240tommy Skrevet August 9, 2008 Rapporter Share Skrevet August 9, 2008 noen som kan fortelle meg sånn ca hvor mye mer effekt og om toppforten blir noe større hvis du setter på doble gassere i en 244dl?:volvsmile Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
emilhetty Skrevet August 9, 2008 Rapporter Share Skrevet August 9, 2008 Hehe, kan kanskje være greit å skrive åssen motor som sitter i bilen. Er det b19 så hadde ikke jeg giddi å satt dobble gassere på den. Hvis du bruker en b23/230a motor som utgangspunkt og setter 2 dobble 45mm weber eller dellorto forgassere, et 4-2-1 grenrør og grovere eksos så får du bilen til å gå ganske så bra. Det forutsetter at gasserne er skikkelig justert da, ellers så kommer den nesten bare til å gå dårligere. Siter MVH Emil Horpen Hetty, Vestfossen/Buskerud, Tlf: 90071358 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
240tommy Skrevet August 9, 2008 Forfatter Rapporter Share Skrevet August 9, 2008 er en b21 motor Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
-Veritas- Skrevet August 9, 2008 Rapporter Share Skrevet August 9, 2008 Hva mener du med 4-2-1 grenrør? Jeg har hørt at effektanlegg på en bil med forgasser bare er tull hvis du ikke har turbo, stemmer dette? Siter '83 240GL Solgt! Veritas' '75 242 L Solgt! -Veritas-: '76 Volvo 242 L Turbo Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Viking067 Skrevet August 9, 2008 Rapporter Share Skrevet August 9, 2008 Hva mener du med 4-2-1 grenrør? Jeg har hørt at effektanlegg på en bil med forgasser bare er tull hvis du ikke har turbo, stemmer dette? 4-2-1 grenrør Her ser du 4 rør som går sammen til 2 rør, som igjen går sammen til 1 rør.Altså 4-2-1. Grenrør kan, om helt rett avstemt, gi høy effektøkning. Grenrør er en av de få tuningskomponenter som kan gi høy effektøkning både på høge og lave turtall samtidig, dvs. effektøkning uten tap av bunndrag eller toppeffekt. Men er det ikke helt tilpasset, kan det kun gi økt toppeffekt, eller ingen effektøkning, bare annen lyd. 4-2-1 grenrør, også kjent som Tri-Y grenrør, gir en flatere dreiemomentkurve sammenlignet med 4-1 grenrør. 4-1 grenrør derimot, gir alltid høyere effekt på alle turtall, om det er helt rett avstemt. Siter Bilforumet.noSuper Moderator -Out of order- Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
-Veritas- Skrevet August 9, 2008 Rapporter Share Skrevet August 9, 2008 Hm. Hvor mye vil evt. et sånt koste på en b230a motor? Om det ikke er helt avstemt, går det på flow? :) (Beklager til trådstarter at jeg låner tråden din :-|) Siter '83 240GL Solgt! Veritas' '75 242 L Solgt! -Veritas-: '76 Volvo 242 L Turbo Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Finken Skrevet August 9, 2008 Rapporter Share Skrevet August 9, 2008 Må nok regne med ca 9000kr for gasserene, i overkant av 2000kr for innsug, så må du ha gassvaier og det opplegget og no slanger å diverse, blir vel ca 1000 lappen der å, da er du oppi 12 lapper for gasserne og det som trengs der og et grenrør ligger ifra 2000kr og oppover. Men, vil kansje bli i meste laget med 2 doble og original motor? Ville kosta på meg no porting, en skikkelig kam og fått dratt opp kompresjon endel. Siter Hvis man ser bort ifra utseende, personlighet og inteligens så er jeg en jævli ålreit type. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
-Veritas- Skrevet August 9, 2008 Rapporter Share Skrevet August 9, 2008 Har litt dypere planer en original motor med grenrør og gassere :) Må bare sette meg ordentlig inn i saker først! og der er dere til god hjelp ;) Siter '83 240GL Solgt! Veritas' '75 242 L Solgt! -Veritas-: '76 Volvo 242 L Turbo Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Finken Skrevet August 9, 2008 Rapporter Share Skrevet August 9, 2008 Kommer litt ann på hvor mye penger du skal legge i det da. Får jo ganske bra modifiserte topper ifra kg trimning i sverige, sparer deg for mye jobb og penger. Ville heller satsa på datasprut og spjellhus, men det blir mye dyrere enn gassere igjen da, men mye større muligheter og kan også styre tenninga. Er det et langtidsprosjekt så ville jeg starta med og kjøpt et datasprut, det blir aldri utdatert og kan følge motoren hele veien. Siter Hvis man ser bort ifra utseende, personlighet og inteligens så er jeg en jævli ålreit type. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
-Veritas- Skrevet August 9, 2008 Rapporter Share Skrevet August 9, 2008 Det som er, er at jeg vil holde "gammel-stuket" på bilen. Altså at den skal virke gammel, og ikke moderniseres for mye. Så jeg vil altså ikke ha innsprøytning :) Har egentli planlagt å kjøpe meg en til motor som jeg allerede har, for å kunne bygge på den i vinter, mens jeg har bilen på veien. Blir nok å bruke en del penger på dette ja.. Turbo, smidde stempel og veiv.. råder.. IC og alt annet jeg vil trenge ilag med dette. Hva ligger smidde stempel og veiv på i pris til b230a? Siter '83 240GL Solgt! Veritas' '75 242 L Solgt! -Veritas-: '76 Volvo 242 L Turbo Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Finken Skrevet August 9, 2008 Rapporter Share Skrevet August 9, 2008 Skal bygge forgasser turbo? Siter Hvis man ser bort ifra utseende, personlighet og inteligens så er jeg en jævli ålreit type. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
kohler Skrevet August 9, 2008 Rapporter Share Skrevet August 9, 2008 jeg har alltid sakt at ska man trimme kan man ikke tenke på bensinpris... men det blir uansett hvor mye du enn kommer til å justere noen gassere billigere med sprut... skulle jeg hatt samme effekt med doble gassere som jeg har nå med mitt sprut hadde det ikke blitt billig å kjøre med Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
-Veritas- Skrevet August 10, 2008 Rapporter Share Skrevet August 10, 2008 skal bli forgasser turbo ja, og bensinprisen driter jeg egentlig i :) Har ikke planlagt noen 3-400 hk motor, da ville jeg selvsakt gått for sprut, jeg vil bare ha en motor jeg kan spinne med, kjøre ifra plastrakettene, og som jeg kan vise stolt fram på treff :) Siter '83 240GL Solgt! Veritas' '75 242 L Solgt! -Veritas-: '76 Volvo 242 L Turbo Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
kohler Skrevet August 10, 2008 Rapporter Share Skrevet August 10, 2008 ok ja da er det vel like greit med gassere da... mindre arbeid blir det å så Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
-Veritas- Skrevet August 10, 2008 Rapporter Share Skrevet August 10, 2008 Tror foresten jeg har sett bilen din.. står eller har stått i tromsdalen? Hvis det er den er den meget pen. :) Siter '83 240GL Solgt! Veritas' '75 242 L Solgt! -Veritas-: '76 Volvo 242 L Turbo Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.