Gå til innhold

M90 i 240?

Ranger emnet


Tvåførr

Anbefalte innlegg

det går nok ann å mekke om til vaier men det er nok mer arbeid enn å bare tilpasse ei getrag kasse. holder lengre gjør dem og

Volvo 240 1991 b230f/ft turboprosjekt

Volvo 142 - b20 - 1968 - Prosjekt

Volvo 242 - b19 - 1975 Bruksbil/til salgs

Kia Ceed TX - 2008 - 1,6CRDI - bruksbil

Peugeot Expert - 2002 - 2.0 td - arbeidsbil

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Forskjellen mellom hydraulisk og vaier er jo at hydraulisk dytter mens vaier drar..

 

Jeg har m90 liggende, så gjenstår vel egentlig bare å skaffe det som trengs for å bygge om cluch, så skal den i :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er ikke som å finne opp kruttet.. De fleste 240 som jeg har sett har ferdig hull til hovedsyl (hullet er dekt med en oval plate) og ferdige hull til å flytte opp pedalen inni bilen. Min 78mod har det.

Eneste du må bygge om er pedalen. Må forlenge den og lage en ny litt lenger arm som peker ned (den du før festa i wiren og pekte opp)

Og så er det bare rør og slange ned til slavesyl.

142T5 prosjekt

242 2,5LT 5er.

http://www.sportsbillosjen.com/

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hyd clutch er nada problema.

Kassa er ganske groese utvendig, så er der problemet ligger.

Det jeg har hørt og lest er at kassa går på hvis den sitter på motoren når den heises nedi bilen, men at du ikke får kassa av uten å ta ut motor.

Løsningen er stor hammer og massere tunnelen litt.

92' 945 Turbo brukis

92' 240 Turbo prosjekt

82' Golf mk1 "GTI" 16V prosjekt

75' 242 (gjemt men ikke glemt)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Må hamre litt på tunellen, men svært lite. Å legge opp hydraulisk clutch er ikke noe problem. Hvis du får tak i pedal fra høyrestyrt/260 slipper du å sveise på den gamle. Hullet til hovedsylinder er som sagt på alle 240 allerede. Eller er det ikke mer arbeid enn getrag. Mellomaskel,spakstell,svinghjul,clutch,støttelager i veiva osv.. må jo alikevel byttes/tilpasses uansett

Les signaturreglene: http://www.bilforumet.no/faq.php

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår