Gå til innhold

eu godkjenning 2l vs 2.3


bJQRN

Anbefalte innlegg

først og fremst må du nok få godkjent at motoren er riktig montert og sliketing hos biltilsynet. og for det andre er det nok flere hester i 2,3l enn 2l? (ellers ser eg ikkje poenget i å bytte?:P) og da må du nok bytte bremser og andre ting for å få det godkjent hos biltilsynet. Motorene er nok ikke like på utseende forresten:P

 

En vanelig EU-kontroll kan den vel kanskje gå igjennom dersom bilen er fin ellers og dersom du går til en plass som ikke tar ting så ekstremt seriøst:P har ikkje så god peil på detta men tror nok det er noe i det eg skriver:wonder: det verste som kan skje er vel at du ikke får bilen godkjent før du har fått godkjent motoren hos biltilsynet:) lykketil iallefall:)

Opel Vectra A 94mod 2.0i 8v (Førstebil)

X Yamaha Virago 98mod 125ccm XV (Solgt)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Motorene er nok ikke like på utseende forresten:P

 

 

får jeg tør spør hvilken forskjell det er på di ? Har selv byttet ifra 2L til 2,3L og meg bekjent ser du ingen forskjell foruten motor nr, og når du tar av toppdekslet. står som regel 2.0 eller 2.3 i toppen under toppdekslet.

 

Effekte er ikke mye høyere. Er 122hk i en 2.0 uten kat, og 136hk i 2,3l uten kat. Så bremsene holder med di orginale. ;)

Mercedes 190e 2,3 16v

Lenke til kommentar
Del på andre sider

først og fremst må du nok få godkjent at motoren er riktig montert og sliketing hos biltilsynet. og for det andre er det nok flere hester i 2,3l enn 2l? (ellers ser eg ikkje poenget i å bytte?:P) og da må du nok bytte bremser og andre ting for å få det godkjent hos biltilsynet. Motorene er nok ikke like på utseende forresten:P

 

En vanelig EU-kontroll kan den vel kanskje gå igjennom dersom bilen er fin ellers og dersom du går til en plass som ikke tar ting så ekstremt seriøst:P har ikkje så god peil på detta men tror nok det er noe i det eg skriver:wonder: det verste som kan skje er vel at du ikke får bilen godkjent før du har fått godkjent motoren hos biltilsynet:) lykketil iallefall:)

 

Enig med denne.

Uansett så bør du få bilen/motoren godkjent hos biltilsynet, både med tanke på eu-kontroll og om du skulle bli stoppa i ein teknisk kontroll...

'93 Volvo 850 GLE

'01 Mercedes-Benz C200 Kompressor

'89 Mercedes-Benz 230TE -Solgt-

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Må sjekke motornr for å se forskjell på de motorene, Bertel leverer ikke ut godkjenningspapirer så er vrient å godkjenne.

Motorene er fysisk identiske utvendige utenom motornr. ingen sjekker motornr på en eu-kontroll om alt annet er ryddig.

 

Nå snakker jeg om M102, regner med det er det.

Er jo lite info om hvilken bil det er snakk om

Bilforumet.no
Æres Super Moderator 
`84 Ford Granada 2.3 L Turnier
`92 Ford Scorpio 2.9 GL

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår