Gå til innhold

Trimming av 1.8 gasser

Ranger emnet


Elanzer

Anbefalte innlegg

Kan jo eventuelt ta en billig vei til mer futt. Finn en Weber DVG forgasser fra en sierra, kjøp ombyggingssett fra automatclutch yil manuell (noen hundre lapper). Trø den på. Da slipper du Pierburgens mange feil og vakum trøbbel. Kan og kjøpe et Weber kitt, men det er samme forgasseren som på sierra du får då... så og si. Gi så bilen lettere for å puste, og lettere for å få ting ut igjen, kanskje en kvass kam for å tobbe det av... så e du der...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by eirikvw

Kan jo eventuelt ta en billig vei til mer futt. Finn en Weber DVG forgasser fra en sierra, kjøp ombyggingssett fra automatclutch yil manuell (noen hundre lapper). Trø den på. Da slipper du Pierburgens mange feil og vakum trøbbel. Kan og kjøpe et Weber kitt, men det er samme forgasseren som på sierra du får då... så og si. Gi så bilen lettere for å puste, og lettere for å få ting ut igjen, kanskje en kvass kam for å tobbe det av... så e du der...

 

Choke kanksje ja? ikke clutch.. hvis man får golf 2 orginalt med autoClutch:) da er det aplaus til VW :)... (vet om automat ja, men mener sånn rally giring uten clutch) :)

 

sweet

-02 BMW e46 318i Cabriolet m-tech II Bilde

-94 Ford Mondeo stv 2.0i zetec [solgt] Bilde

-90 Ford Sierra DOHC Sparco Edition [vraket] Bilde

-84 VW Golf II [solgt] Bilde

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Joda, den der er en ripe i lakken ja... jeeeesssseessss te meg sjøl. Men te forsvar så la eg meg kl 0730 den morgenen itte ei harde natt med jobbing, og sto opp ca 2 minutter før eg posta det innlegget... men, huff, automatclutch, glitrene de ja.

Har en stk. automat choke med tilvenningsproblemer selv, og det er denne jeg ville få frem

 

Takk for seg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Spørs litt om du skal bygge for å teste, og lære. Eller om du skal bygge for å ha det driftssikkert.

Vanlig NA trimmeing kommer deg på ca 1000 lappen per hest( om det skal gjøres skikkelig)

Billig turbo trimming kan blii dyrt, med ødelagte motorer osv..

Men om du innvestere mange tusen så bør det bli bra..

`04 Skoda Fabia RS

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by TurboPolo

Spørs litt om du skal bygge for å teste, og lære. Eller om du skal bygge for å ha det driftssikkert.

Vanlig NA trimmeing kommer deg på ca 1000 lappen per hest( om det skal gjøres skikkelig)

Billig turbo trimming kan blii dyrt, med ødelagte motorer osv..

Men om du innvestere mange tusen så bør det bli bra..

1k per hest?

damn, blir jo 10lapper bare for å runde 100hk på golfen det jo. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by pahf

1k per hest?

damn, blir jo 10lapper bare for å runde 100hk på golfen det jo. :)

 

Bør jo ikke bare klemme effekt ut av motoren, vil ikke bli holdbart da.. bytte ventiltetninger, toppakning, og diverse andre slitedeler er jo også lurt, til og med kanskje bytte noen lagre og simeringer.. det skader ikke.. tenk at det er en gammel motor, som ikke har blitt noe friskere med årene!!

 

opp til 100hk går det kanskje billig, men skal du hente ut +30 hk, så blir det engod del jobb..

`04 Skoda Fabia RS

Lenke til kommentar
Del på andre sider

En enkel regel når man skal trimme er å få tilført mere luft og mere bensin inn til forbrenningskammerene. Rett blandingsforhold er også veldig viktig. optmialt blandingsforhold er ca. 14,7-14,9kg luft til 1kg bensin. planing av topp, åpnere luftfilter, større forgassere, effektanlegg, kvassere kam. Sikkert ting som dere sikkert vet fra før, men nevner det alikevell.

BMW 325i 1986

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by Remi Berg

En enkel regel når man skal trimme er å få tilført mere luft og mere bensin inn til forbrenningskammerene. Rett blandingsforhold er også veldig viktig. optmialt blandingsforhold er ca. 14,7-14,9kg luft til 1kg bensin. planing av topp, åpnere luftfilter, større forgassere, effektanlegg, kvassere kam. Sikkert ting som dere sikkert vet fra før, men nevner det alikevell.

Joa, kjent sak det at vi prøver å oppnå lamda=1, som ikke alltid er like enkelt!! innbiler meg at det er vanskeligere å oppnå dette på en turbobil..

Men er IKKE lamda=1 på diesel bil!!!

`04 Skoda Fabia RS

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår