Gå til innhold

2.0 16v i kadett c 1.2 77 mod?

Ranger emnet

vegardrolf

Anbefalte innlegg

hallo har kjøpt meg en kadett,som jeg har tenkt og sette i en calibra 2.0 16v i. som jeg har skjønnt må jeg visst ha 2.2 skiver fram og 1600 forstilling. går bremsene fra rekord 2.2 rett på?

-Så må jeg visst ha en ny bakaksel. holder 1600 bakaksel til denne motoren? hva med manta/monza/rekord/ascona bakaksel? hvordan passer de?

-hvordan går det med girkassa som sitter på calibra motoren?passer den i tunellen til kadetten?

-så var det mellomakselen,må jeg lage meg en ny? er det bare og kappe og sveise selv og få det godkjennt?

om det er noen som har gjennomført ett slikt prosjekt så er jeg veldig interisert i oppskriften og bilder!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1: ja

2: ja, ascona/manta a og b er det som er greiest å sette på siden de også har monent hylse men disse har samme drev som 1600 aksel så de er like sterke. ascona b aksel er alt for brei mens ascona a aksel er litt breiere og kan brukes.

3: du må ha ny girkasse siden calibra er fwd/4wd. omega kan brukes men det krever nytt girkassefeste og det er trangt uten modding av tunellen men det er flere som får det til å passe.

4. du må lage ny mellomaksel, enten selv eller få ett firma som unikardang til å gjøre det. ikke si noe om at akselen er hjemmelaget, men gjør en årntlig jobb sånn at det ser bra ut. da bruker ikke bt å si noe heller ;)

driver på med det samme selv i en ascona b :)

Opel ascona b-16v

Opel Calibra 4x4 turbo

Audi a4 1,8tq

Suzuki drz-400sm

Lenke til kommentar
Del på andre sider

høres ut som jeg må ta tiden til hjelp hær skjønner jeg,

hadde en ascona b som første bil,fine biler de også, hadde i en 2.0 med toportet weber gasser og effektannlegg og det gikk ganske bra det også syntes jeg... så 2.0 16v vil vel fungere bra i 780kilo med kadett,

hører att man må flytte fordeleren pga torpedoveggen..

er det stor sak og flytte den?

Lenke til kommentar
Del på andre sider