Gå til innhold

Politiet gjør hva de vil?

Ranger emnet

Rebell

Anbefalte innlegg

• Svar 32
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Slik er det dessverre her i øysamfunnet også (mrk: Fjell og Sund lensmannskontor).

De parkerer på handicap eller el-bil parkering på Sartor Storsenter ved kjøp av lunsj, og andre ærender som ikke er politirelatert.

Tok bilde av det en gang, men den telefonen ble beslaglagt og fikk den aldri tilbake. Grunnlaget; de hadde ingenting.

De bare gjør som de vil. Nå skal jeg være tøff i tastaturtrynet og si; politi som misbruker parkeringer uten hensikt, burde rett og slett få juling.

2002 Ford Mondeo TDCI

1998 Volvo 940 Turbo - tilsalgs, se kjøp og salg -

Internett er for hardbarka rødtopper.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette ser man bare i de nye kollektivfeltene i Trondheim, som er KUN for Buss\Taxi, ikke noe 2 eller 3+.. Politiet peiser like greit på der istedenfor å stå i kø.. Og dette er ikke noe jeg så bare en gang i sommer, men flere ganger.. Regner med andre trøndere har sett det også.

Genialt å ta bilder når de gjør slikt da! Det skal jeg huske på!

mvh

Daniel Nilsen \ Danieln

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva med han karen fra europark som ga politiet bot, skrøt av det til russen og endte opp med bot selv?

Politiet har makt og endel misbruker den - uansett land, uansett sted. Purk er purk, enkelt og greit.

Eirik

'77 Toyota Cressida RX30 - '82 Toyota Corolla KE70 - '82 Toyota Corolla KE70 - '86 Volkswagen Golf Mk2 auto

'93 Volkswagen Golf Mk3 - '93 Daihatsu Charade G100 - '96 Volkswagen Golf Mk3 - '00 Toyota FunCargo

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette ser man bare i de nye kollektivfeltene i Trondheim, som er KUN for Buss\Taxi, ikke noe 2 eller 3+.. Politiet peiser like greit på der istedenfor å stå i kø.. Og dette er ikke noe jeg så bare en gang i sommer, men flere ganger.. Regner med andre trøndere har sett det også.

Genialt å ta bilder når de gjør slikt da! Det skal jeg huske på!

...bortsett fra at alle uniformerte utrykningskjøretøy kan benytte kollektivfelt, på lik linje med buss og taxi, også ved vanlig kjøring...så det der kommer du dessverre ikke noen vei med :)

Husker ikke hjemmelen, jeg kan sikkert finne den frem, dersom det er viktig for noen.

EDIT: Her er hjemmelsgrunnlaget, fra Trafikkreglene § 5 nr 2:

"Kjøring i kollektivfelt og sambruksfelt er bare tillatt som angitt på offentlig trafikkskilt. Likevel kan elektrisk eller hydrogendrevet motorvogn, tohjuls motorsykkel uten sidevogn, tohjuls moped, sykkel eller uniformert utrykningskjøretøy nytte slike felt."

Det er ikke noe krav om at det må skje ifm utrykning. Da henter man hjemmel et annet sted, nemlig i Vtrl § 11 og Trafikkreglene § 2 nr 4 a eller b.

Jeg har ikke nødvendigvis alltid helt rett, men jeg tar i alle fall aldri helt feil.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

For øvrig synes jeg at det er totalt forkastelig at enkelte idioter i politiet misforstår hvordan de skal utøve myndigheten og/eller tar seg slike friheter. Fullt og helt på sin plass at de får minst en like streng reaksjon som "mannen i gata" ville ha fått.

Jeg har ikke nødvendigvis alltid helt rett, men jeg tar i alle fall aldri helt feil.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva med han karen fra europark som ga politiet bot, skrøt av det til russen og endte opp med bot selv?

Politiet har makt og endel misbruker den - uansett land, uansett sted. Purk er purk, enkelt og greit.

Eirik

Nå skal det sies at tosken fra Europark aldri skulle ha gitt dem bot, da. Man kan moralisere så mye man vil om politiets oppførsel i den situasjonen, men jeg mener at Europark-fjotten fikk som fortjent. Hvis noen kommer og gir meg en urettmessig på kjeften, må han regne med å få en tilbake også :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

La politiet parkere hvor de vil.

Det gjør da mannen i gata også =)

Driter i hvor jeg setter fra meg bilen jeg.

Parkerer på handikap stort sett daglig og aldri fått bot for det.

Har fått en del kjeft av andre raringer for å ha gjort det, men det interesserer meg en viss plass på ryggen..langt nede!

BTW: kanskje politiet har krav på å parkere på handikap?

Politi på gresk=handikap.

Stakar mobbeoffra som ble mobba av "de store" gutta på skolen må jo ha noen goder etter å ha slitt seg gjennom flere år med svampkasting,juling,truserøsk,tegnestifter på stolen,snødynking,enda mere juling,litt mer juling,litt til,rykter om at du har 1,5cm.lang kuk uten hår til de hotteste damene i klassen.

Kan skjønne at de føler for å ta igjen på samfunnet ved å ta seg friheter.

Stemmer for noen hederlige folk i uniform jeg...folk som har gått gradene og følt på kroppen hvordan samfunnet egentlig fungerer.

Ikke sånn juristbroilere som sikkert utgjør 90% av norges politistyrke.

Har intrykk av at de greie som regel kjører UP.(et par kompiser av meg som kjører UP, og et par andre drittsekker jeg vet vil jobbe med noe annet)

proud mebmer of FosenRacingTeam

Mercedes 190E 1987(rånebil)

volvo V70 TDI. 2000(bruksbil)

volvo 245GLT. 1989(herjevogn)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

parkerte på handikap i går jeg :)

gikk ikke ut av bilen da ^^

dama sku handle mat :p

------------------------

politi er politi , dengjør hva fan dem vil! hvis dere tror det er gale at dem parker på handi plass, hva mener dere om at politi som kjører med promille ? eller pedofile politer ?!

-----------------------

.:Let no man who is not a VAG owner judge the elements of my ride:.

Lenke til kommentar
Del på andre sider