Gå til innhold

Volum i kasse

Ranger emnet

aerdftyhui

Anbefalte innlegg

Hei.

Sitter nå med et 12" element jeg skal bygge kasse til. Problemet mitt er at det ikke fulgte med noen anbefalt kassestørelse. Er det noen måte jeg kan finne ut dette på? Mener å huske at jeg har lest en måte man kan regne det ut på, ved hjelp av spesifikasjonene til elementet? Er et jalla-element fra netthandelen...

4ohm

800w max

550w rms (tror jeg)

takker for alle svar!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

http://www.netthandelen.no/visAuksjon.aspx?auksjonsid=12364764

Fence Audio RSW12110, 800W 12” bass element til bil.

Dette er et av de feteste basselementer du kan tenke deg! Ikke bare utseende får deg til å gispe, men også den helt vannvittige effekten! Dette basselementet får berg og daler til å gynge!

Selve membranen er laget av flettet glassfiber med et solid gummioppheng. Det er 12” stort. Chassiset er usedvanlig tungt og stabilt, lagd av støpegods, noe som hjelper til med å få bassen til å virkelig slå! Og du vil oppleve slagene! Spill en av de legendariske låtene fra Yello, og du får hjelp fra det ypperste av teknologi: Voicecoilen er ufattelige 2,5”, med dobbel firelags aluminium. Magneten (som er selve motoren i elementet) er en King-Kong-versjon med doble 65OZ moduler!!! Dette gir en effektivitet på mer enn det dobbelte av vanlige basselementer. Samtidig har du en solid lufting som sikrer lang levetid. Når du monterer dette elementet anbefaler vi at du viser spesiell oppmerksomhet når det gjelder tykkelse og kvalitet på platen, samt limer det fast med et svært godt lim. Ellers vil du risikere å få en vill panter løpende rundt i kabinen! Lyden blir for øvrig også bedre ved å montere elementet på en maksimal stabil måte.

Tekniske spesifikasjoner:

Frekvensområde: 30-2800Hz

Følsomhet: 95dB

Motstand: 4Ohm

Max effekt: 800W

Kontinuerlig effekt: 550W

Bass: 12”

Voicecoilbass: 2,5” Aluminium, 4 layer.

Magnet på bass: 2*65OZ

Vil ha lukket kasse..

Lenke til kommentar
Del på andre sider