rikard89 Skrevet August 7, 2008 Rapporter Share Skrevet August 7, 2008 Nå kommer det store spørsmålet, hvordan forhindre rådebank og motorhaveri på en lettere trimmet ca18det? Skal bygge opp en ca18det motor helt fra bunnen av, så kom med forslag? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
sinnsyk Skrevet August 13, 2008 Rapporter Share Skrevet August 13, 2008 Orginale Rådelager og oljekanaler i blocka er litt kjipe. Godt velikehold og hyppig oljeskifte. så litt forsterka bunndel så er det ikke noe problem. Jeg er livredd for og få rådebank. siden samtlige av mine kompiser har fått det. Siter 2012 Tysse 6220 m/skrutipp og kapell 2010 Arctic Cat M8 SnoPro 153" H.O. 1999 VW Passat 1.8 20v Stasjonsvogn Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
kimahlsen Skrevet August 13, 2008 Rapporter Share Skrevet August 13, 2008 Jeg har skiftet ut rådelager og veivlager til bly bronsje lager. En stor oljekjøler, sveise på ekstra ører på bunnpanna slik at du får på mere olje. Olje trykk og temp føler slik at du har kontroll:) Bytte olje hyppig og passe på at olja er skikkelig varm før du tråkker på og la bilen gå på tomgang etter du har kjørt litt hardt. Kjøp en Greddy turbotimer, så regner den ut selv hvor lenge den bør gå på tomgang! Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
sinnsyk Skrevet August 14, 2008 Rapporter Share Skrevet August 14, 2008 Ja det høres ut som en god plan. jeg kjører altid motoren varm før jeg kjører hardt.. og da kjører jeg ikke bare til at Vann-temp'en er grei.. kjører så man får olja varm. Og jeg latt biln stå noen minutter på tomgang vis jeg har kjørt hardt: Men hvilken olje tror du er optimalt og bruke? Og er det underspyling orginalt på ca18det? mvh Thomas Siter 2012 Tysse 6220 m/skrutipp og kapell 2010 Arctic Cat M8 SnoPro 153" H.O. 1999 VW Passat 1.8 20v Stasjonsvogn Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg