AreSI Skrevet August 5, 2008 Rapporter Share Skrevet August 5, 2008 Med en dempere bak og en kompressor som begynner å hangle blir det fort dyrt, men jeg fant dette på nettet: http://www.strutmasters.com/catalog.php?cat=56 et amerikansk firma som tilbyr konverteringskitt som passer direkte på festene for luftdemperne. Til forskjell fra std. dempere til Legacy som krever nye fjærbein, og dermed enten en tur på skrothaugen, eller er like dyrt originalt som nye luftfjærer. Er det noen som har prøv dette? Er det noe som kan tyde på at vegvesnet sier nei? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Einar Skrevet August 5, 2008 Rapporter Share Skrevet August 5, 2008 Aner ikke noe av det du spør om. Men for å bygge om trenger du å kjøpe dempere, fjærer, øvre fjærskål og muligens dempertopp/svinglager. Demperne kommer i fjærbein orginalt. Delepriser på subaru er dyrt som alle andre japsebiler, skal du ha billige deler er det alt annet enn japansk som er tingen. Jeg svarte antageligvis ikke på noe av det du spurte om nå. Hadde ikke vært bedre med en delebil da? Siter Bilforumet.noÆres Super Moderator `84 Ford Granada 2.3 L Turnier`92 Ford Scorpio 2.9 GL Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
AreSI Skrevet August 7, 2008 Forfatter Rapporter Share Skrevet August 7, 2008 Jeg takker for svaret. Har hatt Subaru i 8 år, så deleprisene kjenner jeg til. Men dette var ikke snakk om en direkte ombygging. Det er et firma som har spesialisert seg på å lage konverteringskitt til biler med luftdemping. Det er mao snakk om 4 komplette dempere med påmonterte fjærer, slik at de skal passe rett inn i de opprinnelige festene til luftfjærene. Det skal mao ikke trengs noe mer. Prisen for et komplett sett var 695$, (ca 3600 kroner) og frakt på rundt 1800 kroner. (+ mva), så totalen blir rundt det samme som en enkelt luftdemper koster. Og at jeg slipper å tenke på at kompressoren kan ryke. Så prismessig, tatt i betraktning at det her er snakk om nye deler, og at jeg slipper styret med delebil (har ikke plass...) synes jeg det virker mer fornuftig, men jeg hadde helst sett at jeg slapp å leke forsøkskanin i Norge. Men i USA ser det ut som det var en forholdsvis vanlig metode. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.