Gå til innhold

Turbotrykk 1.8T

Ranger emnet

lordofcity

Anbefalte innlegg

Hei, har akkurat kjøpt meg en 96-mod A4 1.8TQ, har akkurat montert turbotrykksmåler og ser at bilen lader max ca 0.3 bar ved maks belastning i motbakke, den lader kanskje bare 0.2 på flata. Har klart å fått den opp i ca 0.35 en gang.

Noen som har peiling hva det kan være? T

urbotrykket bygger seg opp, men etter 2500rpm så faller trykket fra 0.2 te 0.1 og holder seg på 0.1 helt til jeg girer. Har prøvd å strupe slange til wastegate å da ladder turboen opptil ca 1 bar, men da kutter bensina etter hvert!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1:Enten så er bilen i nødmodus,ligger noen feil koder lagret på hjernen..

2:Bilen har en lekkasje,f.eks intercooler,trykkluft slanger,osv osv.

3:Og prøv å bytt ut N75 ventillen ut med en N75j,den sitter som regel på Audi S3,RS2,osv osv.Men passer over på din..

Har litt dårlig tid nå,så for ikke forklart deg så mye nå..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

99% av disse tilfellene er N75 ventilen som krøller til. Prøv og koble den fra og kjør en tur. Koble tilbake og se om forskjell.

Koster vell drøye 700,- på møller.

95` VW vento

95` Audi S2 avant

97` MB C200

Tidligere biler:92`Toyota Corolla, 98` Audi A6 1.8TQ limo, 94` Audi 80 1.9TDI avant, 89` VW Polo 1.3FOX CC - 98` Audi A6 1.8TQ limo - 89` Audi 90 quattro 2.3 10v - 87` VW Passat GT5 Syncro stv

Lenke til kommentar
Del på andre sider

dersom lmm`en din er deffekt kan du sende meg en PM. Har orginal liggende......

Så lett som og koble den fra og ut og kjør..... koble til og se om det var forskjell.....

95` VW vento

95` Audi S2 avant

97` MB C200

Tidligere biler:92`Toyota Corolla, 98` Audi A6 1.8TQ limo, 94` Audi 80 1.9TDI avant, 89` VW Polo 1.3FOX CC - 98` Audi A6 1.8TQ limo - 89` Audi 90 quattro 2.3 10v - 87` VW Passat GT5 Syncro stv

Lenke til kommentar
Del på andre sider

aha. men jeg har et som det er bittelitt olje på eller det kjennes sånn ut da jeg drar over det med finga. det er som det kom fra autopower så det er jo ikkje mykje olje. men får man åpene filter som ikke trenger olje? men merker man veldig at den går i nødmodus. og er det noen man finner ut med diagnose

o- 00 Audi a4 avant 1.8tq

Lenke til kommentar
Del på andre sider

¨du får stålfilter uten olje ja.. disse koster dog en del mer.. tror bsr har et kitt med stålfilter uten olje, varmeskjold og alt annet som trengs. men prisen på dette ligger på rundt 1500 tror eg. bare søk litt i forumet her. vet det er tatt opp mange ganger.. :)

vurderer dette filterkittet selv til våren..

96 A4 1.8TQ

Lenke til kommentar
Del på andre sider