco Edition [vraket] Bilde -84 VW Golf II [solgt] Bilde Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
GolfG60Syncro Skrevet November 27, 2003 Rapporter Share Skrevet November 27, 2003 Originally posted by AXi0N Min speedo vibrerer den.. huff.. nåla hopper.. og får en dum lyd.. må få fiksa det Wire'n er ikke helt i..... Siter VOLVO - Schnellste Traktor der welt... Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
AXi0N Skrevet November 27, 2003 Rapporter Share Skrevet November 27, 2003 Originally posted by GolfG60Syncro Wire'n er ikke helt i..... Det var det jeg tenkte meg.. har vært baki der.. HVOR FAENS hardt må man dytte den inn a? Den vil ikke helt inn... vet at det er sånn "klips" knapp på den.. men presser denne ned å dytter inn.. funker faen ikke.. tips? anyone? :) Siter -02 BMW e46 318i Cabriolet m-tech II Bilde -94 Ford Mondeo stv 2.0i zetec [solgt] Bilde -90 Ford Sierra DOHC Sparco Edition [vraket] Bilde -84 VW Golf II [solgt] Bilde Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
vwfreak Skrevet November 27, 2003 Rapporter Share Skrevet November 27, 2003 Originally posted by AXi0N Det var det jeg tenkte meg.. har vært baki der.. HVOR FAENS hardt må man dytte den inn a? Den vil ikke helt inn... vet at det er sånn "klips" knapp på den.. men presser denne ned å dytter inn.. funker faen ikke.. tips? anyone? :) Bare prøve å vri litt på den det.. Blir kanskje bedre når du får kjørt noen meter.. Skal jo inn i et spor... Men ang. spedometer så har man jo turteller da.... (for de som har..) Bare å kjøre på f.eks 4.gir og skrive av turtall ved km/t det... Funker sånn ca.. Kjørt mange mil med det... Koster ikke mange hundrelappene for å få høyere km da men... Er det å få ringt og ordna det som er noe sinnsykt krevende..... :D Siter x Jetta 1.8 84 mod. A4 1.8T 95 mod. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg