Gå til innhold

Sveise dempere til fordel for drifting

Ranger emnet

tussi18

Anbefalte innlegg

Heisann!

Jeg skal bygge sladdebil ut av en opel omega a. Men skriver her i og med at det er så mange som leser her.

Det jeg lurer på er om noen som vet om det går ann å sveise fast demperene?

Altså at man sveiser fast den kromme stangen på demperen til sylinderdelen? Eller vil dette bare gå i stykker? Kommer til å sveise noe inni helsikes mye i hvertfall.

Ikke si at dette ikke er bra hvis du skal drifte eller at det ødelegger demperne eller noe. Ønsker kun et svar på mitt spørsmål.

Planen er å sveise alle demperene for å få den knallstiv, som vil gi vanvittig gode drifteegenskaper i forhold til at det ikke koster noe. Krenger jo som en slådde til vanlig hehe.

Skal i tillegg sveise diffen og sette på spacere slik at bilen blir bredere i forhold til at hjulene er lenger ut mot siden som også vil bedre drifteegenskapene. Gjør dette bare for gøy for å ha noe billig å drifte med når jeg ikke kjører 200sx-en på bane hehe.

Noen som kan svare på dette?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Må vel være bedre å ta av fjærene da, nytter ikke å kjøre skamhøy bil. Har sveisa dempere, tok da å sveisa fast en mutter til stempelstanga pga knekt fjær og skulle flytte bilen.

Det burde nok gå så lenge alle materialene er stål, men tror ikke du får så gode egenskaper, tror det vil bli bedre ved å ta av fjærer å kjøre på gummiene.

Kapping gjør også stivere.

Bilforumet.no
Æres Super Moderator 
`84 Ford Granada 2.3 L Turnier
`92 Ford Scorpio 2.9 GL

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ja det kommer nok til å bli et helvete å kjøre den hehe... Men faen så gøy når jeg først skal ut å sladde litt :) Har jo en 200sx med ca 350hk også men kan jo kun kjøre den på bane og det er jo ikke så altfor ofte.

Men hvis jeg tar vekk fjæra helt og kun lar demperen stå igjen. Slik at den demper på gummien i demperen. Kan demperen knekke da? Hvis jeg kjører fint og rolig på dårlige veier, vil demperen holde da? håper det i hvertfall. Jeg kan legge opp bilder og slikt så dere kan se når det er ferdig. Spennende og se slikt på en omega hehe. Kan legge opp noen "drifteklipp" også når den tid kommer ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider