Gå til innhold

For høyt utslipp på EU kontroll

Ranger emnet


Skaumann

Anbefalte innlegg

Nå er det tredje gangen jeg får målt utslippet til mellom 0,7 - 1,0 CO på EU kontrollen. Mellom målingene har jeg først byttet lamdasonde (hadde feilkode) for så å bytte katalysator. I tillegg har jeg byttet plugger og luftfilter. Bilen er en Astra -95 med C18XE motor, 125hk. Motoren ble byttet i fjor. Den gamle motoren var en C18XEL, 115hk. Styreenheten og luftmengdemåler er ikke skiftet.

Noen som har en idè til hva det kan være??

'98 Vectra STV 1.8i 16v (i bruk)

'92 Vectra 1.8i (motoroverhaling)

'95 Astra 1.8i 16v stv. (til salgs)

'86 Scorpio 2.0iCL (solgt)

'86 Sierra 2.0L stv (solgt)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...

Ingen feilkoder igjen? Forøvrig er jeg enig med esbandos. Ta deg en tur til Strömstad og fyll ~20L E85 på tanken.

 

Er du forresten sikker på at du har byttet til riktig lambdasonde? Såvidt jeg vet har den motoren simtec ECU, og da skal det antagelig være titanialambda.

-07 Opel Astra stv

-10 Citroën C1

-06 Moopy classic elektrisk scooter (solgt)

-95 Opel Omega Alkis edition (solgt)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår