Gå til innhold

Dugg i lykter, mulig løsning?

Ranger emnet

Geggs

Anbefalte innlegg

Har hatt store problemer med dugg i lyktene mine. Har gått over pakninger og overganger hundre ganger. Passe lei av å plukke ut lyktene å blåse ut fukt..

Ser mange A4 med dugg i lyktene, så dette er nok et vanlig problem.

Nå ser det endelig ut som om lyktene er tørre.

På oppsiden av lykten er det en skrue for horisontal justering. Denne går via et tannhjul til et stag som går inn i lykten. O-ringen rundt dette staget var ikke tett. Og vann "sildret" inn her.

Det geniale er jo at vann renner mellom panser og skjerm, gjennom et hull, og direkte ned på justeringen.

Ny O-ring+fett, og lykta har vært uten dugg siden.

Vet ikke om dette er likt på alle lyktevarianter, jeg har bi-xenon lykter fra en S4.

Håper det kan hjelpe hvis du plages av dugg...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei!

Har samme problem med venstrelykta mi. Spesielt irriterende i vinter, når jeg hadde bilen på Svalbard. Lå is-hinne på innsia av hele glasset. Har fått lufta ut nå, men skal se på den o-ringen.

- '12 Skoda Octavia Ele 4x4 1,6

- '81 Jeep CJ7 (Prosjekt)

- '05 Yamaha FZ6 (Til salgs)

- '02 Polaris Edge X 800

Lenke til kommentar
Del på andre sider

borr opp, eller ta ut tappen bak lyktene, slik at de får litt pusting. slet veldig mye med dugg på mine lykter å, men har fjernet 1 tapp på hver sin side, og har ikke sjett antydninga t dugg:)

Litt usikker på hva slags tapp du mener. På mine lykter er det ventilasjon. To gummisnabler i hver sin ende av baksiden av lykta. Er det disse du mener?

- '02 Polaris Edge X 800

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ja, dra de ut, slik at de får puste litt, så skal duggen forsvinne etterhvert.

hvis ikke den forsvinner så går det ann å borr opp som nødløsning, funker det og.

Ok. Nå er jo de slangene åpne da, for nettopp ventilasjon. Men det er mulig at utformingen gjør at det ikke fungerer så bra.

- '02 Polaris Edge X 800

Lenke til kommentar
Del på andre sider