Senshi Skrevet September 29, 2008 Rapporter Share Skrevet September 29, 2008 Duppen: Lohen er litt dyre, men du kan hvertfall stole på de. Du får jo bare sjekke de forskjellige sjappene og se hvor det blir billigst. Jeg kjøpte de delen du nevner fra mossmini.com Vær obs på at Alta air box top er litt vanskelig å få på om du har planer om å montere strut brace. Kan være du må modde litt, litt avhengig av hvilket strutbrace du velger. Jeg ville ikke kjøpt 17% drev om du ikke har planer om å oppgradere IC oxo. Da holder det med 15% pga varmen. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
duppen Skrevet September 29, 2008 Forfatter Rapporter Share Skrevet September 29, 2008 Utgjør 15% så mye mindre varme enn 17% pulley då? Om jeg må så får jo jeg bare kjøpe meg en gtt IC. men trodde nå ikke dette skulle være nødvendig. Passer GTT IC eller GRS rett på, hvilken har du kjøp Senshi? Siter Nåværende kjøretøy Mini Cooper S Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Senshi Skrevet September 29, 2008 Rapporter Share Skrevet September 29, 2008 Vel, såvidt jeg har lest anbefales det å oppgradere IC om man går for 17% eller mindre pulley. GTT IC og GRS IC er bolt on ja. Veldig enkelt å montere. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
mads sl Skrevet September 29, 2008 Rapporter Share Skrevet September 29, 2008 Intercooleren min er iskald selv med 17% drev, selv bare med småkjøring! Vist det skal vær nødvendig med opgradering på IC pga varme så bør nå den vær varm først?!?!?! Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
duppen Skrevet September 30, 2008 Forfatter Rapporter Share Skrevet September 30, 2008 Intercooleren min er iskald selv med 17% drev, selv bare med småkjøring! Vist det skal vær nødvendig med opgradering på IC pga varme så bør nå den vær varm først?!?!?! Det jeg også mente. Så tror nok jeg får for 17% pulley. Ser ikke helt for meg at det skal skape noe serlig mere varme enn en 15% pulley. Siter Nåværende kjøretøy Mini Cooper S Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Senshi Skrevet September 30, 2008 Rapporter Share Skrevet September 30, 2008 Hmm... Sorry, my bad... Styr unna 19%, men 15%-17% er ok såvidt jeg vet. Men såvidt jeg har lest er 15-16% den størrelsen kompressoren fungerer best med? Pulley på 19% skaper mye varme som gjør at du kan miste boost. Pulleys reduced 16%, 17% or 19%, or using an oversized crank pulley, may spin the supercharger faster than our 15% pulley, but most of the additional boost cannot be used and can contrubute to engine and exhaust system damage. These smaller pulleys cause the supercharger to operate at higher RPM than it is designed to tolerate. Plus, the Roots type supercharger drastically looses efficiency at higher RPMs, generating excess heat as it tries to compress more air. In the process, it further overloads the barely adequate air-to-air intercoolers and causes the ECU to enrichen the mixture and pull back on ignition timing to preserve the engine. This results in lost power, poor fuel economy, lower reliability, the potential to 'meltdown' the catalytic converter and higher emissions. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
mads sl Skrevet September 30, 2008 Rapporter Share Skrevet September 30, 2008 Ja det er det samme som jeg har hørt, 19% blir for lite (for mye ut i fra hva en ser på) men 15-17% går bra, men en bør ha kaldere tennplugger! Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
duppen Skrevet September 30, 2008 Forfatter Rapporter Share Skrevet September 30, 2008 Da tror jeg vi er enig :boxers Tror jeg går for 15% Men sant skal sies, Er ingen dum ting å bytte IC sikkert. Er vell samme "problemet" me mini som me subaru at luftingtak på paseret gjennom scoope gir jo mindre luft til IC en d ville vert med en frontmontert IC. Varmen blir jo bare liggende rett under panseret der egentlig. Er jo skamvarmt utenfor bilen der fremme egentlig. Men siden jeg ikke har over 200 HK engang ser jeg ingen vits i å skifte IC enda, som sagt før.. Tjener ikke så godt :P Får ta å gjøre litt som dere, jobbe litt overtid fremover. :iconsm Siter Nåværende kjøretøy Mini Cooper S Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
duppen Skrevet September 30, 2008 Forfatter Rapporter Share Skrevet September 30, 2008 Tror eg hadde vunnet VM i uflaks hvis det hadde blitt arrangert. Det som absolutt ikke måtte skje va at eg ble trukket 50% i skatt, og d skjedde jo.. så då e d jo plutselig ikke penger til noe. Må for ordnet det på et vis ellers blir det ingen Pulley, håper å få bestilt i løpet av uken uansett. Siter Nåværende kjøretøy Mini Cooper S Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
mads sl Skrevet September 30, 2008 Rapporter Share Skrevet September 30, 2008 Jeg hadde blitt en sterk motostander i det VM`et tror jeg. Vist noe kan gå galt så går det som kan gå galt, galt med meg! Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
duppen Skrevet September 30, 2008 Forfatter Rapporter Share Skrevet September 30, 2008 hehe godt å høre at ikke bare eg føler det sånn :D Men har tilgode å ha noen skikkelige problemer me minien.. Men komme vell nå når jeg vil bruke pengene på mods i stede for å reparere ting hele veien. Siter Nåværende kjøretøy Mini Cooper S Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
duppen Skrevet Oktober 7, 2008 Forfatter Rapporter Share Skrevet Oktober 7, 2008 Huff huff, tikke-lyd når jeg skulle kjøre til jobb i morges. får ikke håpe det er noe som går til helvete no. Men ga seg da.. sikkert ikke helt lurt å kjøre men... Siter Nåværende kjøretøy Mini Cooper S Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Selv Skrevet Oktober 7, 2008 Rapporter Share Skrevet Oktober 7, 2008 Tror ikke det er lett å være deg alltid:) Var det bare i noen spesielle gir, eller fulgte det turtallet? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Shibb1 Skrevet Oktober 7, 2008 Rapporter Share Skrevet Oktober 7, 2008 Tror ikke det er lett å være deg alltid:) Var det bare i noen spesielle gir, eller fulgte det turtallet? var bare i 1 og 2 gir, jeg satt på meg han til jobben, det var rart. jeg er bilmekaniker og jeg visste ikke hva det var engang! Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
duppen Skrevet Oktober 8, 2008 Forfatter Rapporter Share Skrevet Oktober 8, 2008 var bare i 1 og 2 gir, jeg satt på meg han til jobben, det var rart. jeg er bilmekaniker og jeg visste ikke hva det var engang! Satt du på me meg? har ikke eg merket i allefall. Nei det var bare i 1 gir like etter oppstart, varte sånn 200 meter så va alt vekk. Og på vei hjem fra jobb og i dag morges va det ingen lyder. Tror faen me nesten miniene oppfører seg etter været for d riktige humøret :P Siter Nåværende kjøretøy Mini Cooper S Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg