Gå til innhold

Hvilken bensinpumpe skal jeg bruke?

Ranger emnet


emilhetty

Anbefalte innlegg

Har planer om noe rundt 200hk i første omgang, men det holder vel ikke med orginale pumpene fra f motoren da?

 

Noen snakker om den Bosch 044 pumpa, men skal denne i tanken eller byttes ut med den som er under bilen?

 

Så jeg vil gjerne høre hvilken pumpe folket bruker og hvordan dem har gjort det :)

MVH

Emil Horpen Hetty, Vestfossen/Buskerud, Tlf: 90071358

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg bestilte en Bosch 044 å en Walbro 341 fra Fievomotorsports i statene det kom på ca. 2500 spenn for begge to ferdig i Norge.

 

Da skal enn ha bensin nok til godt over 400hk.

1985 Volvo 244 - Bruksbil med stuk

1964 Chevrolet Impala SS - Prosjekt

1967 Volvo Amazon 2dr - Prosjekt

1977/88 Chevrolet Caprice - Raggarvogn

1990 Volvo 245 - Prosjekt

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ingen forpumpe?

på brodern sin bil hadde matepumpa i tanken kvelda og da lagde den 044 pumpa litt mye ulyder under der.

har du laga deg uttak i bunn eller noe da?

 

hvis man har litt power så bør man uans ha en catchtank da bensina skvulper ganske bra ved grisekjøring.

hjelper ikke og ha eks ei walbro pumpe inni tanken hvis den ikke "får tak i" bensina.

volvo 240 87mod (2,5l 16v turbo på gang)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ingen forpumpe?

på brodern sin bil hadde matepumpa i tanken kvelda og da lagde den 044 pumpa litt mye ulyder under der.

har du laga deg uttak i bunn eller noe da?

-----------------------------------------------------------------

Hvis den defekte tankpumpa fortsatt står der så er det ikke rart at 044 pumpa lager lyd.

Jeg har 044 under bilen uten fødepumpe,enn så lenge.

Fungerer da greit hos meg hvertfall..

 

Og 200hk. burde org. F pumper klare å levere til da.

 

200hk. krever ikke mer enn min.70-80l/time.

 

Går sånn grovt regnet 5dl. pr. 100hk. i minuttet.

 

200hk= 1l/min. X 60= 60liter/time + litt ekstra for sikkerhets skyld! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

kanskje sant som du sier ja. selv om slangen fra matepumpa til armaturet hadde gått i "oppløsning" da sugde den vel bare såvidt derifra da.

 

har du ikke problemer med "skvulping" uten catchtank?

når jeg tok piruetter den ene veien så daua motor.

kompis hadde samme prob.

går kanksje bedre med full tank.

volvo 240 87mod (2,5l 16v turbo på gang)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg kjører alltid med hatt,så den fungerer fint! :D

 

Det er jo en skvulpekopp nede i tanken. så med litt bensin nedi der ,så fungerer det hos meg de gangene jeg lager en smultring eller to. Men skal nevnes at jeg er venstrehendt og kanskje drar de motsatt vei :D

Men sef. så vurderes catchtank for fail proof ved total idiotkjøring. Eller banekjøring selvfølgelig :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Blir nok til at jeg handler meg 044 pumpa og bruker den pumpa som står i tanken orginalt da.

 

Hvis man har tank med skvalpebøtte så pleier det ikke å bli noe problemer med bensintilførelsen, men uten så er det helt jævelig når man skal herje litt :D

MVH

Emil Horpen Hetty, Vestfossen/Buskerud, Tlf: 90071358

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 months later...

Jeg skal kjøre med 044'n under bilen å walbro'n i tanken som matepumpe til 044.. 044'n skal vell egentlig fint klare å suge til seg suppa alene å, men why not.. Kan evt bruke walbro pumpa som retur fra catch tank ved senere anledning.

1985 Volvo 244 - Bruksbil med stuk

1964 Chevrolet Impala SS - Prosjekt

1967 Volvo Amazon 2dr - Prosjekt

1977/88 Chevrolet Caprice - Raggarvogn

1990 Volvo 245 - Prosjekt

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår