emilhetty Skrevet August 8, 2008 Rapporter Share Skrevet August 8, 2008 Hvordan er det å få av toppen på motoren når den står i bilen hvis man har pinnebolter til topplokksbolter? Siter MVH Emil Horpen Hetty, Vestfossen/Buskerud, Tlf: 90071358 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Ken Karijord Skrevet August 8, 2008 Rapporter Share Skrevet August 8, 2008 Er vel ikke noe støre forskjell med pinnebolt kontra std topplokks bolter. Siter 76mod 242 bus bil 82mod 242 /prosjekt STOR sugis. 95mod 940 d24tic. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Einar Skrevet August 8, 2008 Rapporter Share Skrevet August 8, 2008 eneste er at man må ha plass til å dra toppen rett opp ett stykke, kan bli problem på en lavt montert V-motor for eksempel. Siter Bilforumet.noÆres Super Moderator `84 Ford Granada 2.3 L Turnier`92 Ford Scorpio 2.9 GL Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
NM-Performance Skrevet August 8, 2008 Rapporter Share Skrevet August 8, 2008 Må sette en jekk under girboksen om du har standard høyde på motorfester.... Da går det griet! Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
emilhetty Skrevet August 8, 2008 Forfatter Rapporter Share Skrevet August 8, 2008 Var det jeg tenkte jeg og, er ikke store klaringa i mellom toppen og torpenvegge, også heller motorn litt nedover i bakant. Siter MVH Emil Horpen Hetty, Vestfossen/Buskerud, Tlf: 90071358 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Volvo240TurboInercooler Skrevet August 8, 2008 Rapporter Share Skrevet August 8, 2008 Jeg fikk det til på min gamle AT motor, jeg bare løste ledningene på torpedoveggen og fikk en til å holde de borte mens jeg tok av toppen. Men som NM-Performance sier så hørest jo det ut som en løsning. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Aceofspades Skrevet August 8, 2008 Rapporter Share Skrevet August 8, 2008 Eller bare skru ut pinneboltene! Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Volvo240TurboInercooler Skrevet August 8, 2008 Rapporter Share Skrevet August 8, 2008 Er ikke alltid det er så lett viss de sitter litt.. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Aceofspades Skrevet August 8, 2008 Rapporter Share Skrevet August 8, 2008 Det er sant. Men det er jo en prosedyre for montering da. Så de bla. ikke skal brenne seg fast. Skal jo bare skrues nedi med fingrene! Det innebærer jo sef. at gjengene i blokka er fri for rusk og rask da sef.! Noe som er et must ved all motorskruing. Renhold renhold renhold.. hehe.. Men hvorfor ta sorgene på forskudd Larsen? Lov å prøve å skru de ut da! Hvis den stikker langt nok ut så kan man ta to muttere og låse de. Vips,så er det bare å skru ut pinnebolten! ;) Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Volvo240TurboInercooler Skrevet August 8, 2008 Rapporter Share Skrevet August 8, 2008 Det er helt sant! Så nå er det bare opp til emilhetty å prøve så vi får svar her :D Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
emilhetty Skrevet August 8, 2008 Forfatter Rapporter Share Skrevet August 8, 2008 Det er helt sant! Så nå er det bare opp til emilhetty å prøve så vi får svar her :D Hehe, jo lurte på om jeg skulle handla meg sånne bolter nå. Noen andre steder enn kl-racing som selger disse boltene? Siter MVH Emil Horpen Hetty, Vestfossen/Buskerud, Tlf: 90071358 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Aceofspades Skrevet August 8, 2008 Rapporter Share Skrevet August 8, 2008 KRB har vel Spm har også pinnebolter,men det er ikke ARP. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Volvo240TurboInercooler Skrevet August 8, 2008 Rapporter Share Skrevet August 8, 2008 Jeg kjøpte mine hos BCB for en billig penge med ARP skiver. Det var ikke pinn bolter men 12.9 bolter som de kjøper i løs vekt, slik blir det billigere for oss :D Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
emilhetty Skrevet August 8, 2008 Forfatter Rapporter Share Skrevet August 8, 2008 Jeg kjøpte mine hos BCB for en billig penge med ARP skiver. Det var ikke pinn bolter men 12.9 bolter som de kjøper i løs vekt, slik blir det billigere for oss :D Hva er forskjellen da? tåler ARP boltene mer? Har jeg behov for å kjøpe det eller holder det med å kjøpe 12,9 bolter? Siter MVH Emil Horpen Hetty, Vestfossen/Buskerud, Tlf: 90071358 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Volvo240TurboInercooler Skrevet August 8, 2008 Rapporter Share Skrevet August 8, 2008 Mine holder da enda.. Har hatt toppen av to ganger etter jeg monterte dem og. Mine er 12.9 bolter med umbraco hode på og ARP skiver. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg