Gå til innhold

SENKING(vet det er mange tråder)

Ranger emnet

volvo140lover

Anbefalte innlegg

mye bra dere kommer med, det er fint:D men det jeg lurer på er, skal jeg kutte 1 eller 2 ringer?:D her skal det gjøres lettest mulig? så det var en som skrev han gjore dette uten å ta av fjærbeinet i det hele tatt? noen som har mer erfaring?

det sitter eiker e1 215-45-17 på nå, blir det noe problem vis jeg kutter 2 ringer ¨på 35 senkesett?

Vovlo For Life.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

krever ikke akkurat en hel dag me skruing for å få av fjørbeinet da. Så kapper du 2 ringer. blir smooth!

- Nissan Skyline R33 registrert

- Bmw 320d M Sport 06 mod

(x) Nissan 200sx s14a 98 mod blålilla

(x) volvo 945 turbo vinterbil

(x) Nissan 200sx s14a 98 mod rød + en del andre volvos å div..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hvis du ikke skal ta av fjærbeinet, så setter du bare på fjærklemmene og kapper. husk å sett fjærklemma så du ikke kjlemmer på det du skal kappe vekk. trenger du bedre plass, så løsner du de 3 skruene i toppen for å få det litt ned.

tror det blir jævlig trangt å vanselig å få til?:S

noen som vet noe om felgene?

Vovlo For Life.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

nei er ikke det. litt trangt er det jo, men det går helt greit. men hvis du vil ha enda bedre plass, så demonterer du det i toppen (som jeg sa over her) så skrur du stabstaget av bærebrua, løsner bolttene som går igjennom foringene til bærebrua. når du har gjort detta kan du få fjærbeinet på utsida skjermen mens det fortsatt er festa i bunn. bare pass på så du ikke ryker bremseslangene dine ;) lykke til

Lenke til kommentar
Del på andre sider

trenger du bedre plass, så løsner du de 3 skruene i toppen for å få det litt ned.

Da kan det være greit å sette et merke hvor den sto, så du slepper å ha forstillingskontroll når du skal ha det opp igjen.

Men er jo ikke noe stress å kappe fjærene mens dem står på bilen oppi skjermen da, har gjort det flere ganger før. Skal vedde for at du kommer til å skvette akkurat i det fjæra flyr av, husker færste gangen jeg kappa ei fjær som sto i spend, trudde nesten jeg skulle drite på meg jeg :P Spruter også noe jævelig når den flyr av.

MVH

Emil Horpen Hetty, Vestfossen/Buskerud, Tlf: 90071358

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da kan det være greit å sette et merke hvor den sto, så du slepper å ha forstillingskontroll når du skal ha det opp igjen.

Men er jo ikke noe stress å kappe fjærene mens dem står på bilen oppi skjermen da, har gjort det flere ganger før. Skal vedde for at du kommer til å skvette akkurat i det fjæra flyr av, husker færste gangen jeg kappa ei fjær som sto i spend, trudde nesten jeg skulle drite på meg jeg :P Spruter også noe jævelig når den flyr av.

jeg glemte å skriva at han må merke, men han burde jo ta en forstillingskontroll uansett da. så slepper han å kjøpe nye dekker ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

trenger ikkje ta av spenne, du vrir bare om hjulet nok til at du kommer til eller bare tar det av, så kapper du bare, hold håve oppforbi, kan vær vondt å få i fleisen;) har gjort det mangen ganger før, har aldri skada meg eller noe, men fy faen ka det smelle, du får ein liten støkk:P

Volvo 740tic 85mod-prosjekt, lekebil -Accord 92mod-bruksbil med futt i

Lenke til kommentar
Del på andre sider

berger så den øvre fjærskåla ikke bottner i mutteren til demperen da ved slik senk??

hadde ikke noe problem med slik senk på mine, men jeg kjørte med original dempere, de holdt ikke lenge :P

gidda ikke bry meg med å bytte dempere heller,da det ble bilbytte..

litt trangt med 240sedan når en har en liten en som kryper rundt

- Volvo 745Tic 87mod -=B230FK, M90, 16T=-

x Volvo 240gl 87mod

x Volvo 245gl 85mod

x Volvo 240gl 83mod

Lenke til kommentar
Del på andre sider