Gå til innhold

Favorittmerker og merker du misliker.

Ranger emnet

Yelsent

Anbefalte innlegg

• Svar 207
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

nei, jeg tok det ikke innpå meg. ville bare rette opp litt, da han ikke hater alle japser, slik som du ville ha det til :)

hehe:thanks :P for det var ikke helt til han det var men mer generelt sånne skråsikkre her inne som det er en del av:P

når det kommer til meg selv er det ikke noe merke jeg hater for det blir litt teit^^ ,men frasnke, russiske og kinesiske styrer jeg unna da + omtrent alle koreanske

ellers går vel det meste for go fisk her:P er ikke helt fan av den greia som går har i ørsta hvor en skremmende andel av folket faktsik tror 240'ene( 740 ene for den del også) deres er biler som sitter som lim på veiene og kjører fra alt, som de da ikke gjør^^,

1990(1991) Nissan Primera 2.0 SLX

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Elsk:

Volvo. God å kjøre! og veldig pen. men liker ikke de nye modellene. amerikanerene har mista teken på å lage gromme biler.

Bare fordi de fant ut at det var en geni-strek og lage former på Volvoer igjen?

Gode å kjøre?

Da håper jeg du mener pga understellet er mykt, for makan til gyngehest som 240 skal man lete lenge etter:)

Dette...

volvo_240_gle_1983_01_s.jpg

..framfor dette?

VolvoV70_1.jpg

Beklager at det vanker undrende tanker her..

-99 Audi A4 1,8 TS Quattro

-92 Audi 80 2,3E quattro

-94 Audi 80 ABT Sedan

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så spørs det hva du legger i vedlikehold da.. Hvordan definerer

du f.eks slitedeler?? Er bærearmer en slitedel? Kamaksler? Dieselpumper? Automatkasser?

Angående Volvo så har gamle utgaver motorer som går veldig langt, ellers så er de ikke noe bedre enn andre biler, men det har overhodet ikke noe med Audi å gjøre

Nå lever du i fortiden også da.

Svakhet i bærearmene foran var en barnesykdom på A4 og Passat, men ble forbedret.

Automatkassene har ikke hatt noe utpreget feilprosent, fleste tilfellene skjer når folk har chippet bilene og ikke fulgt opp med girkassen.

Slitekant på kamaksler var et problem på 2,5TDI V6 og noen 2,7 V6 BiTurbo.

Dette er gammelt nytt, og det blir feil å bringe det opp, da det ikke er relevant lenger.

Hvis man fulgte med på litt tester inniblandt, så ser man at Audi har kommet seg godt opp på listen.

Jobber selv på Møller, og legger godt merke til hva som blir ødelagt og ikke.

http://www.nettavisen.no/motor/article1528230.ece?pos=30

http://www.moller.no/wip4/pressesenter/detail.epl?id=13165&cat=63&offset2=120&yy=&q=

http://arkiv.na24.no/Nyhet/294957/Bruktbilene+med+flest+feil.html

Beklager off-topicen men når folk enda ikke har klart å komme seg vekk fra milleniumskiftet, er det ting som må framheves.

-99 Audi A4 1,8 TS Quattro

-92 Audi 80 2,3E quattro

-94 Audi 80 ABT Sedan

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mine favoritter er Mopar Muskelbiler.

Men til dagelig kjører jeg tysker Ford. Nå en Mondeo 1.8 td stv hatt den et par år nå, billig i drift men savner gamle Sierraen.

Til alle som slenger dritt om Lada jeg kjøpte en 1500s 75mod for noen år tilbake for å kjøre den til småbiter før den gikk til høggern men makan til seigliva bil har jeg ikke sett før. Dere som bare har sett Lada men ikke kjørt dere vet ikke hvor gøy det er på vinterføre å spinne sirkler med en Lada. Angrer litt i dag på at jeg ødela den for det var en gøyal herje bil.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Automatkassene har ikke hatt noe utpreget feilprosent, fleste tilfellene skjer når folk har chippet bilene og ikke fulgt opp med girkassen.

