Gå til innhold

Vert på EU kontroll. Hvor mye rødsprit?

Ranger emnet


Anbefalte innlegg

Var inne med volvoen i dag. Og for første gang målte de COen på den. Fikk 0.7 eller noe, var mellom 0.3-0.4 som var ok sa han.

 

Jeg har jo datasprut så kunne nok sikkert mekka til noe der, men det har jeg ikke peiling på i det hele tatt. Så lurer på dette med rødsprit på tanken. Hvor mye skal til for å få COen ned med sånn 0.2 eller noe?

 

Av andre feil så var det:

-Styrekule venstre

-Bremselys h.b

-Skiltlys

-Horn

-Dårlige viskerblad

-Fjærene løse i skålene (DeWalt)

 

Er bare små plokk egentlig da.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hadde du bodd i nærheten så kunne jeg sakt hvor du skulle vise bilen for å sleppe at dem måler co, var å viste bilen til en kamerat der. Vi var litt redd for at den ikke kom til å gå i mellom pga at han har jt 3" med en lyddemper på 940. Men blei ikke målt noe co i det heletatt, det sto bare 0,01 på den eu lappen :)

 

Han noterte seg også ned en del ting som felger og for mange ekstra lys og sånn, men han sa bare at det var ikke på bilen når jeg var der med den.

Skulle vært flere steder som er litt "runde" i kantene når dem godkjenner bilene.

MVH

Emil Horpen Hetty, Vestfossen/Buskerud, Tlf: 90071358

Lenke til kommentar
Del på andre sider

B23ET med Autronic SM4.

 

De er veldig runde i kantene der jeg var nå. Har gått gjennom to ganger tidligere med kappa fjærer forran. Når det kommer til eksosen så har jeg 3" med en stor japse demper bak som jeg bare har lagd en sånn propp til for spesielle anledninger.

 

De har liksom ikke pleid å måle COen der før heller.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

0,3-0,4 i en gammal 240?! Jeg godkjente bruksbilen (-87 Volvo 740GL) på fredag. Godkjent med 2,30 , mener kravet var 2,50.

 

Ellers har jeg blitt fortalt at et par flasker kondensfjerner fikser biffen, så det er sikkert ikke så store skvetten med sprit som trengs. Skal også hjelpe å grisekjøre skikkelig rett før målingen, trø den skikkelig ut på turtall.

I'd rather have a bottle in front of me, than a frontal lobotomy! -Tom Waits

Lenke til kommentar
Del på andre sider

tror du skal ta deg en tur ned på det verkstedet og si at de må lese forskriftene før de tar avgjørelser, for hvis 240n din er en 84 mod, så kan co være over 2,0.

etter 89 gjelder 0,5, dvs. når kat. kravet kom.

93 Volvo 245 Turbo

86 Volvo 240

98 Kawasaki ZX6-R

09 Polaris Assault RMK 800

87 Suzuki lt250r

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Før november 1986 er det 4,5% CO som er lov. Så hva de baler med forstår jeg ikke Larsen... Fikk du virkelig feil på lappen? Eller sa han bare at den var høy i forhold til motoren din. Jeg fikk 0,3% i CO på min FK, men hadde jo gått gjennom med 4% også. :P Du fikser den EUn der lett.

Ønsker å kjøpe alu bakaksel til 240.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Motor og bil er fra 84.. Han fikk jo opp flere verdier da, jeg spørte hvem av de han gikk etter og da var det den som sto CO2 - 0.7%. Så spørte jeg hva kravet var og da sa han 0.3-0.4%.

 

Fullt turtall og bånn gass får den nesten hver gang jeg er ute å kjører :D

 

En ting til, når motoren kommer over 95 grader (tror jeg) så er det lakt inn turtall sperre på 4000rpm og at sprutet skal gi mere bensin for å kjøle. Når han sto på tomgang å gikk der med dingsen i røret så ble den over 95 grader vil jeg påstå. Var litt sein med å skru på vifta.

 

Lappen fikk jeg ikke for de måtte snakke med høvdingen om å ta en avgjørelse på de fram fjærene mine... Får ta en tur ned å spørre i morgen tror jeg. Var forresten en ny landsmann som tok kontrollen :s

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår