Gå til innhold

Kjøpt katta i sekken, time to fix it! Hjelp m/AC ++

Ranger emnet

audiavant

Anbefalte innlegg

Halloen folkens!

Jeg gjorde ett knallkjøp (trodde jeg)! Ga 35 for en Audi 80 Avant 2,0E 1994 modell med 166 på tellern. Den har noen kosmetiske skrammer men disse er ikke av verdens største betydning og prioritet (bortsett fra ene skjermen foran som skal byttes). Til helgen skal følgende gjøres/byttes. Tannstang, Ac reim, Reim til servo osv, registerreim, kalipre bak, eksos fra motoren og ut + kat, dempere og fjærer bak, gjenge opp nytt tennplugghull, bytte bærebroer foran, drivleddmansjetter, vannpumpe, termostat +++. Den hadde og litt tendens til ventiltikk og blårøyk. men QMI sine produkter + Castrol olje fiksa den biten.

Så kommer moroa jeg trenger hjelp til.

Aircondition er delvis fucka.

Den har for seg at det kun er 20 minus ute, hvis jeg resetter styreenheten (den som sitter bak panelet) noen ganger og rister litt osv så hender det den henger på null grader eller +4. Dette resulterer i at å kjøre dritten på auto funker dårlig da den kun kjører på full guffe. I sommer har den kjølt veldig godt noe jeg har likt bra, men for å få varme i bilen nå så må jeg stille helt opp på high og da varmer det jo noe inni granskauen. Termostaten i motoren har hengt seg opp så bilen blir aldri noe særlig varmere enn 70 grader, har dette noen forbindelse med at ac kun varmer på high og ikke på resten? Jeg kan leve med å kjøre den på manuell men hadde jo forsåvidt vært digg å fikset den helt. Det jeg lurer på er tips og råd, hvor sitter utetemp og innetemp følerne etc?

En annen greie og er Airbag lampa lyser ca 3-5 min etter at jeg har starta før den slukker. Snakker vi gåen Airbag?

Her om dagen lyste den i ett sek da jeg måtte bråbremse (dårlig kontakt ett sted?). Det har ikke skjedd før eller siden.

Gidder ikke hogge bilen heller da den går som ei klokke. Og kaste bort 35 lapper på ikke en dritt har ivertfall ikke jeg råd til... da fikser jeg den heller: Den er jo pen å se på og en drøm å kjøre.

Takker for svar

Mvh

Audi 80 powar!

Lenke til kommentar
Del på andre sider