Gå til innhold

Bygge ned bærekuler og styrestag ved montering av coilovers

Ranger emnet


Kristian S.

Anbefalte innlegg

Jeg og 240ft skal bestille oss coilovers fra Kaplhenke. Så da har jeg noen spm ang å bygge ned bærekuler og styrestagene for å få litt fornuftige vinkler foran.

 

For det første: Er det noe vits? Hva er bra og hva er dårlig med å gjøre eller ikke gjøre det?

 

Tenkte å bruke de blå Sellholm klossene til å bygge ned bærearmene med. De må moddes for å passe på Kaplhenke coiloverne men det går bra.

 

Men hvordan bygger man ned styrestagene? Finnes det noe spacer ting man kan kjøpe et sted eller må man få lagd til noe?

 

Evt hvem kan lage noe sånt?

 

Post gjerne litt bilder og forklar hvordan dere har gjort det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis det er dette settet du tenker på:

http://www.kaplhenke.com/index.php?option=com_content&task=view&id=33&Itemid=32

 

Har dette på min bil, du vil få 0 demping hvis du skal ha passelig senk.

Den øvre fjærskåla bottner i mutteren som demperen er festet med.

Så der må du nokk finne på noe lurt om du skal senke den til fin høyde.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skal ikke senkes så innmari mye.

 

Skal vel ha den så høy at det tilsvarer å kappe 1.5 runde foran.

Har funnet ut at å kjøre med så lav bil som jeg har nå funker ikke i Oslo. Kappa 2 runder foran. Subber nedi overalt.

Vil ha coilovers for da er det ingen fjærer som kan hoppe ut osv.

 

Da sender jeg en mail til sam. Kan jo hende at han Kaplhenke typen har noe greier.

 

Hva er forskjellen på de coiloversene fra Pedersen og Kaplhenke?

Stanger de også i muttern og fjærskåla?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er viktig å flytte ned styrekule og bærekule like mye da. ellers endres spissinga ved fjæring. se i tråden min da, der er det bilder. Volvo 242 6cyl turbo. Jeg kan love deg att det blir stor forskjell på veiholdningen.

Volvo 242 x00hk x80nm

Volvo 242 Gr-A 350hk

Volvo 242 Banebil 350hk

Volvo 245 Turbo bruksbil x00hk

http://www.volvo-racing.i2.no

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 8 months later...

bygger spacerne til bærekulene nøyaktig like mye ned som de på endeleddene? kan du forklare nærmere den "plata" du snakker om?evt. bilde?

takk

-1983 Volvo 240, 2,3l 8V Turbo:http://www.bilforumet.net/showthread.php?t=61998

X-1996 Opel Corsa B 1,2l 8V

X-1986 Daihatsu Charade G11 1,0l 6V Turbo (Hugd)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår