Gå til innhold

Octavia og barnesete

Ranger emnet

ToBja

Anbefalte innlegg

Hei!

Mysar ein del på nybil for tida, og må seie at nye Octavia stasjonsvogn er ein heit kandidat. Det som eg skulle hatt litt info fra dykk Octavia-eigarane om er korleis det fungerar med ein bakovervendt barnestol med iso-fix? Spesifikt ein Maxi Cosi stol.

Leser at Octaviaen ikkje har allverdens bakseteplass, og eg er ikkje veldig interessert i å måtte sette forsetet heilt fram i dashbordet for å få inn barnesetet...

Håper nokon kan hjelpe meg her!

-Tore

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hmm. Octavia 2 har jo BETRAKTELIG bedre bakseteplass enn forgjengeren, er ikke noen som har "blandet" litt på kritikken du har hørt da? Anbefaler jo uansett å dra å se på en bil på jobben (Leangen), hoppe inn og justere deg inn bak rattet - da ser du fort hvordan størrelsen bak er ift hva du er vant med fra før.

Barnestoler er IKKE min sjanger, men er ISOfix på baksetet, og i farten husker jeg ikke om det er opsjon eller standard foran (tror standard, men kan og være kobling mellom bryter for airbag på passasjerside og fester på passasjerstolen).

innehaver av ableitet.no; Audi Sport, Rallye & Racing Quattro

host av twenty S1; Audi Sport Quattro S1

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har en Octavia -08 med en MaxiCosi bak... Ikke noe problem i det heletatt med beinplass frem med den stolen montert :D

Jeg er relativt lang (183 cm) og det er goood plass i bak... det er som natt og dag mot Octavia I.

Ta med stolen til en forhandler og teste, det gjorde jeg :) ... får til og med inn to barnvogner bak...

Vi har en MaxiCosi for baby (opp til 12 kg)

Er ISOFIX bak ja...

/M

Octavia vRS

http://www.rsklubben.se

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Finfint! Det var akkurat det eg lurte på. Med bonusinfo om barnevognplass. Er du ellers fornøygd med Octaviaen som småbarns-familiebil? Er so mange andre alternativ å velge i at eg har litt vanskelig for å bestemme meg... :)

Jeg er dødsfornøyd! Romslig og pen design...plus at den ligger en del under alle andre merker i pris :)

Er en grunn til at jeg gikk for enda en Octavia :D

/M

Octavia vRS

http://www.rsklubben.se

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er dødsfornøyd! Romslig og pen design...plus at den ligger en del under alle andre merker i pris :)

Er en grunn til at jeg gikk for enda en Octavia :D

/M

Godt å høyre. No antar eg at dykk her inne på Skoda-forumet er blandt Norges mest entusiastiske Skodatilhengarar, men eg velg å tru at det er litt i det også :) Var i alle fall godt fornøygde etter prøvekøyringa. Får sjå kva det blir til slutt. Takkar for info!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Finfint! Det var akkurat det eg lurte på. Med bonusinfo om barnevognplass. Er du ellers fornøygd med Octaviaen som småbarns-familiebil? Er so mange andre alternativ å velge i at eg har litt vanskelig for å bestemme meg... :)

Ganske mange i din situasjon som er innom og vurderer Octavia.

Klassikeren er "vi har sett på Passat, og Avensis..."

Skal du ha firehjulstrekk detter Avensis fort vekk, og ift Passat får du mer for pengene om du ikke er avhengig av endel spesialfinesser osv.

Ellers er det mange som virker overrasket over at Oct2 faktisk er

så stor som den er.

innehaver av ableitet.no; Audi Sport, Rallye & Racing Quattro

host av twenty S1; Audi Sport Quattro S1

Lenke til kommentar
Del på andre sider