Gå til innhold

Mikrofiberklut

Ranger emnet


Talker

Anbefalte innlegg

Er det veldig viktig at mikrofiberklutene man bruker til å tørke av polering og voks++ er LAGET for bilpleie? Jeg kjøpte 3stk helt vanlige MF kluter, og de var så myke at jeg ikke tenkte noe over det. Men etter at jeg vaska de, så er "mykheten" borte, og er mer sånn som alle andre jeg har kjent på. Risikerer jeg å lage riper i lakk eller noe med disse?

Hva koster det for MF laget for bilpleie? Og hva er forskjellen på de?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har kjøpt noen helt vanlige mikrofiberkluter og jeg har ikke fått noen riper eller noe sånn.. Jeg går over med mikrofiberkluten opp til flere ganger. Så jeg er sikker på å få av alt. Gidder ikke å ta det så hardt første omgang at jeg kan få riper..

low and slow, is how it goes

low and slow, plowing snow.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Test kluten på baksiden av en CD før du går løs på lakken med den.. blir det ikke riper i CD'en, skal det heller ikke bli riper i lakken.

 

Godt tips, siden overflaten av en cd etter hva jeg TROR er mykere enn overflaten på lakken..

 

Litt usikker på om man fortsatt kan ripe opp eventuelt behandling (hva som måtte være over lakken av voks og andre ting..)

 

Ville fortsatt kjørt safe og valgt produkt beregnet for dette bruket!

uNF!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Der er utrolig stor forskell på mirofiber klute, og mange billige utgaver fra discount butikker har faktisk intet med microfiber at gjøre.

Fint at lave en test på c.d skive, men genneralt set innenfor microfiber klute kan det godt betale sig at betale lidt mere end 10 kr på ica maxi :-)

 

Det vil genneralt sige kjøp merkevare da disse er testet mye.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår