Gå til innhold

Km teller

Ranger emnet

zckumling

Anbefalte innlegg

kjipt at spedoen ikke funker :)

Noen som har erfaring med å vrake biler når spedokabelen er ute?

Forsikringa kan jo kanskje bli grettne? Hva tror dere?

Jeg er litt skeptisk til at det er en stor operasjon å ta ut denne kabelen, det beste hadde jo vært at etter en liten bulk kunne man kjappt fikse det tilbake som det har vært :D

Litt teit å stå i veikanten og ta ut hele dæshen :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du napper kabelen ut av girkassa. Ikke begynn å fikle med instrumentet. Dessuten går det jo an å få jussa speedo. Teller den for fort så viser speedo for mye og. Dette pga uoriginale hjul, girkasse, instr eller div... Det plastgiret som sitter i enden av kabelen nedi kassa skal matche kasse mot instrument. Dette med original dekk dim. De girene finnes i forskjellige farger, etter hva kasse, dekkdim og hva instrument bilen er originalt satt opp med. Det lønner seg å få speedo'n justert, det lønner seg IKKE å kjøre uten speedo og km teller. Det er jalla.

VOLVO - Schnellste Traktor der welt...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by Skillz2k

skru ut Speeoet. Står på tre skruer. Bak der er det 1 svart plugg.

1 hvit plugg og en rund hvit plugg.. ta ut denne hvite runde pluggen. da slutter den å telle kilometer og du har ikke aner ikke farten heller.

Unødvendig å ta ut instr for å nappe ut den. Den kan du dra ut foran torpedoveggen og stikke inn igjen på samme måte. Bytte speedokabel er gjort på 4 minutt.

VOLVO - Schnellste Traktor der welt...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by GolfG60Syncro

Du napper kabelen ut av girkassa. Ikke begynn å fikle med instrumentet. Dessuten går det jo an å få jussa speedo. Teller den for fort så viser speedo for mye og. Dette pga uoriginale hjul, girkasse, instr eller div... Det plastgiret som sitter i enden av kabelen nedi kassa skal matche kasse mot instrument. Dette med original dekk dim. De girene finnes i forskjellige farger, etter hva kasse, dekkdim og hva instrument bilen er originalt satt opp med. Det lønner seg å få speedo'n justert, det lønner seg IKKE å kjøre uten speedo og km teller. Det er jalla.

Var snakk om en 84 1,6l... går sikkert snart på dynga..

de 3 siste bilene mine har jeg kjørt med 175/50-13 dekk.. kilometerene har rulla fortere enn drunk , men det gjør meg ingenting. kjørte 12000km på telleren i sommer, men var vel egentlig noesånt som 9000km?? (gadd ikke regne på det)

Napp ut wiren du!! enkelt og greit!!

`04 Skoda Fabia RS

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by TurboPolo

Var snakk om en 84 1,6l... går sikkert snart på dynga..

de 3 siste bilene mine har jeg kjørt med 175/50-13 dekk.. kilometerene har rulla fortere enn drunk , men det gjør meg ingenting. kjørte 12000km på telleren i sommer, men var vel egentlig noesånt som 9000km?? (gadd ikke regne på det)

Napp ut wiren du!! enkelt og greit!!

min og ruller for fort, men gir egentlig litt faen. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by GolfG60Syncro

Wire'n er ikke helt i.....

Det var det jeg tenkte meg.. har vært baki der.. HVOR FAENS hardt må man dytte den inn a?

Den vil ikke helt inn... vet at det er sånn "klips" knapp på den.. men presser denne ned å dytter inn.. funker faen ikke..

tips? anyone? :)

-02 BMW e46 318i Cabriolet m-tech II Bilde

-94 Ford Mondeo stv 2.0i zetec [solgt] Bilde

-90 Ford Sierra DOHC Sparco Edition [vraket] Bilde

-84 VW Golf II [solgt] Bilde

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by AXi0N

Det var det jeg tenkte meg.. har vært baki der.. HVOR FAENS hardt må man dytte den inn a?

Den vil ikke helt inn... vet at det er sånn "klips" knapp på den.. men presser denne ned å dytter inn.. funker faen ikke..

tips? anyone? :)

Bare prøve å vri litt på den det.. Blir kanskje bedre når du får kjørt noen meter.. Skal jo inn i et spor... Men ang. spedometer så har man jo turteller da.... (for de som har..) Bare å kjøre på f.eks 4.gir og skrive av turtall ved km/t det... Funker sånn ca.. Kjørt mange mil med det... Koster ikke mange hundrelappene for å få høyere km da men... Er det å få ringt og ordna det som er noe sinnsykt krevende..... :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider