Sandven Skrevet August 7, 2008 Rapporter Share Skrevet August 7, 2008 Som tittel sier så kommer det en irriterende pipelyd når jeg kommer opp i 120 km/t (den kom ikke før 160 før) Høres ut som om den kommer fra innsiden av dasjen, noen som vet hva den er og evt om det er mulig å få den til og tie stillt? All hjelp verdsettes Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
esbandos Skrevet August 8, 2008 Rapporter Share Skrevet August 8, 2008 Hvilken pipelyd? Høres det ut som det kommer fra utsiden eller fra inni bilen ? Om du har ettermontert stereo med forsterkere osv prøv å slå av spilleren når du hører lyden.. Siter 1993 Audi 100 Avant 2.8Q 1995 Audi A6 Avant 2.5TDI (familiebilen) 1975 Volvo 242L Prosjektet 1980 Volvo 244DL Harryvogna 1980 Ford Taunus 2.0L 2-dørs Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Sandven Skrevet August 8, 2008 Forfatter Rapporter Share Skrevet August 8, 2008 Lyden høres ut som om den kommer fra innsiden av bilen, stereo har jeg ikke, hadde billig sonyspiller med dårlig kontakt så den tok jeg ut.. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
emilhetty Skrevet August 8, 2008 Rapporter Share Skrevet August 8, 2008 Høres ut som nesten samme problem som jeg har, har en ganske høy pipelyd som kommer over 120 og forsvinner når jeg kommer over 140. Trodde det var hjullagere når jeg kjøpte bilen fordi det var litt slakk i det ene lagere, men lyden er der fortsatt etter at jeg bytta det. Lyden min høres ut som kommer forante på høyre sia. Siter MVH Emil Horpen Hetty, Vestfossen/Buskerud, Tlf: 90071358 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Sandven Skrevet August 8, 2008 Forfatter Rapporter Share Skrevet August 8, 2008 Lyden i min kommer i 120 og fortsetter til jeg bremser ned farten Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
esbandos Skrevet August 8, 2008 Rapporter Share Skrevet August 8, 2008 Kan ikke være mekanismen i speedometeret? Siter 1993 Audi 100 Avant 2.8Q 1995 Audi A6 Avant 2.5TDI (familiebilen) 1975 Volvo 242L Prosjektet 1980 Volvo 244DL Harryvogna 1980 Ford Taunus 2.0L 2-dørs Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Volvo240GT Skrevet August 8, 2008 Rapporter Share Skrevet August 8, 2008 Har akkurat samme problemet selv. Er helt forferdelig å høre på. Mitt problem er at det lekker litt luft ut av "luft inntaket" under dashbordet. Så for å teste dette tapet jeg igjen lufte rillene mellom panseret og ruta. Da var lyden borte. Så sikkert inni der det piper hos deg også;) Siter 1990 Volvo 240 GLT Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Sandven Skrevet August 8, 2008 Forfatter Rapporter Share Skrevet August 8, 2008 Takk, skal teste ut det tipset når jeg skal ut i bilen neste gang Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Sandven Skrevet August 16, 2008 Forfatter Rapporter Share Skrevet August 16, 2008 Lyden er vekke!:D Gjorde ingenting, lot bare bilen sto helt i ro 2 uker mens jeg var på hytta og når jeg prøvde bilen igjen igår kveld rundt om i nærområdet så hadde lyden forsvunnet.. fant også ut hva toppfarten var, men den holder jeg for meg selv Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Colli Skrevet August 16, 2008 Rapporter Share Skrevet August 16, 2008 Hvis bilen din er original er toppfarten ca 200! :P Siter Ønsker å kjøpe alu bakaksel til 240. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Sandven Skrevet August 17, 2008 Forfatter Rapporter Share Skrevet August 17, 2008 Colli: bilen min er så original som det er mulig å få den og alikevel vil den liksom ikke mer etter 175 (på nåla) og det var på flat mark. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Gjest Skrevet August 18, 2008 Rapporter Share Skrevet August 18, 2008 Sikkert grodd igjen et eller annet, sidenm pipelyden er borte :P Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Sandven Skrevet August 18, 2008 Forfatter Rapporter Share Skrevet August 18, 2008 RuZleBiFf: helt sikkert... men aner du/dere hvorfor knull40'en min ikke vil mer enn 175 på nåla? Tro meg, med demperne som står på nå så er det igrunn for fort da skuta får slagside for omtrent ingenting Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
JokkmokkTurbo Skrevet August 19, 2008 Rapporter Share Skrevet August 19, 2008 Jeg har samme problemet på mitt.. Fant ut at den nye gummilista rundt frontruta som fiser litt :P for den lyden var der ikke før jeg byttet frontrute.. Siter 1981Mod 244DL = B230FK 98mod og datasprut. 2007Mod XC70 D5 SUMMUM R-design (Four-c) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Gjest Skrevet August 20, 2008 Rapporter Share Skrevet August 20, 2008 RuZleBiFf: helt sikkert... men aner du/dere hvorfor knull40'en min ikke vil mer enn 175 på nåla? Tro meg, med demperne som står på nå så er det igrunn for fort da skuta får slagside for omtrent ingenting Utvekslinga i akselen tenker jeg :) Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg