Gå til innhold

Sliter med subbing i ytterkant av hjulbuen.

Ranger emnet

Kosesau

Anbefalte innlegg

Hepp.

Har senka golfen med coilovers(uvist høgde for tida), og sliter med att dekkene subber i ytterkant av hjulbuen. Stort hakk rundt eine ytterkanten på høgre framdekk.

Dekkdim. er 205/55/r15. Felgene er .. ja, gud veit.

Noe som kan gjøres for å unngå dritten? Det som er rart er att på eine siden bak kan eg få fingrene opp mellom dekket og hjulbuen, men på andresiden går knapt fingertuppene oppover. Virker som om heile bakstillinga står lengre til høyre?

Legger med noken bilder:

Bak:

bak.jpg

Framme:

fremme.jpg

Høgre bakhjul, siden med god plass:

hoyrebak.jpg

Venstre bakhjul, siden med dårlig plass :\

venstrebak.jpg

Dekkslitasje, Høgre framme:

dekkslitasje.jpg

Noken som aner hva som kan gjøres/bør gjøres? Bilen er langt i fra lav nok, men går ikkje en Cm. lengre ned pga hjulbuene.

Plastbredderene er poppa fast, og tar dei ikkje av før eg eg VEIT att eg må av å gjøre noe drastisk. Dessuten ser eg ikkje heilt at det blir bedre plass av å ta dei av? Dei ligger kun utenpå skjermen som ett plastlag? Gir ikkje bedre plass?

Opplys meg! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ah, de gode, gamle TSW Hockenheim-felgene. Hvis bakstillingen ikke var skjev før du senka (man legger jo selvfølgelig ikke sånne ting når man ikke har et problem), vil en firehjulskontroll antageligvis rette opp i den skeive bakstillinga, for da har senkinga gjort den skjev. Jeg tror uansett jeg hadde gått til anskaffelse av mindre dekk, for eksempel 195/45.

Eirik

'77 Toyota Cressida RX30 - '82 Toyota Corolla KE70 - '82 Toyota Corolla KE70 - '86 Volkswagen Golf Mk2 auto

'93 Volkswagen Golf Mk3 - '93 Daihatsu Charade G100 - '96 Volkswagen Golf Mk3 - '00 Toyota FunCargo

Lenke til kommentar
Del på andre sider