eiriksmil Skrevet August 5, 2008 Rapporter Share Skrevet August 5, 2008 En utenlandsk mann som åpenlyst skryter av å kjenne Osama bin Laden og offentlig oppfordrer muslimer til å drepe "troløse hunder" er uansett ikke noe vi har bruk for. Du mener det hadde vært bedre hvis en etnisk nordmann hadde skrytt av å kjenne Osama? Hvem er kverulanten nå? ;) Eirik Siter '77 Toyota Cressida RX30 - '82 Toyota Corolla KE70 - '82 Toyota Corolla KE70 - '86 Volkswagen Golf Mk2 auto '93 Volkswagen Golf Mk3 - '93 Daihatsu Charade G100 - '96 Volkswagen Golf Mk3 - '00 Toyota FunCargo Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Juristen Skrevet August 5, 2008 Forfatter Rapporter Share Skrevet August 5, 2008 Det er jo godt å høre at du vil ofre våre humanistiske prinsipper til fordel for "sikkerhet". Jeg synes videre at det ikke er sunt å la utenlandsk press påvirke våre rettslige beslutninger. Han har for faen truet med terroraksjoner i Norge. Det gjorde han på al-Jazeera høsten 2005. Humanistiske prinsipper meg i ræva... Som man sår, høster man. Siter Jeg har ikke nødvendigvis alltid helt rett, men jeg tar i alle fall aldri helt feil. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Juristen Skrevet August 5, 2008 Forfatter Rapporter Share Skrevet August 5, 2008 Du mener det hadde vært bedre hvis en etnisk nordmann hadde skrytt av å kjenne Osama? Hvem er kverulanten nå? ;) Eirik Nei, men han er ikke etnisk nordmann. Han har ikke engang norsk statsborgerskap, det har han heller aldri hatt. Det er forskjellen, din kverulant :) Siter Jeg har ikke nødvendigvis alltid helt rett, men jeg tar i alle fall aldri helt feil. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Dammed Skrevet August 5, 2008 Rapporter Share Skrevet August 5, 2008 som jeg sa tidligere. Usa kan få morra di til å se ut som en terrorist hvis de vil. Og at hana har sagt hva så, skviser han feil flue i Norge så sitter han i buret fortere enn du kan si ep-le-ka-ke. Siter Eier av en svart Toyota Celica T23 2000mod Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Juristen Skrevet August 5, 2008 Forfatter Rapporter Share Skrevet August 5, 2008 som jeg sa tidligere. Usa kan få morra di til å se ut som en terrorist hvis de vil. Og at hana har sagt hva så, skviser han feil flue i Norge så sitter han i buret fortere enn du kan si ep-le-ka-ke. Hvem har sagt at USA betyr noe her? Jeg kan ikke huske å ha tillagt USAs ytringer og meninger noen betydning... For meg holder det lenge at Politiets sikkerhetstjeneste, Utlendingsnemnda, Arbeids- og inkluderingsdepartementet, Oslo tingrett, Borgarting lagmannsrett og Høyesterett har fastholdt at han utgjør en fare for rikets sikkerhet og at utvisningsvedtaket skal opprettholdes. Når FNs sanksjonskomité i tillegg fastslår at organisasjonen hans samarbeider med al-Qaida, har jeg ikke mye til overs for mannen. Det topper seg når han truer den norske stat og det norske folk med "straff" dersom han blir utvist. Siter Jeg har ikke nødvendigvis alltid helt rett, men jeg tar i alle fall aldri helt feil. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
eiriksmil Skrevet August 5, 2008 Rapporter Share Skrevet August 5, 2008 Nei, men han er ikke etnisk nordmann. Han har ikke engang norsk statsborgerskap, det har han heller aldri hatt. Det er forskjellen, din kverulant :) Så fordi han ikke er etnisk nordmann er det ikke greit at han skryter av det, men hvis for eksempel jeg (hypotetisk sett) hadde vært god venn av ham og skrytt av det hadde du akseptert det? Forresten rart at al-Jazeera International virker så mye mer seriøst enn vanlige al-Jazeera :P Eirik Siter '77 Toyota Cressida RX30 - '82 Toyota Corolla KE70 - '82 Toyota Corolla KE70 - '86 Volkswagen Golf Mk2 auto '93 Volkswagen Golf Mk3 - '93 Daihatsu Charade G100 - '96 Volkswagen Golf Mk3 - '00 Toyota FunCargo Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Juristen Skrevet August 5, 2008 Forfatter Rapporter Share Skrevet August 5, 2008 Så fordi han ikke er etnisk nordmann er det ikke greit at han skryter av det, men hvis for eksempel jeg (hypotetisk sett) hadde vært god venn av ham og skrytt av det hadde du akseptert det?Forresten rart at al-Jazeera International virker så mye mer seriøst enn vanlige al-Jazeera :P Eirik Nei, overhodet ikke. Nå synes jeg du kverulerer dårlig ;) Etnisitet har overhodet ingenting å si, det som har noe å si i denne saken er om man er norsk statsborger eller ikke. Hvorfor det, mon tro? Jo, fordi norske statsborgere ikke kan utvises fra Norge. Utenlandske borgere som oppholder seg ulovlig i Norge, og i tillegg har en merittliste som delvis er nevnt tidligere, kan derimot heldigvis utvises. Mullah Krekar er uomtvistelig UTVIST (bortsett fra at han fortsatt sitter her og ler av norske myndigheter som tilsynelatende er bundet på hender og føtter). Siter Jeg har ikke nødvendigvis alltid helt rett, men jeg tar i alle fall aldri helt feil. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