At det har vært litt tull med Multitronickassa er vel ikke til å legge sjul på men etter at VAG fant ut at de ikke var noe som het evigvarende gearolje på disse kassene har det merkelig nokk ikke vært spesielt med feil på de heller :D

Den nye kassa (7trinns)er vel forbedret også etter det jeg har hørt.

Det med "evigvarende" gearolje er det heller ikke bare VAG som har tullet med,vi har flere tillfeller med både Volvo og Mercedes der merkeverkstedet nektet å bytte olje og heller byttet kasse når det ble trøbbel når alt som trengtes var et oljeskift.

Livet er ikke bare en lek,det er også en dans på roser ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bare fordi de fant ut at det var en geni-strek og lage former på Volvoer igjen?

Gode å kjøre?

Da håper jeg du mener pga understellet er mykt, for makan til gyngehest som 240 skal man lete lenge etter:)

Dette...

[/img]

..framfor dette?

Beklager at det vanker undrende tanker her..

Mulig jeg var litt kjapp i svingene når jeg skrev det.. Aldri sagt at nye volvoer ikke er gode å kjøre. Tenkte mest på utseendet og at bakhjulstrekken forsvant. Men så sa jeg og at jeg generelt ikke er så gla i nye biler.

Men dette er jeg litt lei av å diskutere nå ;)

Mange elsker gamle am-cars, noen de nyeste alfa'ene.. Mens jeg synes gammel volvo er tingen :)

deal with it! ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Liker Opel Omega, men etter 986 omegar ( som forblir det beste jeg har kjørt når det gjelder komfor og alt ) må jeg innrøme at jeg sikkler litt på nyere audi, Så tror nok det blir en nyere audi.

Hater biler uten sjel.

volvo 240 kansje den styggeste bilen som er lagt, Men faen bilen har jo sjel ,så jeg har ikke noe imot en strøken 240. det synes jeg bare en fint!

Opel Omega 3000 24v Irmscher 1990

Opel Omega Steinmetz 3.0 24v++ 1994

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hater biler uten sjel.

Sjæl.

Virker som om disse nye bilene mangler sjel, den kommer liksom litt etter litt ;) Alt fra slutten av 80-tallet og bakover har jo sjel i massevis.

Eirik

'77 Toyota Cressida RX30 - '82 Toyota Corolla KE70 - '82 Toyota Corolla KE70 - '86 Volkswagen Golf Mk2 auto

'93 Volkswagen Golf Mk3 - '93 Daihatsu Charade G100 - '96 Volkswagen Golf Mk3 - '00 Toyota FunCargo

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå lever du i fortiden også da.

Svakhet i bærearmene foran var en barnesykdom på A4 og Passat, men ble forbedret.

Slitekant på kamaksler var et problem på 2,5TDI V6 og noen 2,7 V6 BiTurbo.

Dette er gammelt nytt, og det blir feil å bringe det opp, da det ikke er relevant lenger.

Beklager off-topicen men når folk enda ikke har klart å komme seg vekk fra milleniumskiftet, er det ting som må framheves.

Så du mener altså at feil på en 2000 modell ikke lenger har noe å si???? Er ikke levetiden på en Audi lenger kanskje?

Angående automat så kan du jo lese litt i denne tråden. Virker ganske vanlig synes jeg, når fem seks stykker melder seg på i samme tråden.

http://www.bilforumet.no/a6-s6-rs6-a8-s8-1996/133745-a6-problemer-automatgiret.html

Bilforumet.no
Moderator

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Elsker Mazda, RX8 er drømmebilen. (Elsker selvfølgelig Bugatti og men bare for Veyron så ikke stort å nevne siden er en supercar)

Liker:

Nissan

Wolksvagen

Litt Audi

Toyota

(Lamborghini)

Misliker:

BMW

Litt Audi

Citroen

Opel

(Ferrari, liker noen men ikke de fleste)

Hater Mercedes, jeg syntes de er rett og slett smakløse biler i design og de er bare for dyre som nye biler. Da sier det jo selv hvilke personer som sitter bak styre, rike blærer. Eller en eller anna traktor fantast i tresko med snus langt nedover tenna som råner en gammal skraphau av en merce med et stort glis.

Sorry men det er min erfaring og mening. :)

1988 Nissan Sunny (Bilstereobil)

Lenke til kommentar
Del på andre sider