Gå til innhold

Tips til lakkpleie

Ranger emnet

kjetild

Anbefalte innlegg

Hei alle

Anbefaller på det sterkeste DITEC behandling. jeg tok dette på min dagen etter at jeg fikk den fra forhandler, og den ble bedre enn ny. etterbehandling og "selvstell" er også myyyye lettere. Bruker kun børsteløs vask på den lokale bensinsjappa her i byen, og det gir meg "gullende ren og blank bil",

koster litt første gangen, betalte vel 6000, men det er det verdt. Årlig etterbehandling koster ca 1500.

Stoffet tåler både avfettning og asfaltfjerner.

kjør fint:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

morgen

jeg har som skrevet akkurat tatt den lakkbehandlingen, så jeg sitter ikke med noe erfaringstall på hvordan dette blir etter lengre tids bruk, utover de jeg har snakket med. og de sier det er veldig holbart. det er og også garanti på denne behandlingen, som varer i 6 år.

har lært meg et lite triks hva maskinvask anngår, og det er faktis å ta seg tid til å spyle bilen grundig først, gjerne også skumme den. det hjelper stort.

Du som skriver at maskinvask er latterlig, ja helt enig så lenge man bruker børstevask..............

Lenke til kommentar
Del på andre sider

morgen

jeg har som skrevet akkurat tatt den lakkbehandlingen, så jeg sitter ikke med noe erfaringstall på hvordan dette blir etter lengre tids bruk, utover de jeg har snakket med. og de sier det er veldig holbart. det er og også garanti på denne behandlingen, som varer i 6 år.

Og garantien går ut på at DU garanterer å betale 13500,- for behandlingen?

har lært meg et lite triks hva maskinvask anngår, og det er faktis å ta seg tid til å spyle bilen grundig først, gjerne også skumme den. det hjelper stort.

Jeg har hett triks også;

Håndvask bilen før du kjører den igjennom en maskinvask, hvis du vil ha den ren!

Du som skriver at maskinvask er latterlig, ja helt enig så lenge man bruker børstevask..............

Jeg syns det er latterligere med børsteløst jeg igrunn, da blir ikke bilen ren engang (blir riper over det hele med børster, på den andre siden)

uNF!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

tydelig vis ikke så veldig positiv du gitt...

men men, din bil, du bestemmer jo hva du vil gjøre.

Garantien innebefatter følgende: lettere renhold, dypere glans, mindre riper og swirls.

en maskinvask vil alltid bli utkonkurert av bøtte og svamp, men så lenge man har en svamp i kontakt med lakken, vil det alltid bli en swirl eller flere. uansett hvor mye man spyler først.

men nå er det kanskje lettere å holde lakken fin på en ny bil, kontra en som har vært på veien en stund.

men for all del, du ser jo sjæl. det hele koker jo ned til en prioritering av tid og penger.

godspeed

Lenke til kommentar
Del på andre sider

morgen

Ikke for å være ufin, men hvordan i all verden kan du anbefale noe du ikke har noe erfaring med?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

tydelig vis ikke så veldig positiv du gitt...

men men, din bil, du bestemmer jo hva du vil gjøre.

Garantien innebefatter følgende: lettere renhold, dypere glans, mindre riper og swirls.

en maskinvask vil alltid bli utkonkurert av bøtte og svamp, men så lenge man har en svamp i kontakt med lakken, vil det alltid bli en swirl eller flere. uansett hvor mye man spyler først.

men nå er det kanskje lettere å holde lakken fin på en ny bil, kontra en som har vært på veien en stund.

men for all del, du ser jo sjæl. det hele koker jo ned til en prioritering av tid og penger.

godspeed

Trikset er jo å IKKE bruke svamp. Bruk en microfiber vaskehanske + gritguardbøtter, så unngår du swirls:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har bare lyst å si at det de over sa, er akkurat hva jeg ville si!

Den garantien de gir deg kan du strengt tatt ALDRI reklamere på..

- Hvordan skal du bevise at det ikke er mindre striper/swirls enn hvis du ikke hadde betalte 13.500,- for produktet?

- Dypere glans sammenlignet med hva da?

- Det samme gjelder vel "lettere renhold".. Lettere enn hva?

uNF!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 3 weeks later...

Ditec er en bra lakk behandling for de som ikke ønsker å shine opp bilen sin på fritiden. Det er ikke det samme som voks så derfor kan de som har dette på bilen sin heller ikke vokse eller vaske med shampoo som inneholder voks. Har selv vært borti Ditec i forbindelse med min gamle jobb som bilglass montør. Sier ikke at det er det beste, men egner seg for de som ikke ønsker å gjøre så mye med bilen sin. Synes selv at man får bedre høyglans med voks, men det må gjentas oftere.

Lenke til kommentar
Del på andre sider