high octane Skrevet August 6, 2008 Rapporter Share Skrevet August 6, 2008 Det heter ikke "Valekum Salam". Det finnes mange skrivemåter, men det der er ikke en av dem :) Mange måter å både skrive,uttale og tolke det. Skriver rimelig dårlig urdu må jeg bare innrømme,snakker det rimelig dårlig også. Er fortsatt rimelig i lærefasen,men det kommer seg. Kompis av meg som snakker nesten bare urdu så blir nesten litt nødt. Når man har daglig kontakt med folk fra midt-østen og får høre deres synspunkter på ting, så setter man etterhvert ting litt i perspektiv og begynner å stille spørsmål ved det man leser og får inn gjennom glanebox`n i stua.(som jeg forsåvidt ikke har...fyller heller tiden min med kunsthistorie, statsvitenskap, frimerker før 1937 og det store spørsmålet om hva meningen med livet EGENTLIG(!) er) Siter proud mebmer of FosenRacingTeam Mercedes 190E 1987(rånebil) volvo V70 TDI. 2000(bruksbil) volvo 245GLT. 1989(herjevogn) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Mondeo Skrevet August 6, 2008 Rapporter Share Skrevet August 6, 2008 Hvordan kan en mann, som etter alle lovlig fattede vedtak og lover i det landet han befinner seg i, fatisk er utvist fra det landet klandre myndighetene for at han ikke har lov til å skaffe seg inntekt, og mene at han sitter i husarrest. Å bli utvist fra skolen er vel ikke det samme som å sitte igjen?? Reis hjem din tosk, jeg skal spandere biletten hvis du lover å ta med deg den jævla advokaten din til et land han får noe annet å finne på enn å belaste rettsystemet med sludder og vås Siter Bilforumet.noModerator Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Juristen Skrevet August 6, 2008 Forfatter Rapporter Share Skrevet August 6, 2008 Det minner meg om en vits jeg hørte. "Lastebilsjåføren kom inn mot krysset og så til begge sider. Fra venstre kom mullah Krekar og Brynjar Meling gående ut i veien. Fra høyre var det også klart..." Er det ingen som skal le av vitsen min? :) Siter Jeg har ikke nødvendigvis alltid helt rett, men jeg tar i alle fall aldri helt feil. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
blodharry_ Skrevet August 6, 2008 Rapporter Share Skrevet August 6, 2008 Er det ingen som skal le av vitsen min? :) Jo, måtte bare logge inn for og skrive det, kan trøste deg med at jeg lo godt tidligere idag når jeg leste den :) Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Dr_S Skrevet August 7, 2008 Rapporter Share Skrevet August 7, 2008 Mannen er ikke norsk statsborger, mens hans kone og barn er det. En måned etter han fikk flyktningstatus i Norge, dro han tilbake Irak. I ettertid har han vært flere ganger utenlands . Hva har han egentlig flyktet fra? Han stiller opp på intervjuer med utenlandske medier og forsvarer drap på bl.a amerikanske soldater. Greit, han skal få lov til å mene det. Men han har ingenting i Norge å gjøre, etter mitt syn. Jeg tror han har flyktet hit fordi han er redd for amerikanske avhør. Det er bare tragisk og et hån mot rettsapparatet at han ennå ikke er sendt hjem. Leser i VG idag at Brynjar Meling ikke tar seg betalt for å jobbe for Krekars interesser. Men pr da, Meling, det liker du? Krekar har vel også noe gjeld pga alle tapene han har gått på i retten.. Penger vi garantert bare kan avskrive. Sett foten ned en gang for alle og kast mannen ut. Siter Bilforumet.noAdministrator-96 BMW 328i Touringx -92 BMW 318iS Coupé Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Dr_S Skrevet August 7, 2008 Rapporter Share Skrevet August 7, 2008 Du mener det hadde vært bedre hvis en etnisk nordmann hadde skrytt av å kjenne Osama? Hvem er kverulanten nå? Eirik Hadde ikke vært noe bedre om en nordmann med statsborgerskap skrøt av å kjenne Osama, nei. Etnisk norsk eller ikke. Uansett er nok Krekar en smågutt i Osama sine øyne. Siter Bilforumet.noAdministrator-96 BMW 328i Touringx -92 BMW 318iS Coupé Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Juristen Skrevet August 7, 2008 Forfatter Rapporter Share Skrevet August 7, 2008 Hadde ikke vært noe bedre om en nordmann med statsborgerskap skrøt av å kjenne Osama, nei. Etnisk norsk eller ikke.Uansett er nok Krekar en smågutt i Osama sine øyne. Nei, men det var heller ikke poenget. Det innlegget du siterer var del av en noe lengre diskusjon, der hovedskillet mellom (etniske) nordmenn og utlendinger er at utlendinger kan utvises fra Norge. Siter Jeg har ikke nødvendigvis alltid helt rett, men jeg tar i alle fall aldri helt feil. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Dr_S Skrevet August 7, 2008 Rapporter Share Skrevet August 7, 2008 Jøss, der var det en feil-quote gitt.. Så det nå.. Siter Bilforumet.noAdministrator-96 BMW 328i Touringx -92 BMW 318iS Coupé Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg