bJQRN Skrevet August 6, 2008 Rapporter Share Skrevet August 6, 2008 går dette gjennom eu godkjenning? vognkort står den som 2L men sitter en 2.3l har tenkt og kjøpe meg det, men den som sagt står noe anna i vognkort? Åssen konsikvenser kan dette få? er motorene like i utssende? : )) svart fort ;D Siter Mercedes Benz 190E Powah Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
BChris Skrevet August 6, 2008 Rapporter Share Skrevet August 6, 2008 først og fremst må du nok få godkjent at motoren er riktig montert og sliketing hos biltilsynet. og for det andre er det nok flere hester i 2,3l enn 2l? (ellers ser eg ikkje poenget i å bytte?:P) og da må du nok bytte bremser og andre ting for å få det godkjent hos biltilsynet. Motorene er nok ikke like på utseende forresten:P En vanelig EU-kontroll kan den vel kanskje gå igjennom dersom bilen er fin ellers og dersom du går til en plass som ikke tar ting så ekstremt seriøst:P har ikkje så god peil på detta men tror nok det er noe i det eg skriver:wonder: det verste som kan skje er vel at du ikke får bilen godkjent før du har fått godkjent motoren hos biltilsynet:) lykketil iallefall:) Siter Opel Vectra A 94mod 2.0i 8v (Førstebil) X Yamaha Virago 98mod 125ccm XV (Solgt) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
bJQRN Skrevet August 6, 2008 Forfatter Rapporter Share Skrevet August 6, 2008 nei altså, det sitter en 2.3L i nå! Og det er ikke godkjent i vognkort for der står det 2L og lurer på hvordan det går gjennom eu-godkjenning? Ser de forskjell? :P Siter Mercedes Benz 190E Powah Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
E320 Avantgarde Skrevet August 7, 2008 Rapporter Share Skrevet August 7, 2008 Du er heldig hvis de ikke ser det. Den nye motoren må inn i vognkortet for at ting skal være ok på en seriøs EU-kontroll. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
mercedes190E Skrevet August 8, 2008 Rapporter Share Skrevet August 8, 2008 Motorene er nok ikke like på utseende forresten:P får jeg tør spør hvilken forskjell det er på di ? Har selv byttet ifra 2L til 2,3L og meg bekjent ser du ingen forskjell foruten motor nr, og når du tar av toppdekslet. står som regel 2.0 eller 2.3 i toppen under toppdekslet. Effekte er ikke mye høyere. Er 122hk i en 2.0 uten kat, og 136hk i 2,3l uten kat. Så bremsene holder med di orginale. ;) Siter Mercedes 190e 2,3 16v Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Bnz230TE Skrevet August 8, 2008 Rapporter Share Skrevet August 8, 2008 først og fremst må du nok få godkjent at motoren er riktig montert og sliketing hos biltilsynet. og for det andre er det nok flere hester i 2,3l enn 2l? (ellers ser eg ikkje poenget i å bytte?:P) og da må du nok bytte bremser og andre ting for å få det godkjent hos biltilsynet. Motorene er nok ikke like på utseende forresten:P En vanelig EU-kontroll kan den vel kanskje gå igjennom dersom bilen er fin ellers og dersom du går til en plass som ikke tar ting så ekstremt seriøst:P har ikkje så god peil på detta men tror nok det er noe i det eg skriver:wonder: det verste som kan skje er vel at du ikke får bilen godkjent før du har fått godkjent motoren hos biltilsynet:) lykketil iallefall:) Enig med denne. Uansett så bør du få bilen/motoren godkjent hos biltilsynet, både med tanke på eu-kontroll og om du skulle bli stoppa i ein teknisk kontroll... Siter '93 Volvo 850 GLE '01 Mercedes-Benz C200 Kompressor '89 Mercedes-Benz 230TE -Solgt- Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Einar Skrevet August 8, 2008 Rapporter Share Skrevet August 8, 2008 Må sjekke motornr for å se forskjell på de motorene, Bertel leverer ikke ut godkjenningspapirer så er vrient å godkjenne. Motorene er fysisk identiske utvendige utenom motornr. ingen sjekker motornr på en eu-kontroll om alt annet er ryddig. Nå snakker jeg om M102, regner med det er det. Er jo lite info om hvilken bil det er snakk om Siter Bilforumet.noÆres Super Moderator `84 Ford Granada 2.3 L Turnier`92 Ford Scorpio 2.9 GL Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Torekunde Skrevet August 11, 2008 Rapporter Share Skrevet August 11, 2008 M102 motorene er jo helt like å se på. De skrur ikke motoren i deler for å skjekke borring/slaglengde. Så bare holdkjæft om at det har vært motorbytte og sitt der med pokerfjes ;) ingen som merker det uansett Siter Mercedes 230E w124 Mercedes 260E w124 Mercedes 190E 2.3 16v w201 (x)Volvo 740Turbo (X)volvo 240GLE Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.