Talker Skrevet August 5, 2008 Rapporter Share Skrevet August 5, 2008 Er det veldig viktig at mikrofiberklutene man bruker til å tørke av polering og voks++ er LAGET for bilpleie? Jeg kjøpte 3stk helt vanlige MF kluter, og de var så myke at jeg ikke tenkte noe over det. Men etter at jeg vaska de, så er "mykheten" borte, og er mer sånn som alle andre jeg har kjent på. Risikerer jeg å lage riper i lakk eller noe med disse? Hva koster det for MF laget for bilpleie? Og hva er forskjellen på de? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
dexter_cf Skrevet August 5, 2008 Rapporter Share Skrevet August 5, 2008 microfiber kan virke myke, men alikevel ripe eler gjøre skader på overflaten.. Jeg ville ikke tatt sjansen, men kjøpt noe laget for bilpleie! Siter uNF! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Dr_S Skrevet August 6, 2008 Rapporter Share Skrevet August 6, 2008 Jeg er veldig fornøyd med Meguiars sin store klut. Men kjøpte også noen standard mf-kluter i USA nylig og de er helt fine de og :) Siter Bilforumet.noAdministrator-96 BMW 328i Touringx -92 BMW 318iS Coupé Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Talker Skrevet August 6, 2008 Forfatter Rapporter Share Skrevet August 6, 2008 Det blir jo så dyrt om jeg skal kjøpe alt i skikkelig merkevare. :O Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Devil Skrevet August 6, 2008 Rapporter Share Skrevet August 6, 2008 Jeg har kjøpt noen helt vanlige mikrofiberkluter og jeg har ikke fått noen riper eller noe sånn.. Jeg går over med mikrofiberkluten opp til flere ganger. Så jeg er sikker på å få av alt. Gidder ikke å ta det så hardt første omgang at jeg kan få riper.. Siter low and slow, is how it goes low and slow, plowing snow. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
dexter_cf Skrevet August 6, 2008 Rapporter Share Skrevet August 6, 2008 Det blir jo så dyrt om jeg skal kjøpe alt i skikkelig merkevare. :O Alternative blir dyrere i lengden! :P Siter uNF! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
kazzper Skrevet August 6, 2008 Rapporter Share Skrevet August 6, 2008 Test kluten på baksiden av en CD før du går løs på lakken med den.. blir det ikke riper i CD'en, skal det heller ikke bli riper i lakken. Siter '00 Mercedes ML konebil '98 Mercedes C220 arbeidsbil '94 Fiat Coupe 16V morobil Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
dexter_cf Skrevet August 6, 2008 Rapporter Share Skrevet August 6, 2008 Test kluten på baksiden av en CD før du går løs på lakken med den.. blir det ikke riper i CD'en, skal det heller ikke bli riper i lakken. Godt tips, siden overflaten av en cd etter hva jeg TROR er mykere enn overflaten på lakken.. Litt usikker på om man fortsatt kan ripe opp eventuelt behandling (hva som måtte være over lakken av voks og andre ting..) Ville fortsatt kjørt safe og valgt produkt beregnet for dette bruket! Siter uNF! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
kazzper Skrevet August 6, 2008 Rapporter Share Skrevet August 6, 2008 Helt klart det beste, men det er en del "billig-bilpleie-MF" der ute som riper lakken. Så en test er ikke dumt. Siter '00 Mercedes ML konebil '98 Mercedes C220 arbeidsbil '94 Fiat Coupe 16V morobil Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
mabbutt Skrevet August 6, 2008 Rapporter Share Skrevet August 6, 2008 Mikrofiber til f.eks. kjøkkenet har en del glass i seg. Pass på hvis dere tester. Som skrevet ovenfor er det et godt tips at du sjekker på en CD-plate først. Siter - '11 Lexus CT 200h- '99 Lexus IS220 Sport[sOLGT]- '99 Lexus IS200 Sport[sOLGT]- '84 Toyota Corolla [Kondemnert] Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
k9v Skrevet August 7, 2008 Rapporter Share Skrevet August 7, 2008 Best å teste først ja..! Har blitt frustert flere ganger pga. MF kluter som lager riper. Neste gang handler jeg Sonus Ultra Plush eller lignende, og bruker de andre til ruter, interiør osv. Siter 04 BMW 320Cd Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
HrpZ88 Skrevet August 7, 2008 Rapporter Share Skrevet August 7, 2008 får kjøpt en 3pak med microfiber kluter på bilextra for en 100 lapp, som er helt greie =) Siter 98 Audi A3 94 VW Golf 3 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
kazzper Skrevet August 10, 2008 Rapporter Share Skrevet August 10, 2008 3-pk med Meg's supreme shine microfiber koster ikke mer enn 219,- ...og de kan brukes så mange ganger at de gir nok mest "value for money" i forhold til rimeligere kluter. Siter '00 Mercedes ML konebil '98 Mercedes C220 arbeidsbil '94 Fiat Coupe 16V morobil Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Nanolotus Skrevet August 11, 2008 Rapporter Share Skrevet August 11, 2008 Der er utrolig stor forskell på mirofiber klute, og mange billige utgaver fra discount butikker har faktisk intet med microfiber at gjøre. Fint at lave en test på c.d skive, men genneralt set innenfor microfiber klute kan det godt betale sig at betale lidt mere end 10 kr på ica maxi :-) Det vil genneralt sige kjøp merkevare da disse er testet mye. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg